Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 34

Wątek: Kombinacja z wydechami w 4,4

  1. #21
    Vip Vip
    Dołączył
    Jun 2007
    Posty
    3,882
    BMW
    750iL840Ci730LiK53
    Skąd
    Bielsk Podlaski
    tak szybko powiem, przerobisz wydech-stracisz moc,

  2. #22
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Apr 2010
    Posty
    321
    BMW
    e38 740i
    Skąd
    WLKP
    Blog
    19
    Co do jeepów sam jestem posiadaczem 5,2 mam końcówką Flowmastera 50 Delta Flow. Dźwięk piękny, na zewnątrz charakterystyczny a w środku cisza. Dla mnie o niebo lepiej niż
    Silniki jeepa a silniki bmw to zupełnie inna rzecz po pierwsze to bmw z 4,4 ma 286 koni, jeep z 5,2 220koni, więc od razu widać różnicę :D. 6 cylindrówki jeepa z wydechami magnaflow, flowmaster pierdzą, w porównaniu do gangu v8 z takimi tłumikami ;)


    Jak jest w końcu z tymi wydechami, Alpina na silnikach bmw po przeróbce też daje przerobione wydechy, a końcówki chyba przelotowe? A tam jakoś nie widać utraty mocy.
    Te strumienice zamiast katów mam już 2 lata, bo katy się już posypały. Zastanawiam się po prostu czy nie wrzucić katów od m5 w ich miejsce.

    Z forum bmw5er.pl dowiedziałem się jak wydechy robiła alpina: Kolektor ssący od wersji bez vanosa bez katów, drugie katy wrzucone metalowe alpiny, tłumik środkowy, małe strumienice, tłumiki wydechowe.
    Pytanie co dają te małe strumienice umieszczone zaraz przed tłumikami końcowymi? Podnoszą głośność? Bo są również w tym wydechu który mam od Hartge
    Ostatnio edytowane przez tomaszeklolek ; 17-05-2013 o 02:11
    e38 m62TUb44 740i

  3. #23
    Zaawansowany Użytkownik Awatar mcdziubek
    Dołączył
    Sep 2012
    Posty
    648
    BMW
    Ex E38 740i 4.4 - F10 528i 3.0
    Skąd
    Windsor and Slough
    Blog
    1
    Ja miałem flowmastera 44 tzn nadal mam w schowku bo jeepa przygotowałem na offroad i zalozylem mu cherry bomb bo flowmaster byl za glosny. Sam wiesz ze FL 50 to jeden z cichszych w serii ale w 5.2 idealny bo nie za głośny.

    Co masz w swoim ZJ porobione?, jakis lift? Winda? Na JeeParty sie wybierasz?

    A myślisz że czemu kupiłem 740i? właśnie z powodu v8. Chciałem ZG 1998 5.9 ale sam wiesz jaki to rodzynek wiec wybór padł najpierw na S8 D2 i o mały włos kupił bym ale żona powiedziała zebym sie jeszcze dla świętego spokoju przejechal BMW no i jazda 7er mi sie bardziej spodobała.

    Wracając do tematu katow to na forum jeepa stwierdzilsmy gdy dobieralem do swojego puszki ze bedzie lepiej dac jednak sportowy kat, skoro masz możliwość zalozenia kat od m5 to chyba warto... ja dla swietego spokoju jedank bym spróbował tylne puchy narazie wymienic na te Hartge.

    Czekam na jakis filmik po wymianie bo swojego bym tez chcial troche zmienić ale tak zeby dźwięk nie byl uciążliwy na trase.
    Toyota Prius 2014 1.8 CVT Hybrid.
    E38 740i V8 ma nowego Pana.

  4. #24
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Apr 2010
    Posty
    321
    BMW
    e38 740i
    Skąd
    WLKP
    Blog
    19
    Pytanie czego w jeepie nie mam porobione :D Są i zderzaki, i lift 5'', i wyciagarka i mt 32'', i blokada od WJ z przodu, i reduktor 242 i takie tam :)

    Czyli najlepiej byłoby zrobić wydech jak w alpinie, ale zamiast gratów alpiny dać graty od M5 hartge. Zastanawia mnie wymiana kolektorów na wersje z silnika bez vanosa, czy pasują one plug & play, czy jednak trzeba coś grzebać
    Ostatnio edytowane przez tomaszeklolek ; 17-05-2013 o 02:38
    e38 m62TUb44 740i

  5. #25
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,603
    BMW
    740iA e-32
    Skąd
    Rawicz Wlkp
    Blog
    1
    krzywy nie siej defetyzmu każda sportowa odmiana bmw ma inny wydech jak seria i są z tego same plusy to czemu ma niby stracić na mocy?????? najważniejsze to wydech nie może wyjść zbyt luźny wtedy będzie strata mocy dlatego jestem przeciwny tłumikom zamiast katów tłumik ma większą pojemnośc jak sama rura czy tam strumienica

    jak już 2 katów sie pozbyłes to tych pozostałych 2 bym nie ruszał póki sa zdrowe a jak nie to jak piszesz kolektory sprzed liftu i jechane tylko będziesz musiał w nich nawiercić miejsca pod sondy których tam nie ma w serii

    ale załóż najpierw końcowe to na prawdę dobry pomysł

  6. #26
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2012
    Posty
    1,085
    BMW
    e38 2001r M62TUB44 + LPG
    Skąd
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez Zdzira 850I Zobacz posta
    krzywy nie siej defetyzmu każda sportowa odmiana bmw ma inny wydech jak seria i są z tego same plusy to czemu ma niby stracić na mocy?????? najważniejsze to wydech nie może wyjść zbyt luźny wtedy będzie strata mocy dlatego jestem przeciwny tłumikom zamiast katów tłumik ma większą pojemnośc jak sama rura czy tam strumienica

    jak już 2 katów sie pozbyłes to tych pozostałych 2 bym nie ruszał póki sa zdrowe a jak nie to jak piszesz kolektory sprzed liftu i jechane tylko będziesz musiał w nich nawiercić miejsca pod sondy których tam nie ma w serii

    ale załóż najpierw końcowe to na prawdę dobry pomysł
    Cytat Zamieszczone przez Zdzira 850I Zobacz posta
    krzywy nie siej defetyzmu każda sportowa odmiana bmw ma inny wydech jak seria i są z tego same plusy to czemu ma niby stracić na mocy?????? najważniejsze to wydech nie może wyjść zbyt luźny wtedy będzie strata mocy dlatego jestem przeciwny tłumikom zamiast katów tłumik ma większą pojemnośc jak sama rura czy tam strumienica

    jak już 2 katów sie pozbyłes to tych pozostałych 2 bym nie ruszał póki sa zdrowe a jak nie to jak piszesz kolektory sprzed liftu i jechane tylko będziesz musiał w nich nawiercić miejsca pod sondy których tam nie ma w serii

    ale załóż najpierw końcowe to na prawdę dobry pomysł
    strata mocy może być dlatego że jak nie ma katalizatorów które dopalaja spaliny, i sonda lambda po katalizatorze wykryje zbyt duzo tlenu w spalinach (nie dopalil spalin) to komputer uzna że mieszanka jest za uboga (za dużo tlenu zostaje) i będzie ją wzbogacal, żeby spaliny i ekonomika jazdy były ok w normie, kompuer pewnie tak bardzo będzie chciał skorygować, że w po n-tej iteracji mieszanka będzie mega bogato ( korekty LTFT oprą się o +24% ) i spadną i osiągi i ekonomika jazdy, może być tez nierówna praca i chcek engine, a po jakimś dłuższym czasie osmolą się lambdy od zbyt bogatej mieszanki i będzie błąd lambd.

    ... przynajmniej tak o wycięciu katow ja bym tu sobie poteoretyzowal :-P

    ...ale "klang" będzie rasowy, a to przecież bezcenne ;-)

  7. #27
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Apr 2010
    Posty
    321
    BMW
    e38 740i
    Skąd
    WLKP
    Blog
    19
    Shebi, bardzo dobra uwaga z tymi spalinami, ale ja komputer wrzuce od Alpiny, gdzie nie ma katów na kolektorach, a w dalszym ciągu są 4 sondy, są katy jako pierwszy tłumik.
    Tzn robie zamiane, wywalam katy z kolektorów, a wrzucam jako pierwszy tłumik katy z m5.
    Teraz mam tylko katy na kolektorach a korekty LTFT mam w granicach 1%


    Tłumik pewnie zrobie etapami, ale będzie miał 4 sondy i wyglądać to będzie tak -
    Kolektory m62 bez vanosa (nie mają katów) -> katy m5 -> seryjny środkowy tłumik z e38 -> końcowe tłumiki hartge.
    Myślę, że nie będzie za ciasny bo katy będą, środkowy tłumik będzie też. Alpina i Hartge ma jeszcze małe strumienice przed tłumikami końcowymi, widać je też na fotkach które dawałem na 1 stronie. Nie wiem po co to? Generuje ciśnienie? Czy może ułatwia wylot spalin w końcowym wydechu, a może czysto akustycznie, podgłaśnia wydech... Nie mam pojęcia
    Ostatnio edytowane przez tomaszeklolek ; 18-05-2013 o 03:27
    e38 m62TUb44 740i

  8. #28
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,603
    BMW
    740iA e-32
    Skąd
    Rawicz Wlkp
    Blog
    1
    strumienica z natury ma poprawiac przepływ spalin przynajmniej te drogie które coś dają a nie te za 50zł

    shebi dobrze napisałeś sobie poteoretyzjesz ja mam sporotwy wydech od 3 lat efekty na plus w mocy także nie musze teoretyzowac bo mam to wypraktykowane ok?????? I nie mam problemów z sondami dla twojej wiadomości :)

    No myslę, że na początek dobry pomysł z tą kombinacja co podałeś Tomku działaj działaj czekam na efekty z niecierpliwością :)

    Tych strumienic bym chyba nie wrzucał na tył

  9. #29
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Apr 2010
    Posty
    321
    BMW
    e38 740i
    Skąd
    WLKP
    Blog
    19
    Końcowe się robią, jak będę miał samochodzik dam znać jak chodzą. Jak sie uda upchać to będą końcówki pochowane jak w oryginale
    e38 m62TUb44 740i

  10. #30
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,603
    BMW
    740iA e-32
    Skąd
    Rawicz Wlkp
    Blog
    1
    no tylko tak nie upchnij co by końcówki nie kierowały spalin w głąb zderzaka :)))

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •