Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 35

Wątek: [e32] m30b35 niski poziom jałowych obrotów na BP plus brak mocy na "dołkach"

  1. #11
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    May 2012
    Posty
    650
    BMW
    F01 750d RWD
    Skąd
    ...
    Obrotów nie ustawisz. Tym steruje DME jak kolega wyżej napisał. Szukaj przyczyny w układzie dolotowym. W Twoim przypadku będzie to coś nie halo z przepustnicą lub którymś z jej elementów sterujących. Podepnij auto pod kompa. Obserwacja parametrów rzeczywistych silnika dużo Ci powie jeśli wiesz o co biega. Jeśli nie to oddaj do doświadczonego mechanika i naprawi usterkę szybko i sprawnie zanim wzrosną koszta niepotrzebnie. Pozdrawiam

  2. #12
    Doświadczony Użytkownik Awatar nino
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    1,456
    BMW
    E32 735
    Skąd
    Katowice
    Wymień elementy na nowe z BMW nr 13 i 15 http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/di...a-eml/vDA38180 - jestem właśnie po tej operacji i silnik zdecydowanie równiej chodzi i trzyma wzorowo obroty - dodatkowo przeczyść przepustnice, u mnie było bardzo dużo syfu. Koszt operacje 70zł + 30 minut pracy.

  3. #13
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Apr 2011
    Posty
    41
    BMW
    E32 730i '92
    Skąd
    Warszawa
    Powiem tak od samego początku masz sekwencje ? Jak wcześniej był blos czy coś innego to proponuje zdjąć przepływomierz ( jak jest klapkowy jak nie to nie ma sensu zawracać głowę tym postem ) , śrubokręt i sprawdzić jak działa klapka. Bo może na wybojach klapka zacina się ? Albo może jakieś przewody powietrza należy wymienić ? Gaz jest fajny pod warunkiem że od początku jest dobra sekwencja. Żałuje że dwa lata temu po zakupie krowy nie wymieniłem na sekwencje ale uwierzyłem właścicielowi i internetowi że blos nie strzela a teraz się bujam i szukam przepływomierza.

    @ SkeYT
    Przepustnica nie odpowiada za układ dolotowy tylko przepływomierz. Chyba że chodziło Ci o to i o to.

  4. #14
    Vip Vip
    Dołączył
    Sep 2010
    Posty
    724
    BMW
    E32 730 I m30b30
    Skąd
    Lublin
    Blog
    1
    gaz od początku jest sekwencyjny. A przepływka była ustawiana i chodziło ślicznie. Po jakimś czasie własnie zaczęło się tak dziać.

  5. #15
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Nowiq
    Dołączył
    May 2012
    Posty
    252
    BMW
    e32
    Skąd
    Hajnówka
    Spróbuj reset kompa zrobić, skoro wszystko jest sprawne podobno. Od wolnych jest komputer, a nie śrubka jak w gaźnikowcach :)

  6. #16
    Doświadczony Użytkownik Awatar nino
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    1,456
    BMW
    E32 735
    Skąd
    Katowice
    Cytat Zamieszczone przez kyky7er Zobacz posta
    gaz od początku jest sekwencyjny. A przepływka była ustawiana i chodziło ślicznie. Po jakimś czasie własnie zaczęło się tak dziać.
    Sprawdzałeś elementy o których napisałem Ci wcześniej? moja potrafiła kołysać od 400 do 800 obrotów, czasem miałem wrażenie, że walnie w przepływkę mimo sekwencji. Po wymianie wężyków i czyszczeniu przepustnicy auto nie do poznania. Sprawdź dokładnie szczelność.

  7. #17
    Vip Vip
    Dołączył
    Sep 2010
    Posty
    724
    BMW
    E32 730 I m30b30
    Skąd
    Lublin
    Blog
    1
    zmęczony był przewód nr.10 wymieniłem i auto przestało tracić moc na dołkach. Zostaje mi jeszcze czyszczenie przepustnicy bo delikatnie szarpie w granicahc 500-1500 obr/min

  8. #18
    Doświadczony Użytkownik Awatar nino
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    1,456
    BMW
    E32 735
    Skąd
    Katowice
    Cytat Zamieszczone przez kyky7er Zobacz posta
    zmęczony był przewód nr.10 wymieniłem i auto przestało tracić moc na dołkach. Zostaje mi jeszcze czyszczenie przepustnicy bo delikatnie szarpie w granicahc 500-1500 obr/min
    Z Twojej odpowiedzi wygląda na to, że nie sprawdzałeś elementów 13 i 15. Element nr 10 bez rozbierania można ocenić czy jest do wymiany czy nie. Jak ściągniesz przepustnice, to zerknij tam, minimalne pęknięcia kwalifikują do wymiany. Nie rozbieraj przepustnicy tylko ją wyczyść porządnie. Jest trochę grzebaniny, ale efekt jest widoczny w 100%.

  9. #19
    Vip Vip
    Dołączył
    Sep 2010
    Posty
    724
    BMW
    E32 730 I m30b30
    Skąd
    Lublin
    Blog
    1
    Czyli wustarczy ją zdjąc ? czy musze też rozkręcać ją od strony wtyczki ?

  10. #20
    Doświadczony Użytkownik Awatar nino
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    1,456
    BMW
    E32 735
    Skąd
    Katowice
    Tylko ja zdejmij i przeczysc porządnie o ile jest usyfiona - u mnie była. Nie rozkrecaj od strony wtyczki, odczep tylko wtyczkę. Może być delikatne gimnastykowanie zeby przepustnice wyciągnąć, bo przeszkadza listwa, ale da się. Jak sciagniesz ja to powinieneś ściągnąć przewód który wchodzi do kolektora - jest centralnie pod przepustnica - prawdopodobnie jest do wymiany, chyba, ze ktoś wcześniej już to zrobił. Jeśli nie masz drugiego na podmiane, to się za to nie zabieraj dopóki nie będziesz mieć. Temat u siebie przerobilem pare dni temu i jest lala. Sprawdź również wszystkie węze od instalacji gazowej, te idące do wtryskow zwłaszcza.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-05-2012, 15:28
  2. [silnik] Średnica rur w M30B35 - problem nieszczelnej "plecionki"
    Przez BRABUS w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 11-04-2012, 13:24
  3. [skrzynia] Niski poziom oleju???
    Przez stachu0505 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 21-08-2011, 20:32
  4. Niski poziom oleju
    Przez Derreg w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 31-12-2010, 17:05
  5. Silnik "dławi" się po przekroczeniu 6000 obrotów
    Przez Mariusz735i w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 02-09-2009, 04:53

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •