Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Wątek: Bicie po zmianie kół

  1. #1
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Feb 2013
    Posty
    137
    BMW
    E38 M60 3.0 + LPG
    Skąd
    Zamość

    Bicie po zmianie kół

    Witam

    Do tej pory jeździłem na zimówkach 16 cali. Auto prowadziło się jak po sznurku, żadnego bicia pełen komfort.

    Dziś odebrałem z prostowania felgi styling 32 18 cali. Fachowiec, który to robił zna się na robocie. Wyważył z oponami i twierdzi, że nie zauważył bicia. Mam do niego jechać jeszcze
    raz żeby przekonać się na własne oczy.

    Pierwszy sezon zakładam te koła. 100 km/h i telepie autem.

    Zamierzam:
    - sprawdzić suwmiarką otwory czy nie są to fele z e39 i czy nie potrzeba pierścieni
    - sprawdze czy nie ma syfu na stycznej piasty z felgą i po wewnętrznej stronie felg
    - sprawdze wizualnie czy żadna z opon nie ma guli (choć pod obciążeniem może się różnie zachować)

    Za nic nie mogę załatwić opon na podmiankę żeby wyeliminować opony a w ciemno nie widzi mi się inwestować kolejne pieniądze bez gwarancji powodzenia.

    Podczas zakręcania kół auto na ledwo dokręconych śrubach zostało opuszczone na 20 sek. Czy to mogło "wygiąć" felgę? Śruby dokręcony były w palcach.

    Zdaje mi się również, że zbieżność poleciała choć jechałem na nich dopiero 15 km ale miałem wrażenie, że muszę kontrować kierownicą ale to może przez wiatr. jutro kolejny test gdzie nie wieje.
    Wizualnie opony nie są ścięte ale nowe też nie są. Czy przy zmianie 16 -> 18 robić od nowa zbieżność?

    Wiele mówi mi, że to opony tylko nie wiem czy bez dystansów uda mi się zamienić przód / tył żeby sprawdzić. Opony przód: 235/50 tył: 255/45

    pozdrawiam


    EDIT:

    Jeszcze jeden pomysł: jeśli zmienił bym parami np: przód zimówki 16 cali tył lato 18 cali i sprawdził czy jest bicie to nic się w samochodzie nie pokićka?
    ABS? ASB? (kontroli trakcji itp nie mam) ewentualnie zmiana pojedyńcza np Prawy tył 18 na 16 i jazda do 100 km/h
    Ostatnio edytowane przez Pepis ; 09-05-2013 o 05:55

  2. #2
    Początkujący Użytkownik Awatar pardos
    Dołączył
    Jan 2013
    Posty
    60
    BMW
    e38 740iLA
    Skąd
    Łódź
    Może nie bmw, ale byłem Touranem mamy w wulkanizacji, majster zmieniał CAŁE KOŁA, ze stali na alu. Zapomnial założyć jednego z pierścieni centrujących.
    Zamiast zadzwonić do mnie później (miał nr), to położył sobie owy pierścień na półce...

  3. #3
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Feb 2013
    Posty
    137
    BMW
    E38 M60 3.0 + LPG
    Skąd
    Zamość
    Sprawdzałem wczoraj osadzenie felgi na piaście i nie ma wogóle luzu, felgi są z E38 więc nie ma potrzeby stosowania pierścieni.
    Dziś / jutro jade na zrobienie zbieżności bo auto po zmianie kół ściąga i "myszkuje" po groszej drodze bez kolein.
    Jak będzie zrobiona zbieżność na cacy wtedy jeszcze wyczyszcze osadzenia wszystkich felg na piaście z rdzy.

    W przyszłym tygodniu podmienie opony.

  4. #4
    BizonGTI
    Gość
    czesc kolego piszesz ze odebrales felgi z prostowania a czy opony miales czy kupiles jakies uzywane,napisz jakie to opony to one moga byc problemem
    pozdro

  5. #5
    Początkujący Użytkownik Awatar prucnale
    Dołączył
    Mar 2013
    Posty
    88
    BMW
    E38 M52B28
    Skąd
    Włodawa
    Ja miałem to samo. Bicie przy 90-110 km/h. Doważenie pomogło, jednak to nie jest rozwiązanie sprawy, tylko zamiatanie jej pod dywan. 50 zł za doważanie zapłaciłem.
    Był wypadek! Żuk uderzył w Nyse, bo miał opony łyse : Puk puk; Kto tam?; Korba :D

  6. #6
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Feb 2013
    Posty
    137
    BMW
    E38 M60 3.0 + LPG
    Skąd
    Zamość
    Opony były na tych felgach, które dostałem do auta, auto jak kupowałem było na zimówkach. Sprzedawca mówił, że fele do prostowania są. Wyprostowałem i jest bicie. Nie podejrzewam złego prostowania bo znam dobrze ten zakład i wiem, że lipy nie robią.

    Opony na 1-2 sezony, mogą mieć bicie. Auto ok bo na zimówkach super.

  7. #7
    Zaawansowany Użytkownik Awatar neonunit
    Dołączył
    Jun 2010
    Posty
    391
    BMW
    '95 740i
    Skąd
    Poznań/Łódź
    Za bicie mogą odpowiadać opony - miałem to samo w swojej e38 na idealnie prostych felgach 17''. Kupiłem na ten sezon letnie używki 235/55 i telepało niemiłosiernie. W kilku różnych zakładach jedyne co robili to wyważali od nowa a i tak to nic nie dawało. W końcu trafiłem na fajny zakład gdzie dwóch panów poświęciło prawie godzinę na zdejmowanie opon z przodu, przekręcanie ich kilka cm względem felgi i zakładanie - twierdzili, że opona różnie się układa na feldze i różnie pracuje i że warto tak ją poprzekręcać. Wyjechałem z zakładu i problem jak ręką odjął, wcześniej ręce chciało urwać między 80 a 120 a teraz tylko lekkie drgania (koła przednie bez odważników!!). Po doważeniu będzie jechała jak po stole. Opiszę później tą sytuację w "polecanych warsztatach". Kolesie widać że fachowcy, tylko zobaczyli że mam goodyear excellence to już się za głowy złapali...
    Także gumy, panie, gumy.

  8. #8
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Feb 2013
    Posty
    137
    BMW
    E38 M60 3.0 + LPG
    Skąd
    Zamość
    Dziekuję za odpowiedzi. Też stawiam na gumy tylko będzie kolejna loteria bo szczerze to nie mam zamiaru kupować nowych 18 choć to było by najlepsze ale budżet...
    Kupując używkę biorę kota w worku chyba, że znajde w wulkanizacji, założą przejadę się i podejmę decyzje.


    zdravim P.

  9. #9
    Zaawansowany Użytkownik Awatar neonunit
    Dołączył
    Jun 2010
    Posty
    391
    BMW
    '95 740i
    Skąd
    Poznań/Łódź
    Podbiję temat. Czy to możliwe, że w zakładzie wulkanizacyjnym źle dobrano rozmiar pierścienia centrującego? Po doważeniu kół u mnie wciąż mam drgania od 80 do 120km/h i zastanawiam się co to może być. Mam felgi od E39 i aluminiowe pierścienie... Jak sięgam pamięcią to na poprzednich oponach też miałem drgawki... Owszem, różnica między jazdą bez pierścieni a z jest bardzo duża, ale... no właśnie. Kończą mi się pomysły :D

  10. #10
    Vip Vip Awatar ELVIS
    Dołączył
    Aug 2007
    Posty
    4,935
    BMW
    BRAK
    Skąd
    BEUTHEN/Bytom
    Zależy jakie sa te pierścienie ,najlepiej zawieżc koła do tokarza podać mu wymiar piasty i niech dotoczy i wprasuje pierścienie do felg. , najlepiej dać mu tez piastę z e38 :)

    Robiłem tak w ALPINACH do e32 i jest ciasno jak powinno być nic nie bije ,a na pierścieniach takich co można kupić jednak mały luz jest i to może bić :)

Podobne wątki

  1. bicie kierownicy!!!
    Przez wasyle38 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 43
    Ostatni post / autor: 07-08-2011, 12:59
  2. Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 10-04-2011, 22:42
  3. bicie na boki wiatraka
    Przez bolek 76 w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 12-07-2010, 21:11
  4. Bicie na kierownicy
    Przez Gąsior w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 14-02-2009, 20:14

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •