Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 24

Wątek: Swap silnika z X5

  1. #11
    Vip Vip Awatar Jakub
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    6,783
    BMW
    BRAK
    Skąd
    Wlkp.Zduny k.Krotoszyna
    A nikt nie poprawił kolegi z pierwszego postu...napisał z lat 2004-06 a przecież w tych latach nie był montowany motor n62???

    B.-ądź M.-arce W.-ierny
    Opel Signum
    BMW jeszcze kiedyś kupię ;p

    Ex- BMW e28 524td, e38 728i,e66 735LI , e36 316i 1.9 compact ,e46 M3 SMG ;)

  2. #12
    Moderator Mod Awatar BOSS
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    4,128
    BMW
    740i
    Skąd
    Dolny Slask
    Cytat Zamieszczone przez Jakub Zobacz posta
    A nikt nie poprawił kolegi z pierwszego postu...napisał z lat 2004-06 a przecież w tych latach nie był montowany motor n62???
    ??? to co zatem twoim zdaniem bylo montowane?
    Każdy człowiek jest jak książka, ma dobre strony, wystarczy tylko przekartkować te złe !!!

  3. #13
    Vip Vip Awatar Jakub
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    6,783
    BMW
    BRAK
    Skąd
    Wlkp.Zduny k.Krotoszyna
    Przecież napisałem że n62 a wszyscy piszą o m62 .

    B.-ądź M.-arce W.-ierny
    Opel Signum
    BMW jeszcze kiedyś kupię ;p

    Ex- BMW e28 524td, e38 728i,e66 735LI , e36 316i 1.9 compact ,e46 M3 SMG ;)

  4. #14
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Piter30
    Dołączył
    Nov 2011
    Posty
    327
    BMW
    E38 740 95'
    Skąd
    Stavanger
    Nie wiem jakie miał oznaczenie silnik o poj. 4.8 ,ale był montowany w X5 dokladnie pomiedzy 2004 - 06 rokiem:

    http://www.autocentrum.pl/dane-techn...wy-4.8is-360km

    Troche podziwiłem,że BMW zaczerpneło gotowy produkt wprost od Alpiny ( silnik 4.6 ),i przyznam ze o tym nie wiedziałem.

  5. #15
    Vip Vip Awatar Jakub
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    6,783
    BMW
    BRAK
    Skąd
    Wlkp.Zduny k.Krotoszyna
    http://otomoto.pl/bmw-x5-ze-szwajcar...C28640912.html tu x5 z silnikiem 4.8 rok 2005 i silnik jak widac to n62. W pierwszym poście pisałeś o m62... i stosunkowo łatwej przekładce a z m62 na n62 łatwo pewnie by nie było -przynajmniej nie widziałem takiej przekładki bo pewnie to nie opłacalne w porównaniu z motorownią z e39 M5 np. ;)
    Ostatnio edytowane przez Jakub ; 15-05-2013 o 14:52

    B.-ądź M.-arce W.-ierny
    Opel Signum
    BMW jeszcze kiedyś kupię ;p

    Ex- BMW e28 524td, e38 728i,e66 735LI , e36 316i 1.9 compact ,e46 M3 SMG ;)

  6. #16
    Zaawansowany Użytkownik Awatar kasin
    Dołączył
    Jul 2011
    Posty
    155
    BMW
    E38 735i
    Skąd
    Końskie
    przy braniu silnika z X5 musisz jeszcze szukać miski olejowej bo w do x-sa są inne ze względu na 4x4

  7. #17
    Moderator Mod Awatar BOSS
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    4,128
    BMW
    740i
    Skąd
    Dolny Slask
    Cytat Zamieszczone przez Jakub Zobacz posta
    Przecież napisałem że n62 a wszyscy piszą o m62 .
    Kurcze napisales ze "nie byl montowany N62" co sie niestety mija z Prawda...
    Każdy człowiek jest jak książka, ma dobre strony, wystarczy tylko przekartkować te złe !!!

  8. #18
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,603
    BMW
    740iA e-32
    Skąd
    Rawicz Wlkp
    Blog
    1
    wg mnie sens ma to tylko na 4,6 z 4,8 bedzie za dużo jazdy N62 to już silnik z ery światłowodów i wątpię, czy w rozsądnej kasie będzie to hulać w e-38 albo jak Jakub Napisał S62 z M5

  9. #19
    Zaawansowany Użytkownik Awatar dray
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    184
    BMW
    Alpina B10 V8 + X5 4.6is + 320d
    Skąd
    Lodz
    N62 nie włożysz, po pierwsze kwestie techniczne a po drugie koszt takiej operacji byłby astronomiczny w stosunku do wartości e38, a i tak wszystko by nie działało w samochodzie.

    Skoro Ty masz 95 rok to nie masz czasem silnika M60? Włożenie M62 to nie będzie taka prosta sprawa, choć wersję bez vanosów jeszcze da radę

    W takim przypadku pozostaje silnik M62 z Alpiny 4.6 B10 V8 (e39) o oznaczeniu F3 (wersja bez vanosów), produkowany do 09/1998 - 4.6L moc 340KM

    Pozostałe M62 o wyższej pojemności nie podejdą bo mają vanosa a to oznacza inną wiązkę w całym samochodzie, elektroniczną przepustnicę, zupełnie inne systemy kontroli trakcji, licznik itd itd

    Ale skoro zacząłem pisać to dokończę, M62 na vanosach wyszły w 3 wersjach (te możesz włożyć, pod warunkiem że masz e38 w wersji z vanosami):

    1. Silnik z Alpiny B10 V8 (e39) o oznaczeniu F4 - od 09/1998 do końca produkcji - 4.6L moc 347KM
    2. Silnik z Alpiny B10 V8S (e39) o oznaczeniu F5 - 4.8L moc 375KM
    3. Silnik z BMW X5 4.6IS (e53) - 4.6L moc 347KM - wyszło tylko 5,000 sztuk (aby go założyć do e38 / e39 trzeba zmienić miskę, pompe oleju ,kolektory, inny jest układ odpowietrzania skrzyni korbowej itp)

    Najbardziej dostępny jest silnik z Xa, ale i tak 15,000 trzeba położyć.
    5HP24 wytrzymuje w ALpinie V8S więc to mocna skrzynia


    Jeśli chodzi o M60 to też jest w Alpinie 4.6 z modelu B10 (e34) - silnik o oznaczeniu F2, ale tego nie kupisz, a jeśli już to za taką kwotę że wystarczy na kilka e38

    Nie zrobisz sobie silnika 4.6 ze swojego bo koszt zatulejowania wszystkich cylindrów, tłoków, zakupu wałka, wałków itd to będzie kilkanaście jeśli nie kilkadziesiąt tysięcy złotych.

    Silnik 4.8 w X5 e53 to N62, więc odpada przy każdej konfiguracji.
    Ostatnio edytowane przez dray ; 16-05-2013 o 15:21
    http://7er.pl/signaturepics/sigpic5639_1.gif
    B10 V8 #282

  10. #20
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,603
    BMW
    740iA e-32
    Skąd
    Rawicz Wlkp
    Blog
    1
    najlepiej skoro masz 4,0 wsadź sobie 4,4 bez vanosa i termostat z 4,0 jak będzie mało to chip wydech dolot i pewnie z 320-330KM jest realne

    Zresztą właśnie do 4,4 pasują komputery z alpiny Dray sprzedawałeś swego czasu coś takiego wiem bo sam Ci klienta podesłałem :) może masz tego więcej???

Podobne wątki

  1. swap 4,4 do e24
    Przez ahmar w dziale TUNING
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 15-05-2014, 22:43
  2. [silnik] SWAP silnika i problem
    Przez donkojote w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 19-01-2012, 20:35
  3. SWAP silnika to przeżytek. Czas na coś nowego!
    Przez tuczi77 w dziale NA KAŻDY TEMAT / Humor / Off Topic
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 08-11-2011, 12:32
  4. Swap 3.0d ???
    Przez Wojtek_740 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 25-09-2011, 08:12
  5. Swap 3,0D d0 E32
    Przez Rezor-151 w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 06-05-2010, 07:58

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •