Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Wątek: Sprawdzenie klimatyzacji

  1. #1
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2011
    Posty
    63
    BMW
    E32
    Skąd
    Z STAD

    Sprawdzenie klimatyzacji

    Witam.
    Jestem półtora roku w posiadaniu mojej E32 i przez ten czas nie grzebałem nic przy klimatyzacji gdyż były ważniejsze naprawy. Gdy ją kupowałem poprzedni właściciel zapewniał, że klima działa i wystarczy ją tylko nabić, ale jak wiadomo tę śpiewkę sprzedaje każdy nie tylko ten, który klimy nie nabił ale również ten co dobrze wie, że klima nie działa. Moje pytanie czy da się jakoś sprawdzić czy klima jest sprawna przed jej nabiciem ? Pytam gdyż za napełnienie zamiennikiem r12 życzą sobie 500 zł więc nie chcę robić sobie niepotrzebnych kosztów. Wiem na pewno, że w układzie nie ma wogóle czynnika i nie załącza się sprężarka...

    Z góry dzięki za cenne podpowiedzi

  2. #2
    Vip Vip Awatar seban123
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Skąd
    Puławy, Lubelskie
    Blog
    1
    Można bez problemu sprawdzić szczelność. Trzeba by zobaczyć czy sprężarka obraca się bez przycierania i czy jak się poda zasilanie na cewkę to czy przyciągnie tarczkę.
    Jak jest układ szczelny, sprężarka się luźno obraca i ma dobrą cewkę to można nabijać. Jak nie będzie działałać to zostaje elektryka ale to bez spuszczania gazu powinno się dać ogarnąć.
    Najważniejsza dobrze sprawdzona szczelność i czy kompresor ok. Reszta to już z górki.
    Wiedza o tym, gdzie znalezc informacje i jak ich uzywac to tajemnica sukcesu.
    Albert Einstein

  3. #3
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    299
    BMW
    E24 - 635 CSi, E32 - 750iL, E34 - 530i
    Skąd
    KRK
    Blog
    12
    Znam dwie metody sprawdzania szczelności.
    Pierwsza to test próżniowy, który jednocześnie osusza układ z wilgoci. Polega na zrobieniu podciśnienia w układzie i kontroli jego wrtości. Metoda dobra na duże neszczelności. Przy małych też byłaby ok, jeśli podciśnienie będzie w układzie przez dłuższy czas. Ten warunek jest żadko spełniany, bo np. automaty do napełniania układu robią ją na 20 minut, co przy małej nieszczelności jest czasem zbyt krótkim. Nawet mała nieszczelność sprawi, że za rok gazu nie będzie. (Mówię tu o nieszczelności nieprzewidzianej, będącej usterką)

    Druga metoda, jest przez ludzi zawodowo zajmujących się chłodnictwem, uznawana za lepszą. To test ciśnieniowy, polegający na na załadowaniu układu innym gazem (np. Azot) pozostawienia go w układzie przez dłuższy czas (kilka dni) i ponownej kontroli jego ciśnienia. Przewagą tego testu jest czas jego trwania. Na czas tego testu sprężarka musi być unieruchomiona. Inną zaletą tej metody jest płukanie układu ze starego oleju, niejako przy okazji.

    Skoro ktoś będzie nabijał Ci układ R12, mniemam, że zna się trochę bardziej, niż wulkanizator, który kupił se maszyne. Spytaj go o azot i daj znać co powiedział. Taki człowiek powinien również zaproponować Ci wymianę filtra-osuszacza, który po latach pustego układu nadaję się tylko do śmieci, ze względu na to, że wkład absorbujący już zaabsorbował to co miał przewidziane.

  4. #4
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2009
    Posty
    1,308
    BMW
    było e32 735 1986r lpg e34 535i lpg 1991,730v8 manual 1992_sekwencja jest BMW e32 735is Italian milf
    Skąd
    rogi/krosno
    a można napełnić azotem i jeszcze jakimś barwnikiem??chodzi mi o to by pokazało nieszczelności i wszystkie łączenia przelecieć ultrafioletem??

  5. #5
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    299
    BMW
    E24 - 635 CSi, E32 - 750iL, E34 - 530i
    Skąd
    KRK
    Blog
    12
    Można, ale jeśli chcesz znaleźć nieszczelności, często wystarczy obejżeć łączenia poszczegółnych elementów - gaz uchodząc przenosi ze sobą olej z układu i miejsce, w którym uchodzi jest tłuste. Oczywiście barwnik lepszy, ale czasem z braku laku...

  6. #6
    Vip Vip Awatar seban123
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Skąd
    Puławy, Lubelskie
    Blog
    1
    Tester do wykrywania nieszczelności w lpg - pianka jest bardzo dobra. Nabić azotem z 18 barów i pryskać pianką po wszelkich łączeniach i tam gdzie jest tłuste. Jak widać tłuste na rurkach czy chłodnicy to jest pierwsze miejsce do sprawdzenia w szczególności.

    Nabicie azotem z barwnikiem nic nie da bo nie wymiesza się barwnik z azotem. On ma się wymieszać z olejem który przechodzi przez cały układ w czasie pracy klimy.

    Na azocie nie można uruchamiać sprężarki bo się bardzo szybko zatrze.
    Wiedza o tym, gdzie znalezc informacje i jak ich uzywac to tajemnica sukcesu.
    Albert Einstein

  7. #7
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2009
    Posty
    1,308
    BMW
    było e32 735 1986r lpg e34 535i lpg 1991,730v8 manual 1992_sekwencja jest BMW e32 735is Italian milf
    Skąd
    rogi/krosno
    tylko mi chodzi o to że mi pomału odczynnik ucieka tak przykładowo od sierpnia do kwietnia zostaje ok 400g sprężarka się załącza ale już nie da rady schłodzić wnętrza,dzieki panowie za porady pzdr:)

  8. #8
    Doświadczony Użytkownik Awatar marek1132
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    1,939
    BMW
    BMW e32 735 iL
    Skąd
    Częstochowa
    Śmiało nabijaj r134a,płukanie układu,olej syntetyczny pag wraz z barwnikiem i czynnik r134a ,nieszczelność sprawdzą lampą uv.Z reguły w e32 lecą skraplacze.
    "Myślenie to najcięższa praca z możliwych i pewnie dlatego tak niewielu ją podejmuje." - Henry Ford

  9. #9
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2009
    Posty
    151
    BMW
    E32 740i
    Skąd
    Cieszyn
    Panowie powiedzcie, czy to normalne żeby po 2 latach szlag trafił cały gaz czy po prostu jest jakaś mała nieszczelność?
    Klimy używam praktycznie cały czas, niedawno mi syczeć zaczęła to podjechałem do warsztatu i stwierdzili że gazu prawie nie ma. Przy tym 20 minutowym teście nie wyszła żadna nieszczelność.

  10. #10
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2009
    Posty
    1,308
    BMW
    było e32 735 1986r lpg e34 535i lpg 1991,730v8 manual 1992_sekwencja jest BMW e32 735is Italian milf
    Skąd
    rogi/krosno
    kapitan mi ucieka 2 razy do roku i też po tych maszynach itd nie pokazało nieszczelności pzdr

Podobne wątki

  1. [E38] Prośba o sprawdzenie
    Przez Sumo w dziale Allegro, Ebay i inne ...
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 26-03-2013, 20:38
  2. [E65/66] prośba o sprawdzenie e65
    Przez lukasz7 w dziale Allegro, Ebay i inne ...
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 01-03-2013, 01:41
  3. [mechanika] Sprawdzenie oleju
    Przez LUQA w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 29-03-2009, 21:11
  4. [32] Od czego zacząć sprawdzenie
    Przez eif w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 14-01-2009, 10:08

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •