A nikt nie poprawił kolegi z pierwszego postu...napisał z lat 2004-06 a przecież w tych latach nie był montowany motor n62???
A nikt nie poprawił kolegi z pierwszego postu...napisał z lat 2004-06 a przecież w tych latach nie był montowany motor n62???
B.-ądź M.-arce W.-ierny
Opel Signum
BMW jeszcze kiedyś kupię ;p
Ex- BMW e28 524td, e38 728i,e66 735LI , e36 316i 1.9 compact ,e46 M3 SMG ;)
Przecież napisałem że n62 a wszyscy piszą o m62 .
B.-ądź M.-arce W.-ierny
Opel Signum
BMW jeszcze kiedyś kupię ;p
Ex- BMW e28 524td, e38 728i,e66 735LI , e36 316i 1.9 compact ,e46 M3 SMG ;)
Nie wiem jakie miał oznaczenie silnik o poj. 4.8 ,ale był montowany w X5 dokladnie pomiedzy 2004 - 06 rokiem:
http://www.autocentrum.pl/dane-techn...wy-4.8is-360km
Troche podziwiłem,że BMW zaczerpneło gotowy produkt wprost od Alpiny ( silnik 4.6 ),i przyznam ze o tym nie wiedziałem.
http://otomoto.pl/bmw-x5-ze-szwajcar...C28640912.html tu x5 z silnikiem 4.8 rok 2005 i silnik jak widac to n62. W pierwszym poście pisałeś o m62... i stosunkowo łatwej przekładce a z m62 na n62 łatwo pewnie by nie było -przynajmniej nie widziałem takiej przekładki bo pewnie to nie opłacalne w porównaniu z motorownią z e39 M5 np. ;)
Ostatnio edytowane przez Jakub ; 15-05-2013 o 14:52
B.-ądź M.-arce W.-ierny
Opel Signum
BMW jeszcze kiedyś kupię ;p
Ex- BMW e28 524td, e38 728i,e66 735LI , e36 316i 1.9 compact ,e46 M3 SMG ;)
przy braniu silnika z X5 musisz jeszcze szukać miski olejowej bo w do x-sa są inne ze względu na 4x4
wg mnie sens ma to tylko na 4,6 z 4,8 bedzie za dużo jazdy N62 to już silnik z ery światłowodów i wątpię, czy w rozsądnej kasie będzie to hulać w e-38 albo jak Jakub Napisał S62 z M5
N62 nie włożysz, po pierwsze kwestie techniczne a po drugie koszt takiej operacji byłby astronomiczny w stosunku do wartości e38, a i tak wszystko by nie działało w samochodzie.
Skoro Ty masz 95 rok to nie masz czasem silnika M60? Włożenie M62 to nie będzie taka prosta sprawa, choć wersję bez vanosów jeszcze da radę
W takim przypadku pozostaje silnik M62 z Alpiny 4.6 B10 V8 (e39) o oznaczeniu F3 (wersja bez vanosów), produkowany do 09/1998 - 4.6L moc 340KM
Pozostałe M62 o wyższej pojemności nie podejdą bo mają vanosa a to oznacza inną wiązkę w całym samochodzie, elektroniczną przepustnicę, zupełnie inne systemy kontroli trakcji, licznik itd itd
Ale skoro zacząłem pisać to dokończę, M62 na vanosach wyszły w 3 wersjach (te możesz włożyć, pod warunkiem że masz e38 w wersji z vanosami):
1. Silnik z Alpiny B10 V8 (e39) o oznaczeniu F4 - od 09/1998 do końca produkcji - 4.6L moc 347KM
2. Silnik z Alpiny B10 V8S (e39) o oznaczeniu F5 - 4.8L moc 375KM
3. Silnik z BMW X5 4.6IS (e53) - 4.6L moc 347KM - wyszło tylko 5,000 sztuk (aby go założyć do e38 / e39 trzeba zmienić miskę, pompe oleju ,kolektory, inny jest układ odpowietrzania skrzyni korbowej itp)
Najbardziej dostępny jest silnik z Xa, ale i tak 15,000 trzeba położyć.
5HP24 wytrzymuje w ALpinie V8S więc to mocna skrzynia
Jeśli chodzi o M60 to też jest w Alpinie 4.6 z modelu B10 (e34) - silnik o oznaczeniu F2, ale tego nie kupisz, a jeśli już to za taką kwotę że wystarczy na kilka e38
Nie zrobisz sobie silnika 4.6 ze swojego bo koszt zatulejowania wszystkich cylindrów, tłoków, zakupu wałka, wałków itd to będzie kilkanaście jeśli nie kilkadziesiąt tysięcy złotych.
Silnik 4.8 w X5 e53 to N62, więc odpada przy każdej konfiguracji.
najlepiej skoro masz 4,0 wsadź sobie 4,4 bez vanosa i termostat z 4,0 jak będzie mało to chip wydech dolot i pewnie z 320-330KM jest realne
Zresztą właśnie do 4,4 pasują komputery z alpiny Dray sprzedawałeś swego czasu coś takiego wiem bo sam Ci klienta podesłałem :) może masz tego więcej???