duże spalanie, słabo wkręca się na obroty i niezbyt się zbiera

Wątek: duże spalanie, słabo wkręca się na obroty i niezbyt się zbiera

  1. Awatar e4r5t

    e4r5t powiedział/a:

    duże spalanie, słabo wkręca się na obroty i niezbyt się zbiera

    Witam, mam pytanie ponieważ moje auto dość dużo pali gazu jak i LPG jeżdżąc po mieście komputer pokazuje mi 25-30l średnio na pełnym zbiorniku 60l robie 280km jazda spokojna do tego jakoś wolniej wkręca się na obroty w sensie wciskam pedał gazu i jest takie opóźnienie, oraz ta wskazówka jakoś nie idzie tak szybko do góry, ostatnio miałem porównanie z silnikiem 3.5l i tam wskazówka szła jak szalona, pedał gazu reagował idealnie. U mnie w aucie, żeby poczuć jakieś wciśniecie w fotel, albo lepsze zebranie muszę pedał gazu wcisnąć do końca najlepiej z KD, nie ma czegoś takiego, że lekko wciskam pedał gazu i jest fajne płynne zbieranie. Podpinałem pod kompa to jest problem tylko z sonda, ale z tego co czytałem jak ma się gaz to komputer zawsze będzie pokazywał na sondę. Co powinienem sprawdzić, wymienić, aby wszystko było ok? Czy, źle ustawiona zbieżność bardzo wpływa na większe zużycie paliwa oraz przyśpieszenie? Wymieniałem drążek kierowniczy i jeszcze nie miałem okazji pojechać na zbieżność.
     
  2. Awatar darkman

    darkman powiedział/a:
    czujnik temperatury zewnętrznej znajdujący się przy odmie z tyłu silnika w pierwszej kolejności bo przez niego może źle dawkować paliwo

    p.s. nie mylić z termometrem :D
     
  3. Awatar chytrusek

    chytrusek powiedział/a:
    Źle ustawiona zbieżność miałaby mieć wpływ na wkręcanie się silnika ?? :-) Sam pomyśl...
    Napisz, jaką masz instalację gazu, jak dawno założona, czy tak samo chodzi na benzynie i tym podobne. Takie informacje pomogą w diagnozie.
     
  4. BMW MANIA powiedział/a:
    A zbieżność moim zdaniem jak najbardziej ma wpływ na osiągi auta.
    Tak samo zreszta jak łożyska w kołach ,czy układ hamulcowy,a nawet odpowiednie cisnienie w kołach i rozmiar opon.
     
  5. Awatar chytrusek

    chytrusek powiedział/a:
    Cytat Zamieszczone przez BMW MANIA Zobacz posta
    A zbieżność moim zdaniem jak najbardziej ma wpływ na osiągi auta.
    Tak samo zreszta jak łożyska w kołach ,czy układ hamulcowy,a nawet odpowiednie cisnienie w kołach i rozmiar opon.
    Tak, ale nie na wkręcanie się na obroty na "luzie" ;-)
     
  6. BMW MANIA powiedział/a:
    Witam!
    przyczyn może być bardzo,bardzo dużo.
    Najpierw komputer i błędy.
    Sondy jak najbardziej powodują twój opisany problem,marne tłumaczenie że przy gazie zawsze tak będzie--muszą byc sprawne i koniec.
    Nie wiem w jakim stanie masz auto i jak o niego dbasz, piszę to bo czasami komputer też wszystkiego nam nie powie ,a my sami zapominamy o podstawowych rzeczach eksploatacyjnych takich jak np;
    -świece/cewki-------układ zapłonowy
    -filtr powietrz
    -filtr paliwa/ sprawna pompa-------układ paliwowy
    Sprawdz wydajność pompy paliwa i jeśli nie wiesz kiedy był wymieniany filtr paliwa i świece to znaczy że właśnie nadszedł na nie czas.

    Kiedys miałem 530 v8 w automacie i na trasie z tego co pamiętam to ładnie śmigała,sam start miała trochę słaby.
    Ale do siódemy to najmniej 3.5 moim zdaniem,ciężar robi swoje.
     
  7. Awatar e4r5t

    e4r5t powiedział/a:
    nie nie, co do zbieżności chodziło mi tylko o spalanie i zbieranie się:) o auto staram się dbać wiadomo nie kupuję najdroższych części lecz raczej zamienniki, ale wymieniam co trzeba na czas. Instalacja gazowa jest roczna i w sumie od samego początku pali dużo, byłem kilka razy na regulacji i nic się nie polepszyło, bo niby jest ok. Co do przyśpieszenia, może i na Pb jest płynniejszy, ale to nadal nie to samo co powinno być. Świece mam wymienione, cewek nie wymieniałem, filtr powietrza mam KN w sumie nie wiem kiedy był czyszczony ja tylko wziąłem odkurzacz i wyssałem cały kurz z niego, filtru paliwa nie wymieniałem, a co do pompy to jak mam sprawdzić czy jest sprawna?
     
  8. Awatar chytrusek

    chytrusek powiedział/a:
    Filtr K&N trzeba umyć i spryskać olejem, samo odkurzanie nic nie da. Jeśli zapchany, może to trochę przymulać auto, ale nie stawiałbym tego, jako bezpośrednią przyczynę bolączek. Jeśli na benzynie też Ci dużo pali, trzeba szukać gdzie indziej, niż w instalacji LPG. Na początek, jeśli nie masz dojścia do kompa, zresetuj błędy. Zdejmij klemy z aku i zewrzyj je na kilkanaście minut. Powinno wykasować też błędy w kompie LPG.
    Zbieżność oczywiście ustaw, bo zjesz opony w parę dni. Jedź tam, gdzie mają komputer i zażycz sobie pełną geometrię przodu i tyłu (zbieżność i pochylenie kół) , bo inaczej na darmo wydasz kasę. Koszt w moim przypadku 120 pln., ale może być do 200 w niektórych warsztatach.
    Dla porównania podam Ci, ze mój 4,4 z instalacją Prins spala w trasie 11 l , a w mieście 18-22 l LPG. Trzylitrówka powinna jeść raczej sporo mniej.
     
  9. BMW MANIA powiedział/a:
    Cytat Zamieszczone przez chytrusek Zobacz posta
    Filtr K&N trzeba umyć i spryskać olejem, samo odkurzanie nic nie da. Jeśli zapchany, może to trochę przymulać auto, ale nie stawiałbym tego, jako bezpośrednią przyczynę bolączek. Jeśli na benzynie też Ci dużo pali, trzeba szukać gdzie indziej, niż w instalacji LPG. Na początek, jeśli nie masz dojścia do kompa, zresetuj błędy. Zdejmij klemy z aku i zewrzyj je na kilkanaście minut. Powinno wykasować też błędy w kompie LPG.
    Zbieżność oczywiście ustaw, bo zjesz opony w parę dni. Jedź tam, gdzie mają komputer i zażycz sobie pełną geometrię przodu i tyłu (zbieżność i pochylenie kół) , bo inaczej na darmo wydasz kasę. Koszt w moim przypadku 120 pln., ale może być do 200 w niektórych warsztatach.
    Dla porównania podam Ci, ze mój 4,4 z instalacją Prins spala w trasie 11 l , a w mieście 18-22 l LPG. Trzylitrówka powinna jeść raczej sporo mniej.
    o to CI bardzo mało pali.
    Moja była 525i vanos paliła 11.5 litra na trasie,masa 1500kg
    A znajomego 540 vanos najmniej 13 litrów trasa.
     
  10. BMW MANIA powiedział/a:
    Podpinasz się manometrem(skala od 1do 5 barów) w przewód paliwowy gdzieś pod maską,przy pomocy trójnika.
    Odpalasz normalnie silnik, a na manometr patrzysz.U mnie w 540 jest 3.5 bara, a u ciebie nie wiem,mogę sprawdzić na jutro.
    Jeśli będzie odbiegać od tego co powinno być to albo filtr do wymiany albo często w autach z instalacją gazowa pompa paliwa.
    I nic tu nie dadzą sportowe świece, filtry jak paliwo nie jest podane pod odpowiednim ciśnieniem do wtryskiwaczy które precyzyjnie odmierzają paliwo.
    Lub gdy masz najlepsze paliwo zalane, a iskra choćby na jednej ze świec, a jest ich u ciebie 8 ma słabą iskrę.
    Są to podstawowe rzeczy które wpływają na osiągi silnika.
    Ale nie twierdzę ze u ciebie jest to czy to ,podaje tylko przykład,że ludzie podłączają pod komputer szukają bóg wie czego ,a o podstawowych rzeczach dupa.

    Ważnym parametrem diagnostycznym jest też pomiar ciśnienia spreżania na cylindrach,mozna wówczas stwirdzić stan pierścieni tłokowych i zaworów.

    mam pytanko?
    A od kiedy zauważyłeś,że się słabo wkręca,czy może jest ci już mało pod butem i chciałbys coś mocniejszego?