Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 20

Wątek: duże spalanie, słabo wkręca się na obroty i niezbyt się zbiera

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Zaawansowany Użytkownik Awatar e4r5t
    Dołączył
    Aug 2011
    Posty
    395
    BMW
    e38 3.0 v8 aut.
    Skąd
    wrocław
    jeśli będę ustawiał zbieżność i geometrię na 16 calach, a później wstawię 19 nie będę musiał na nowo ustawiać? W jaki sposób mogę sprawdzić cewki, aby wykluczyć słabą iskrę? Co do pomiaru ciśnienia na cylindrach wykonają mi to w każdym warsztacie?
    A jeśli chodzi o silnik i słabe wkręcanie na obroty od samego kupna tak mam, kiedyś wstawiałem filmik na forum to koledzy stwierdzili, że jest ok, ale jak ostatnio wsiadłem do 3.5l to widzę, że nie jest ok:/

  2. #2
    Zaawansowany Użytkownik Awatar chytrusek
    Dołączył
    Jun 2012
    Posty
    889
    BMW
    e38 740 M62B44
    Skąd
    Krasnystaw
    Ustawisz na szesnastkach dobrze, to na dziewiętnastkach też będzie dobrze. Pamiętaj tylko, żeby mieli komputer, bo inne sprzęty nie dają rady w E38.
    Co do mocy silnika 3-litrowego, to nie spodziewałbym się wiele, ale raczej zrób diagnostykę komputerową, a dopiero potem szukaj ciśnień w cylindrach i słabej iskry.
    Jesteś z Wrocka, jak sporo osób na forum. Poproś, a na pewno ktoś za małą opłatą zgodzi się podjechać z laptopem i Inpą. To raptem kilkanaście minut, a da Ci obraz bolączek Twojego auta.

  3. #3
    Zaawansowany Użytkownik Awatar e4r5t
    Dołączył
    Aug 2011
    Posty
    395
    BMW
    e38 3.0 v8 aut.
    Skąd
    wrocław
    posiadam inpe, tylko żeby połączyć się z kompem muszę odłączyć licznik i jak wspomniałem wcześniej pokazało błąd sondy.

  4. #4
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2013
    Posty
    222
    BMW
    bmw 740
    Skąd
    łódz
    INPA to trochę lipa,lepsze są dis,czy gt1
    Inpe mam w domu i jest to w zasadzie przeglądarka błędów.
    Znajomy ma disa i ten polecam,bo co tam widziałem to szok np,
    -kompletny test vanosa i czasów wałków rozrządu
    -można stwierdzić czy łańcuch rozrządu daje odpowiednie czasy otwarcia
    -równość pracy cylindrów pod kontem zapłonu
    -czas wtrysku wtryskiwaczy
    -i masę innych
    To co ci pisałem wczesniej to każdy mechanik ci zrobi i najlepiej to połaczyc wszystko razem
    na wykręconych wszystkich świecach sprawdza się cisnienie w cylindrach, potem miernikiem każdą cewkę pokolei,bo i tak beda zdjęte( myślę ze ze 3godz to zajmie z rozkręcaniem) i bedziesz pewny od strony mechanicznej czy jest wszystko dobrze czy nie.
    Ja bym od tego zaczą ,bo auto nie jest już nowe a będziesz wiedział w jakim stanie masz motorek.
    Z drugiej strony chytusek dobrze pisze,nie oczekuj zbyt wiele po 3000cm w tak ciężkim aucie.
    Ale spokojnie wszystko sobie przemyśl i rzeczywiście zacznij od dobrego komputera z dobrym mechanikiem

    A może po wymianie sond lambda będzie wszystko dobrze.
    Objawem zużytej sondy lambda są też większe lub mniejsze trzęsawki silnikiem(nierówna praca)
    Czy takie coś występuje u Ciebie?

  5. #5
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2012
    Posty
    1,085
    BMW
    e38 2001r M62TUB44 + LPG
    Skąd
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez e4r5t Zobacz posta
    Witam, mam pytanie ponieważ moje auto dość dużo pali gazu jak i LPG jeżdżąc po mieście komputer pokazuje mi 25-30l średnio na pełnym zbiorniku 60l robie 280km jazda spokojna do tego jakoś wolniej wkręca się na obroty w sensie wciskam pedał gazu i jest takie opóźnienie, oraz ta wskazówka jakoś nie idzie tak szybko do góry, ostatnio miałem porównanie z silnikiem 3.5l i tam wskazówka szła jak szalona, pedał gazu reagował idealnie. U mnie w aucie, żeby poczuć jakieś wciśniecie w fotel, albo lepsze zebranie muszę pedał gazu wcisnąć do końca najlepiej z KD, nie ma czegoś takiego, że lekko wciskam pedał gazu i jest fajne płynne zbieranie. Podpinałem pod kompa to jest problem tylko z sonda, ale z tego co czytałem jak ma się gaz to komputer zawsze będzie pokazywał na sondę. Co powinienem sprawdzić, wymienić, aby wszystko było ok? Czy, źle ustawiona zbieżność bardzo wpływa na większe zużycie paliwa oraz przyśpieszenie? Wymieniałem drążek kierowniczy i jeszcze nie miałem okazji pojechać na zbieżność.

    jak masz gaz odlacz aku na 15 minut, u nie jezdzij na gazie, tylko na benzynie, przejedz 50-100 km i jak nie pomogło to:

    1. "pozycz" czujniki położenia walka rozrządu (j.w.)

    2. "pozycz" przeplywke (lub jedź do mechanika co robi bmw i ma z czego przełożyć na chwilę)


    obie rzeczy przerabialem i jako jedne z bardzo niewielu dawały spalanie około 28l, kiepsko też wychodziły na diagnostyce komputerowej, kiepskie wkrecanie się na obroty

    padnieta lambda nie da ci aż takiego spalania, poza tym w miarę łatwo ja zdiagnozujesz (sygnał, jego poziomy, przebieg, opory grzalek - patrz katalog bosch)

    efekt na lambdzie/blad może być spowodowany powyzszymi awariami i mmoże być mylny dlatego bym lambdy ruszał w mega ostatniej kolejności

    3. jakieś mega lewe powietrze typu ze coś ci się rozlaczylo w silniku (jaki wąż , rurka itp) , btw jakie masz korekty LTFT?


    4 może lambdy? ... albo coś innego. ...wątpię ale może :-) jak już dojdziesz koniecznie daj znać na końcu tego wątku!

  6. #6
    Zaawansowany Użytkownik Awatar e4r5t
    Dołączył
    Aug 2011
    Posty
    395
    BMW
    e38 3.0 v8 aut.
    Skąd
    wrocław
    Chyba wypiszę na kartce wszystko i zaniosę mechanikowi i niech patrzy:D W sumie znam mechanika co jeździ też e38 taki sam silnik tylko manual:) co do drgań silnika czasami są wyczuwalne bardziej, a czasami ledwo je wyczuć, ale są zawsze, na gazie oczywiście większe niż na benzynie, zauważyłem jeszcze, że jak lekko nacisnę pedał gazu, ale tak naprawdę delikatnie to obroty zaczynają mi falować i to dość mocno, a wystarczy, że puszczę lub dodam więcej, że strzałka na obrotomierzu się ruszy i jest ok.

  7. #7
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2012
    Posty
    1,085
    BMW
    e38 2001r M62TUB44 + LPG
    Skąd
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez e4r5t Zobacz posta
    Chyba wypiszę na kartce wszystko i zaniosę mechanikowi i niech patrzy:D W sumie znam mechanika co jeździ też e38 taki sam silnik tylko manual:) co do drgań silnika czasami są wyczuwalne bardziej, a czasami ledwo je wyczuć, ale są zawsze, na gazie oczywiście większe niż na benzynie, zauważyłem jeszcze, że jak lekko nacisnę pedał gazu, ale tak naprawdę delikatnie to obroty zaczynają mi falować i to dość mocno, a wystarczy, że puszczę lub dodam więcej, że strzałka na obrotomierzu się ruszy i jest ok.
    tojeszcze poszukaj moich postow jak zdiagnozowac lewe powietrze (BREAK CKEANER+OBD+STFT) i też daj mechanikowi (nie każdy potrafi to porządnie zrobić) :P

    jak wrócisz od mechanika to daj znać potem w tym wątku co to w końcu było? :-)

  8. #8
    Zaawansowany Użytkownik Awatar S1 POLAK
    Dołączył
    May 2011
    Posty
    220
    BMW
    Było e36 320is,e46 320i ,jest e38 735i automat ;)
    Skąd
    735i z Hildesheim-Niemcy,Ja z Cięciny-Powiat Żywiecki
    Blog
    7
    Witam wszystkich ja miałem podobny problem tzn. słabo się wkrecał na obroty i spalanie masakryczne tzn. pokazywało mi max co komputer pokazuje, nie wiem jak to jest z gazem bo nie mam ,ale u mnie wymiana lewego czujnika położenia wałka rozrządu załatwiła sprawe

  9. #9
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2012
    Posty
    1,085
    BMW
    e38 2001r M62TUB44 + LPG
    Skąd
    Warszawa
    no i jak tam wrócił od mechanika już?

  10. #10
    Zaawansowany Użytkownik Awatar e4r5t
    Dołączył
    Aug 2011
    Posty
    395
    BMW
    e38 3.0 v8 aut.
    Skąd
    wrocław
    wrócił od mechanika:)ale wczesniej wyczyscilem filtr kn bo tu chyba siedzial problem narazie go tylko oplukalem i zalozem i auto idzie jak szatan na obroty wkreca sie prawie jak motor, a gdy jezdze po miescie spalanie na kompie idzie w dol gdzie zawsze roslo;D mechanik sprawe obadal i mowi ze wszytsko sprawne sondy ok,czujnik walka ok na kompie wyskoczyl mu blad przeplywki ale mowi ze to dlatego bo odpinalem ja kiedys, lewego powietrza nigdzie nie ma, przeczyscil silnik krokowy,aby drgan nie bylo, bo moze wina tu lezec. Jedynie co powiedzial, ze skrzynia chodzi mi jakby na polsprzegle, ze na starcie jakby przeciaga nie wiem o co dokladnie chodzi ktos sie orientuje? ma mi sprawdzic jeszcze poziom oleju w skrzyni, bo moze jest za malo.
    Ostatnio edytowane przez e4r5t ; 07-06-2013 o 17:58

Podobne wątki

  1. [silnik] M60B40 - niechętnie się wkręca
    Przez Inur w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 16-10-2013, 23:43
  2. [silnik] 740i m60 Nie wkręca się na obroty, kopci...
    Przez pio999 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 09-04-2013, 09:13
  3. nie wkręca się na obroty
    Przez tobiasz w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 24-03-2010, 19:13
  4. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 27-07-2009, 21:37
  5. Ciężko się zbiera
    Przez point6 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 11-06-2008, 22:36

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •