Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 47

Wątek: Ranking żywotnosci silnikow BMW e38

  1. #21
    d(-_-)b Vip Awatar ratovnik
    Dołączył
    Oct 2011
    Posty
    4,102
    BMW
    E66 735Li
    Skąd
    Żory
    Cytat Zamieszczone przez chytrusek Zobacz posta
    Każda sroczka swój ogonek chwali ;-)
    Ja też chwalę M62 (bez Vanosów), bo w stosunku do M60 zostało poprawionych kilka błędów "wieku dziecięcego". Zużycie paliwa jest mniejsze głównie właśnie przez wyższą temperaturę cieczy chłodzącej i poprawioną mapę kompa. Co do łańcucha, to we wszystkich modelach BMW jest przewidziany na cały żywot silnika, więc jeśli ktoś w swojej wymienia łańcuch, to ma jasną informację, ze jego silnik właśnie ten żywot skończył i można się spodziewać następnych awarii, pomimo przebiegu na liczniku (sic!) poniżej 200 tys. km.
    Każdy silnik BMW jest przewidziany na 500 tys. km. do którego nie powinien wykazać żadnych śladów zużycia.
    Powiem tylko, że nowe silniki nie dorównają nigdy starym rzędowym 2,8 - 3,5 l, głównie przez aluminiowe, zamiast żeliwnych bloków.

    Czyli jeszcze 160 tysiaków jazdy bez awarii... ;)

  2. #22
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,603
    BMW
    740iA e-32
    Skąd
    Rawicz Wlkp
    Blog
    1
    zadbane M62/M60 zrobi bańkę z palcem w dupie podobnie jak każdy inny montowany w e-38 silnik 500 tysi to ma 90% aut na tym forum i nie ma o tym pojęcia :)

    A co do poprawiania błędów M60 w M62 to daruj łańcuch jest pojedyńczy bo tak jest taniej a nie lepiej, wyższa temp bo wtedy spaliny są czystsze a to, że układ chłodzenia trzeba wymieniać 2 razy częściej to już zmartwienie właścicieli pamiętaj temat jest pod kątem trwałość nie ekologia mniejsze spalanie tak ale co to jest 1 litr w aucie klasy 7er wybacz więcej zależy od humor prowadzącego :)

  3. #23
    Zaawansowany Użytkownik Awatar chytrusek
    Dołączył
    Jun 2012
    Posty
    889
    BMW
    e38 740 M62B44
    Skąd
    Krasnystaw
    Masz całkowitą rację. Ale co do łańcucha, to się nie zgodzę ;-) Co to jest koszt jednego łańcucha w stosunku do ceny auta za 150 tys. DM ? Inżynierowie raczej chcieli zaoszczędzić na masie, a uznali, ze pojedynczy wytrzymuje podobne przebiegi.

  4. #24
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,603
    BMW
    740iA e-32
    Skąd
    Rawicz Wlkp
    Blog
    1
    nie wytrzymuje podobnie tylko sporo mniej a koszt hmmm wiesz czemu wprowadzono przedni napęd a właściwie czemu akurat ford to zrobił jako pierwszy??? Z tego co pamiętam oszczedność była niska chyba kilkanaście dolców na aucie ale jak to pomnożyli raz ilość aut rocznie to wyszły miliardy dolarów podobniejest z tym łańcuchem czy innymi duperelami tu utniesz 5 marek tam 3 tu 2 na takiej ilości części co masz w e-38 to wychodzi z 1000 marek pomnóż razy ilośźć sztuk z produkcji potem policz i postaw sie w roli prezesa bmw :)

    i nie bierz tego personalnie ot taka mały przykład dzisiejszej myśli projektowania furaczy :)))

    zresztą w porównaniu do np M30 to nawet M60 jest biednym tanim silnikiem hehehehe

    a przy prawidłowym serwisie w e-38 to stawiam, że najdłużej pociągnie V12 opłaca się najmniej bo pali sporo jeździ jak 4,4 i serwis gorszy ale silnik prosty nieskomplikowany i bardzo trwały o ile nie przegrzany


    Zdzirka używaj proszę interpunkcji :]
    Ostatnio edytowane przez sennapowieka ; 01-05-2013 o 11:28

  5. #25
    Zaawansowany Użytkownik Awatar chytrusek
    Dołączył
    Jun 2012
    Posty
    889
    BMW
    e38 740 M62B44
    Skąd
    Krasnystaw
    Znów masz rację ;-) Ale nie do końca. Przedni napęd zastosował po raz pierwszy bodaj Citroen, nie Ford. No i odnośnie oszczędności w produkcji aut, to bardziej oszczędza się na innych modelach, niż topowe. Zresztą nie od dziś wiadomo, że w konstruowaniu E32 brali udział głównie inżynierowie, a w E38 przewaga należała do księgowych. Odbiło się to na gorszej jakości osprzętu i wyposażenia auta.
    Jeśli chodzi o łańcuchy, to być może inżynier poszedł na kompromis z księgowym, bo podwójny przewyższał żywotnością silnik kilkukrotnie, co było bezsensem samym w sobie.
    Zwróć uwagę na fenomen trwałych, japońskich aut. Tam, jak się sypnie jakaś duperela, to trzeba sprzedawać szybko, bo wiadomo, że się posypie lada moment wszystko :-)
    Odnośnie brania do siebie, to nie jest to moją przypadłością. Bardzo szanuję wypowiedzi wszystkich na forum, o ile zawierają sens i przydatne informacje. Nawet, jeśli moje zdanie w temacie się różni.

  6. #26
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2013
    Posty
    282
    BMW
    e32 diesel
    Skąd
    biłgoraj
    Moje subiektywne zdanie to stare m60 było wytrzymalsze od m62 lecz niestety latka lecą i wybierając silnik skłaniałbym sie ku nowszej konstrukcji.

  7. #27
    Zaawansowany Użytkownik Awatar chytrusek
    Dołączył
    Jun 2012
    Posty
    889
    BMW
    e38 740 M62B44
    Skąd
    Krasnystaw
    Zdzira, przyznam Ci rację jeszcze odnośnie przedniego napędu. Seryjnie rzeczywiście po raz pierwszy w Fordzie. Wynalazcą tego rodzaju napędu Emil Levasseur. Człowiek się całe życie uczy ;-)

  8. #28
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Feb 2013
    Posty
    19
    BMW
    e38 740iL
    Skąd
    Mazury
    moja e38 1998 r.ma 171 tys.km przebiegu 100% oryginał 4.4 i lata pięknie nic się nie dzieje

  9. #29
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,603
    BMW
    740iA e-32
    Skąd
    Rawicz Wlkp
    Blog
    1
    Spoko Chytrusek każdy się myli ja też i to nie raz nie rozumiem tylko pisania, że coś jest padliną skoro sam też nią jeżdżę :))) Nie lubie po prostu wywyższania się i oceniania po roczniku gdzie smutna prawda jest taka, że wiele starszych konstrukcji bmw biło na głowę nowsze może po za spalaniem ale od spalania to jest matiz :)))

    Ale ogólnie to citroen zasłynął z przedniego napędu do obrabiania banków hahaha

    Co do trwałości ogólnie i tak wszystko zależy co kpisz możesz kupić trupa i umrze a możesz kupić lalę i będzie gites swego czasu wszyscy płakali jaki to TDS jest zły a wg mnie fajny silniczek no może po za osiągami w e-38 :)

  10. #30
    Zaawansowany Użytkownik Awatar chytrusek
    Dołączył
    Jun 2012
    Posty
    889
    BMW
    e38 740 M62B44
    Skąd
    Krasnystaw
    Cytat Zamieszczone przez Mariuszbmw Zobacz posta
    moja e38 1998 r.ma 171 tys.km przebiegu 100% oryginał 4.4 i lata pięknie nic się nie dzieje
    A co niby miałoby się dziać w BMW z przebiegiem 171 tys. ? Toż to nowy samochód ;-) A to, ze taki przebieg to w książce serwisowej wyczytałeś ? Zadzwoń pod numer warsztatu na wpisach w książce i spytaj kiedy ostatnio beemka tam była i co robili, ha ha.

    W/g mnie TDS też jest bardzo dobrym silnikiem. Moc 143 konie z 2,5 litra pojemności diesla w tamtych latach, to super wynik. Spalanie w trasie na poziomie 7 l/100 też nie odbiega od norm, więc nie wiem, czemu ludzie twierdzą, że jest zły. Osprzęt do niego jest kiepski, ale w VW TDI jest gorszy, a wszyscy TDI chwalą.
    Ból polega na tym, że wszyscy próbują korzystać z tych 143 koni w TDS, co skutkuje awariami, podczas gdy w VW starają się bić rekordy oszczędności (i wtedy zatyka się EGR lub zaciera sprężarka ;-), czego Ci oszczędni nawet nie zauważają).

Podobne wątki

  1. BMW 7series. Film reklamujący BMW e38
    Przez Supermen w dziale NA KAŻDY TEMAT / Humor / Off Topic
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 17-06-2009, 01:25
  2. Ranking Debi..
    Przez coboss w dziale NA KAŻDY TEMAT / Humor / Off Topic
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 20-05-2009, 11:28

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •