Chętnie pomogę jęśli ktoś potrzebuje jakich części do klimatyzacji :)
Chętnie pomogę jęśli ktoś potrzebuje jakich części do klimatyzacji :)
Bartekzrn
Hmmm...Jarku nie wiem o co Ci chodzi...u mnie bez klimy leci normalnie powietrze takie jak jest na zewnątrz...czyli letnie, bo przecież nie zimne skoro klima nie nabita...;)!!
A co do filtra kabinowego, to u mnie też niestety brak takiego, bo nie montowali w tych latach...:p Ale jak jest to do ogarnięcia, to też chętnie bym sobie taki gadżet dołożył...:D
Można powiedzieć że to już tradycja, bo klima znowu nie działa...
Wygląda to tak, że po wciśnięciu przycisku wiatrak się załącza, ale już kompresor ani drgnie. Oddałem auto do warsztatu, ale niestety nie do Noculaka z Bralina (niestety z Wro zbyt daleko) tylko do znajomego mojego szwagra we Wrocławiu. Tam stwierdzili, że po wypięciu wtyczki na kompresorze (?) napięcie w niej jest, ale kiedy znowu się ją wepnie to to napięcie ginie i spada do 0,3V. Dziś z kolei mówią o jakimś module, który ma za zadanie odłączyć klimę przy zbyt wysokich obrotach żeby kompresora nie uszkodzić i że niby ten moduł (?) jest uszkodzony i dlatego klima nie załącza.
Mam wrażenie że chłopaki nie ogarniają i trochę po omacku działają. Nie chciałbym żeby coś nabroili. Jakieś rady panowie?
moze dochodzi do jakiegos zwarcia w sperazarce po wpieciu kostki ? raczej watpliwe
przychodzi mi jeszcze takie cos do glowy, bo przy osuszaczu masz czujnik cisnienia i moze on jest walniety i rozłacza sprezarke ???
W M60 nie ma modułu analogowego, który odłącza sprężarkę powyżej zadanej liczby obrotów silnika. Ma jeszcze pare innych funkcji, ale nie to jest ważne w tym temacie. Taki moduł jest tylko w M70. W M60 tą role przejmuje DME, które również odgrywa rolę w załączeniu kompresora.
Do sprawdzenia u Ciebie, czujnik ciśnień, podwójny na osuszaczu jak napisał Piciu. W e34 jak się bawiłem, czy u mnie jak on rozłącza z braku gazu to wentylator I tak się włączy, więc warto go sprawdzić na początku. Jeżeli zwiera, to znaczy, że gaz jest.
Do sprawdzenia przekaźnik od kompresora, K19, front power distribution box. Po pierwsze, czy przerzuca 12V po włączeniu klimy, jak nie to czy w ogóle dostaje sterowanie oraz czy w ogóle dostaje napięcie.
Twój kompresor ma czujnik termiczny przeciążenia, który też potrafi się uszkodzić trwale I rozewrzeć elektromagnes. Można przez bezpiecznik 15A podłączyć kompresor na krótko I wszystko powinno śmigać, wtedy będzie wiadomo, że problem jest w module IKHA lub jego zasilaniu, bezpieczniki F9 I F29. Zostaje jeszcze F20, ale on zasila niskie mocy IKHA, a to działa, bo chociażby włącza się sterowanie wentylatorem I zapewne panel świeci, bo byś napisał, że jest inaczej.
Niski bieg wentylatora jest z bezpiecznika F25, czyli zupełnie innego niż cała reszta urządzeń mocy związanych z IKHA.
Jeżeli byłoby zwarcie w elektromagnesie kompresora to by nie znikało napięcie, tylko wyrzucało bezpiecznik F9. Podejrzewam przekaźnik kompresora K19, że on ma jakieś przejście przez rezystor z obwodu sterowania do obwodu mocy, pewnie przez jakąś diodę jeszcze I dlatego jak podłączają obciążenie w postaci elektromagnesu to napięcie przysiada. Zacząłbym od tego bezpiecznika, bo jeżeli faktycznie jest jak piszą to jest to cenna wskazówka.
To jest wszystko poza uszkodzeniem modułu IKHA, które też się zdarza, auta stare jednak.
Ostatnio edytowane przez ttrol ; 01-06-2016 o 08:20
pozdrawiam Bartek
wielki szacunek dla ludzi, którzy dysponują taka wiedza i w dodatku chcą się nią podzielić z innymi uczestnikami forum ;)
Temat jednak ogarnięty. Kompresor podpięty na krótko działał, więc szukali przekaźnika, który odpowiada za doprowadzenie zasilania na sprężarkę. Podobno taki przekaźnik był "gdzieś pod deską", a przelutowanie go przyniosło oczekiwany skutek. Tyle wyjaśnień od szefa warsztatu...
Być może chodziło im o przekaźnik K19, obok modułu servotronic.
Kiedyś nino miał KŁOPOT z klimą.
U niego co prawda M30, ale zdaje się, że w kwestii kontroli kompresora ten element jest wspólny między wersjami silnikowymi.
Lokalizację wziąłem z 740 z 93 roku, ale wcześniej faktycznie był przy module servotronic, pod obudową głośnika w nogach kierowcy. Czy można nazwać to pod deską :), chyba nie.
pozdrawiam Bartek
Podesłałem im wczoraj znamy wszystkim pdf z e32_93, ale stwierdzili, że jest niezgodny z moim autem i dopiero po VINie dopasowali ETS. Domysliłem się, że z 92, bo produkcja mojego auta to 11.92. Koleś sam nie grzebał, więc może przekręcił sobie, że pod deską.