ja mam M60 i spalanie oleju jest praktycznie nie wyczuwalne biorąc pod uwagę 300tys km na liczniku po drugie na spalanie też nie narzekam.
Najtrwalszy silnik moim zdaniem to też m60, stara już konstrukcja/toporna ale wytrzymała
Zdzira to bylo do mnie ? Chlopie ksiazka serwisowa e38 z poczatku produkcji z silnikiem m60 mowi o ubytkach od wymiany do wymiany nawet 2 litry . Moj brat ma m60 w porownaniu do m62 pali srednio 2 litry wiecej niz 4.4 bez vanosow . Sprawdzone w praktyce ta sama trasa auto jechalo za autem .
tak za to M60 przezyje połowe więcej od M62 proste powody podwójny łańcuch brak wysokotemperaturowego ukł. chłodzenia Jakby Ci to powiedziec ja miałem i M62 i mam M60 ze swojego świadomego wyboru a Ty kiedyś jakimś tam jechałeś........
co do spalania ja mam znaomego co twierdzi widzisz odwrotnie ale dla mnie oba te silniki chleja dużo
Hehe . Wez sobie odpocznij przed 1 maja a nie sie spinasz na forum . Dla mnie i m60 i m62 to sa stare padliny ... Dywagacja jaki lepszy po 20 latach jest smieszna . W poscie wyzej napisalem to co jest ogolnie wiadome . W moim mniemaniu z wszystkich padlin jakie mozna kupic bral bym 2.8 albo 3.5 , 4.4 w m62 bez vanosa . Takie jest moje zdanie co nie zmienia faktu ze to sa ciagle 20 letnie padliny .
padliną to Ty jeździsz wg mnie awaryjny światłowód stworzony w celu zarabiania na klientach to jest dla mnie kwitesencja e-65 i nie robię spiny po prostu mało wiesz a dużo gadasz i tyle w temacie a to mnie drażni. Dziadowałerś na e-38 teraz dziadujesz na e-65 co sam przyznałeś w innym temacie i tyle.
A co do tej starej padliny twoja padlina ma już 11 lat nówka sztuka jakich mało co śmieszniejsze opierdoliłbym Cie tą moją stara padliną a to już ubaw po pachy za darmochę.
I tu masz racje e65 tez padlina ale jednak o niebo lepsza niz e32 i e38 . I mimo mojego narzekania na e65 jest najmniej awaryjnym autem jakie mialem . A ty zdzira szkoda ze nie urodziles sie 20 lat wczesniej mogl bys wyslac list do bmw zeby nie wymyslali silnikow z gamy m62 bo przeciez m60 jest lepsze ...
Panownie, nie warto sie klcocic o jakies glupie silniki,
Prosba o wlasne sugestie bez ich komentowania, Jedna osoba uwaza tak, miala takie doswiadczenia, druga uwaza inaczej,miala inne doswiadczenia.
Liczy sie jak najwieksza liczba informacji i danych o silnikach BMW jej zywotu, mozliwosci przebiegu.
PS Jednostka 4.4 bez vanosa to byla m60 4.0 (troche przerobiona wersja m60 3.0 z wcisnietymi wiekszymi gilzami) z tego co wiem, o ile nie jestem w bledzie.
Pozdrawiam J.
skoro resztę miałeś trupków nie moja wina........ dla przykładu mi e-38 mimo małego pewnego przelotu i garażownaia bardziej gniło i sie psuło jak e-32 które kwitnie pod chmurką.
A ja im nie bronię wymyślać silników człowieku gdzie to wyczytałeś autor zapytał o trwałość a prawda jest taka, że podwójny łańcuch w M60 pożyje dłużej, prawda jest taka, że układ chłodzenia w M60 też pożyje dłużej czy sądzisz inaczej może poprzyj swoje teorie czym konkretnym a nie że tak sądzisz bo tak i koniec kropka bo nic mądrego nie napisałes na razie.
Wg mnie M62 ma sporo zalet wg mnie minimalnie mniej pali z 1l mniej, ma lepszy dół ale gorszą górę obrotów. Spełnia wyższe normy euro co mnie akurat oblewa ciepłym moczem ekolobbingowi mówię stanowcze nie.
Nie chcę się z Tobą kłócić bo nic konrkretnego do ciebie nie mam ale auta bym po tobie nie kupił i wiedzą się na razie nic nie wykazałeś czemu m62 a nie np M73 czy M60
Każda sroczka swój ogonek chwali ;-)
Ja też chwalę M62 (bez Vanosów), bo w stosunku do M60 zostało poprawionych kilka błędów "wieku dziecięcego". Zużycie paliwa jest mniejsze głównie właśnie przez wyższą temperaturę cieczy chłodzącej i poprawioną mapę kompa. Co do łańcucha, to we wszystkich modelach BMW jest przewidziany na cały żywot silnika, więc jeśli ktoś w swojej wymienia łańcuch, to ma jasną informację, ze jego silnik właśnie ten żywot skończył i można się spodziewać następnych awarii, pomimo przebiegu na liczniku (sic!) poniżej 200 tys. km.
Każdy silnik BMW jest przewidziany na 500 tys. km. do którego nie powinien wykazać żadnych śladów zużycia.
Powiem tylko, że nowe silniki nie dorównają nigdy starym rzędowym 2,8 - 3,5 l, głównie przez aluminiowe, zamiast żeliwnych bloków.