8l wchodzi przy wymianie. Ja wlałem 5W30 na próbę, ale wracam do 5W40. Wszystko zależy w jakich warunkach jeździsz. Jak więcej na krótkich odcinkach, to lepiej lać 5W30. Jak autostradą, to 5W40. 5W40 lepiej też zabezpieczy, jak będziesz chciał butować.
Jak masz DPF, to koniecznie olej niskopopiołowy (norma LL-04). Jak nie masz DPF, to możesz spokojnie lać z normą LL-01, która ma lepsze właściwości.
Co do marki, to według testów, które widziałem zdecydowanie najlepszy jest Millers. W Polsce jest już szeroko dostępny. Ja leję Motula, choć to francuski produkt, a ja ostatnio jestem trochę antyfrancuski :). Liqui Moly to też dobry wybór. Jak myślisz o Mobil1, Castrol i innych, to poczytaj na forum co pisaliśmy nt. hydrockrack'ów (w skrócie: jak tanio wycisnąć sztuczne parametry ze zwykłego minerala, żeby miał numerki jak na syntetyku).