Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 31

Wątek: Dyfer z 4.4 do 4.0 ??

  1. #21
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Apr 2010
    Posty
    321
    BMW
    e38 740i
    Skąd
    WLKP
    Blog
    19
    Cytat Zamieszczone przez cinekpl Zobacz posta
    Ale nic nie musiałeś przerabiać czy podmieniać flansz?

    Bo mam taki dyfer , flansze są jednakowe jak i na wał i na półosie.
    Pytanie tylko czy jest możliwe że np może być węższy o 1cm od krawędzi ,do krawędzi flansz półosi? Bo mój mierzyłem na szybko i wyszło mi że mój jest szerszy o ok 1cm... i nie wiem czy to błąd pomiarowy czy po prostu kupiłem zły dyfer(bo ten niby węższy od 4.4 , już nabyłem )...
    Sprawdzałem nawet rozstaw śrub,średnice wszystkich flansz i się zgadzają.
    Ale nie daje mi spokoju ten jeden cm.
    Niestety mój dyfer poszedł już na śmieci,wiec nie mogę sprawdzić czy coś źle pomierzyłem,a tamten jest już u mechanika i czeka na montaż...
    Niestety jak nie pasuje,to nie będę mógł blokować stanowiska i stracę tydzień na czekanie na nowy termin.
    Magicy którzy motali mi most ze szperą mówili, że ten dyferek od 4,0 ma ciut inny wymiar. Tzn flansza do wału jest 1 cm więcej wysunięta ( w stronę skrzyni biegów) niż w moim poprzednim, ale wał ma dalikatną regulacje(kompensacje) i ten 1 cm przeszedł bez problemu

    Ja szukałbym dyfru z innymi przełożeniami, nie wiem czy masz automat czy manual, ale automat ma przełożenie 2,93. Jedynie w amerykańskiej wersji sport miał 3,15. Poszukałbym przełożenia innego (ale diesle chyba mają inne flansze na półosie...) np 3,23 - ja mam takie przełożenie i jest idealne do e38, czuć, że samochód idzie lżej, a prędkości na poszczególnych biegach dużo sie nie zmieniają, jedynie 4ty bieg który mulił przy dużych prędkościach nagle z 250 końcy się na 220 i przyspiesza się o wiele lepiej
    Ostatnio edytowane przez tomaszeklolek ; 24-05-2013 o 21:07
    e38 m62TUb44 740i

  2. #22
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Apr 2013
    Posty
    123
    BMW
    e38 740
    Skąd
    Lublin
    Ja miałem 3.15 i ta 4.4 tez taki miała.

    4.4 wersja na UK a moją na EU.

    Wiec z przełożeniami różnie było jak widać ,albo ktoś celowo zamawiał taką wersję.

    Z tą flanszą to ciekawa sprawa,bo ta u mnie zgadała się z tą z 4.4. Jedynie tak jak pisałem , coś się machnąłem przy mierzeniu szerokości ,ale w warsztacie okazało się że dyfry są jednakowe.

    Może ta długość flanszy jest zależna od rocznika ...

  3. #23
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Apr 2010
    Posty
    321
    BMW
    e38 740i
    Skąd
    WLKP
    Blog
    19
    odległości pomiędzy flanszami półosi są takie same, jedynie w niektórych mostach jest ciut bardziej wysunięta flansza do wału(np most z 740i m60 wał skraca się o 1 cm), ale wał ma kompensację i nie powinno byc problemu.
    Różnica jest jedynie w średnicy flansz
    740i m62:
    Do czerwca 2000 94mm i 102mm. 94mm miał zwykły most 2,93 , 3,15 miało 102mm średnice flansz.
    Od czerwca 2000 mniejsze flansze - 2,93 miało 86mm, 3,15 - 94mm.
    740i m60:
    Flansza 102mm - i mocowanie flanszy jest na śrubach, a nie 'wciskane' jak w nowszych dyfrach. Najlepszy dyfer do kombinacji z wymianą flansz itp ;)
    Ja na takim dyfrze z m60 mam złożone przełożenia 3,23 i szpere z m3 e46
    750i
    Do czerwca 2000 - 102mm miało 2,81 i krótsze 3,15 to samo
    Po czerwcu 2000 - 2,81 flansze 94mm, 3,15 flansze 102mm

    Dyfry i półosie pasują, tzn jak zamieniamy dyfer na taki z innymi flanszam, bierzemy po prostu inne półosie z konkretnym wymiarem flanszy i wszystko wchodzi aż miło.
    Jeśli samochód fabrycznie wychodził z dyfem 3,15 miał półośki ciut grubsze (4mm średnicy)
    Prawdopodobnie idzie też przełożyć flansze bez problemu do starego mostu.
    Ostatnio edytowane przez tomaszeklolek ; 27-05-2013 o 21:28
    e38 m62TUb44 740i

  4. #24
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2012
    Posty
    1,085
    BMW
    e38 2001r M62TUB44 + LPG
    Skąd
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez tomaszeklolek Zobacz posta
    odległości pomiędzy flanszami półosi są takie same, jedynie w niektórych mostach jest ciut bardziej wysunięta flansza do wału(np most z 740i m60 wał skraca się o 1 cm), ale wał ma kompensację i nie powinno byc problemu.
    Różnica jest jedynie w średnicy flansz
    740i m62:
    Do czerwca 2000 94mm i 102mm. 94mm miał zwykły most 2,93 , 3,15 miało 102mm średnice flansz.
    Od czerwca 2000 mniejsze flansze - 2,93 miało 86mm, 3,15 - 94mm.
    740i m60:
    Flansza 102mm - i mocowanie flanszy jest na śrubach, a nie 'wciskane' jak w nowszych dyfrach. Najlepszy dyfer do kombinacji z wymianą flansz itp ;)
    Ja na takim dyfrze z m60 mam złożone przełożenia 3,23 i szpere z m3 e46
    750i
    Do czerwca 2000 - 102mm miało 2,81 i krótsze 3,15 to samo
    Po czerwcu 2000 - 2,81 flansze 94mm, 3,15 flansze 102mm

    Dyfry i półosie pasują, tzn jak zamieniamy dyfer na taki z innymi flanszam, bierzemy po prostu inne półosie z konkretnym wymiarem flanszy i wszystko wchodzi aż miło.
    Jeśli samochód fabrycznie wychodził z dyfem 3,15 miał półośki ciut grubsze (4mm średnicy)
    Prawdopodobnie idzie też przełożyć flansze bez problemu do starego mostu.
    super zestawienie :-)
    właśnie kupowałem polos do mojego 740 2001r i się okazało że flansze i polosie są takie jak we wcześniejszych 728... tzn. mam nadzieję, bo jeszcze nie wymieniona :-P

    tak przy okazji to flansze o różnych rozmiarach w dyfrze idzie przekładać (nie trzeba zmieniać polosi), przynajmniej kiedyś w moim tak było robione

  5. #25
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2012
    Posty
    1,085
    BMW
    e38 2001r M62TUB44 + LPG
    Skąd
    Warszawa
    [QUOTE=tomaszeklolek;376265]... Poszukałbym przełożenia innego (ale diesle chyba mają inne flansze na półosie...) np 3,23 - ja mam takie przełożenie i jest idealne do e38, czuć, że samochód idzie lżej, a prędkości na poszczególnych biegach dużo sie nie zmieniają, jedynie 4ty bieg który mulił przy dużych prędkościach nagle z 250 końcy się na 220 i przyspiesza się o wiele lepiej[/
    QUOTE]

    Myślę właśnie nad zmianą dyfra (być może będę musiał, jeszcze nie wiadomo) i mam do Ciebie parę pytań:
    - jakie przełożenie dyfra miałeś wcześniej?
    -w jakim silniku taki dyfer masz i z którego roku (z telefonu nie widać)?
    -czy w automacie i jak tą zmianę tolerował?
    -jak zmieniły się osiągi ( np. 0-100km/h)?
    -jak zmieniło się spalanie po zmianie dyfra(+ile%)?

    ... no to chyba tyle :-)

  6. #26
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Apr 2010
    Posty
    321
    BMW
    e38 740i
    Skąd
    WLKP
    Blog
    19
    Wcześniej miałem dyfer standardowy 2,93. Teraz w poliftowym 4,4 mam dyfer z m60 4.0 z 95roku. Tyle że dyfer jest ciut pomotany, jak pisałem wcześniej - przełożenia są 3,23 (mogłyby być jeszcze ciut krótsze :D )
    Automat kompletnie nie widzi zmiany, wszytko chodzi tak jakby z fabryki wyszło. Osiągi może nie zmieniły się bardzo, ale na śniegu albo przy mokrej nawierzchni szpera bardzo pomaga. Nie wiem ile fabrycznie ma 740i z automatem do setki, moja robi licznikowe 100 w 6.2 sek. Spalanie się nie zmieniło
    e38 m62TUb44 740i

  7. #27
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2012
    Posty
    1,085
    BMW
    e38 2001r M62TUB44 + LPG
    Skąd
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez tomaszeklolek Zobacz posta
    Wcześniej miałem dyfer standardowy 2,93. Teraz w poliftowym 4,4 mam dyfer z m60 4.0 z 95roku. Tyle że dyfer jest ciut pomotany, jak pisałem wcześniej - przełożenia są 3,23 (mogłyby być jeszcze ciut krótsze :D )
    Automat kompletnie nie widzi zmiany, wszytko chodzi tak jakby z fabryki wyszło. Osiągi może nie zmieniły się bardzo, ale na śniegu albo przy mokrej nawierzchni szpera bardzo pomaga. Nie wiem ile fabrycznie ma 740i z automatem do setki, moja robi licznikowe 100 w 6.2 sek. Spalanie się nie zmieniło
    normalnie 4.4 ma 6,9-7 sek, więc 6.2 to całkiem niezla zmiana,

    ja sie zastanawiam nad wyrzuceniem 3,15 zamiast 2,93 , bo być może będę musiał i tak dyfer wymienić (jeszcze się okaże)

    hmmm dziwne z tym spalaniem, bojeździ na wyższych prędkościach obrotowych więc powinien też więcej palić...

  8. #28
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Apr 2013
    Posty
    123
    BMW
    e38 740
    Skąd
    Lublin
    Spalanie w mieście mogło nawet się zmniejszyć(znam to z e36 328 z dyferm 3.15 ,gdzie oryginał był 2.93) , za to na trasie myślę że jest ciut większe jeśli lubi ktoś szybko jeździć.

  9. #29
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Apr 2010
    Posty
    321
    BMW
    e38 740i
    Skąd
    WLKP
    Blog
    19
    Cytat Zamieszczone przez shebi Zobacz posta
    normalnie 4.4 ma 6,9-7 sek, więc 6.2 to całkiem niezla zmiana
    Tyle, ze nie jest to jedyna rzecz którą mam pomotaną ;) Co do spalania nie zwracam na to uwagi, 2 tonowy samochód z v8 i automatem swoje musi pić, czy spali 20 czy 22 litry w miescie to nie robi mi to różnicy
    Ostatnio edytowane przez tomaszeklolek ; 03-06-2013 o 15:59
    e38 m62TUb44 740i

  10. #30
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2012
    Posty
    1,085
    BMW
    e38 2001r M62TUB44 + LPG
    Skąd
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez tomaszeklolek Zobacz posta
    Tyle, ze nie jest to jedyna rzecz którą mam pomotaną ;) Co do spalania nie zwracam na to uwagi, 2 tonowy samochód z v8 i automatem swoje musi pić, czy spali 20 czy 22 litry w miescie to nie robi mi to różnicy
    no też prawda

    powiedz mi czy dobrze zrozumiałem że vmax ci spadła z 250 do 220?

    btw co jeszcze zmieniales?
    Ostatnio edytowane przez shebi ; 04-06-2013 o 18:36

Podobne wątki

  1. Dyfer jaki olej?
    Przez krystianpee w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 22-08-2011, 11:58

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •