Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 30

Wątek: Regulacja zaworów BMW E32 730i 89r.

  1. #11
    Początkujący Użytkownik Awatar maniek
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    47
    BMW
    e23 728i 1981
    Skąd
    DZG
    przu ustawianiu zaworow trzeba pamietac o tym zeby krzywka walka byla dokladnie na przeciwko punktu styku z dzwigienka zaworowa aby pomiar luzu byl w 100% prawidlowy . kolejnosc ustawiania zaworow jest oczywiscie dowolna wiec aby sie za mocno nie nakrecic przekrecamu walek obserwujac ktora dzwigienka jest luzna i zarazem odpowiadajaca jej krzywka lezy po przeciwnej stronie obwodu walka zaznaczajac wyregulowana dzwigienke markerem lub zarysowujac ja delikatnie np. srubokretem walek mozna przekrecac na 3 sposoby .... strzalami rozrusznika (z odlaczonym kablem cewki aby nie zapalil motor z odkrytym deklem zaworowym i nie zachlapal nam oczu olejem ) , przekrecejac kluczem wal korbowy lub podpychajac auto na biegu (manual) . luz 0.3 . szczelinomierz ma wchodzic dosc ciasno lecz nie za ciasno . pamietajmy o tym aby srubki trzymajace mimosrody regulacyjne nie byly przykrecane zbyt mocno gdyz latwo zerwac w nich gwint wiec nalezy robic to z wyczuciem . przy okazji sciagnietej porywy zaworow nalezy sprawdzic czy srubki mocujace rurke natryskujaca olejem walek sa dokrecone (czesto same sie odkrecaja) oraz czy dziurki w tej rurce natryskuja olej dokladnie miedzy krzywkami walka rozrzadu . czesto niedoswiadczeni mechanicy zakladaja ta rurke odwrotnie i wtedu strumien oleju nie leci tam gdzie trzeba co skutkuje natychmiastowym zuzyciem walka .


  2. #12
    Doświadczony Użytkownik Awatar marek1132
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    1,939
    BMW
    BMW e32 735 iL
    Skąd
    Częstochowa
    Bardzo dobry opis :) ,polecam samodzielną regulację zaworów,jest to bardzo proste,najlepiej pierwszy raz pod okiem doświadczonego mechanika(o ile się zgodzi ;D ).Szczelinomierz można kupić już za mniej niż 10 zł !!!!!!Już po pierwszej regulacji nam się zwróci i jeszcze zostanie kilkadziesiąt złotych w kieszeni,które musielibyśmy dać mechanikowi.

  3. #13
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    111
    BMW
    E38 740
    Skąd
    Katowice
    to ja jeszcze dopiszę od siebie że:
    -żeby się nie machnąć można ustawiać zawory pokolei, trochę więcej kręcenia ale mamy pewność że żadnego nie omineliśmy
    - ja osobiście poluzowuje nakrętkę, wkładam szczelinomierz, dociskam jakimś śrubokrętem albo czymś podobnym to cudo do szczelinomierza, skręcam, wyjmuje szczelinomierz, wkładam ponownie żeby zobaczyć czy ok, a potem dla bezpieczeństwa próbuje włożyć 0.35 czy nie jest za luźne

    i tak każdy pokolei, potem dla pewności lecę z wkładaniem szczelinomierza jeszcze raz all
    i załatwione

    pozdro

  4. #14
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jun 2007
    Posty
    133
    BMW
    525d
    Skąd
    Rabka-Zdrój
    Cytat Zamieszczone przez marek1132
    Dlaczego twierdzisz,że w 3.5m30,luzy powinny być mniejsze?W m30b30 i m30b35 wałek rozrządu i dzwigienki zaworowe są identyczne,więc nie wiem skąd ta rozbierzność,według książki obsługi luzy powinny wynosić 0.30mm(ssące,wydechowe,zimny silnik)
    Ustawiam zawory wg. danych podnaych w AutoData i nigdy nie bylo zadnego problemu. A tak na marginesie to istotnie dzwigienki (koniki) zaworowe sa identyczne w obu silnikach, natomiast walki sa juz inne. Nie roznia sie znacznie i "na oko" nie widac roznicy. Sam bylem kiedys przekonany ze sa identyczne ale sprawdzalem po numerze czesci i rzeczywiscie sa to dwa typy, z tego co sie zorientowalem to M30B35 ma nieco inny czas otwarcia zaworu niz M30B30.

    Cytat Zamieszczone przez ŁukaszS
    735Pawel ale u Ciebie widnieje opis że masz 750?
    Zgadza sie mam 750 ale rowniez mam warsztat samochodowy i relacja bedzie na podstawie regulacji w samochodzie klijenta.
    ... lepiej miec parkinsona i troche rozlac z kieliszka, niz alzheimera i zapomniec wypic...

  5. #15
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2007
    Posty
    184
    BMW
    BMW E32 730i
    Skąd
    Jelenia Góra
    Podziękował wszystkim którzy udzielili się w moim temacie odnośnie regulacji zaworów w e32.Silniczek teraz z wyregulowanymi zaworkami na przerwę 0,25 ciasne 0,30 fajnie pracuje.Ale przy następnej regulacji będę musiał wymienić te mimośrody którymi reguluje się przerwe ponieważ moje są już wyrobione i mają lekkie wgniecenia i przez co nie ustawie dokładnie przerwy.Po mojej regulacji silnik trzymał wysokie obroty 1500rpm ponieważ osoba która maiła BETKE wsześniej tak dowaliła zawory że przerwy nie było a jak już była to bardzo mała 0,05-0,10 ale na tym usawieniu auto nie zrobiło dużego przebiegu naszczęście.To mogło być przyczyną strzelania na gazie zimową porą.Wyregulowałem jeszcze potęcjometr przepustnicy (TPS) i teraz na zimnym silniku ma 1000rpm a na ciepłym 900rpm.
    Osoba która ma troszkę czasu lepiej niech sama sobie je wyreguluje po pierwsze zaoszczędzi 100zł a po drugie będzie miała pewność ze są wyregulowane.A niema nic lepszego od fajnie pracującego silnika w bmw efekty są zajebiaszcze.
    Będziesz Miał Wszystko
    BMW i reszta samochodów

  6. #16
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    84
    BMW
    E32 '91 M30B30
    Skąd
    Podłęże/ Kraków
    Witam , może odświeże temat :)
    "735 Pawel" kiedy możemy sie spodziewać relacji z regulacji na forum ??:)
    Pozdrawiam wszystkich maniaków 7er :)

  7. #17
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2010
    Posty
    13
    Wiem, że to starszawy już temat ale warto pamiętać by w dobrą stronę kręcić wałem :o przy tej regulacji. U mnie w 525 12V jest to kierunek zgodny z ruchem wskazówek zegara, w innych nie wiem :foch:
    W ''kręceniu'' pomaga też wykręcenie świec zapłonowych.
    Pozdrawiam :papa:

  8. #18
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Apr 2011
    Posty
    41
    BMW
    E32 730i '92
    Skąd
    Warszawa
    Witam. Odświeżam temat ponieważ temat istnieje a nie chce zakładać nowego tematu a zresztą w mojej E32 730i jest klekot na pierwszym i drugim zaworze. Rozmawiałem z znajomym i powiedział żebym ustawił luzy na 0.3 jak i ssący tak i wydechowy ale wspomniał że jako mam instalacje LPG to innczaje powinienem ustawić i teraz moje pytanie jak powinny być ustawione luzy przy instalacji gazowej. Czy to nie ma różnicy ?
    Pozdrawiam.

  9. #19
    Vip Vip Awatar seban123
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Skąd
    Puławy, Lubelskie
    Blog
    1
    Ustawia się 0,3 nie zależnie od instalacji paliwowej. Różnica polega na częstej kontroli luzu.
    Istnieje ciekawy wątek na temat luzu:
    http://7er.pl/showthread.php/10426-m...-w-silniku-M30

  10. #20
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Apr 2011
    Posty
    41
    BMW
    E32 730i '92
    Skąd
    Warszawa
    Dzięki Seba za pomoc ;)) No to poniedzieli do znajomego jadę i będzie mi ustawiał i zobaczymy co wyjdzie. Mam nadzieje że będzie git. By mi ustawił wczoraj ale nie wiedział jaka szczelina powinna być na sącym i wydechowym w BMW. A nie równo chodzi na pierwszym i drógim zaworze.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •