Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Wątek: Ciągle się zapowietrza (M30)

  1. #1
    Początkujący Użytkownik Awatar Krysiaman
    Dołączył
    Aug 2011
    Posty
    97
    BMW
    E38 740iL M62
    Skąd
    Toruń

    Ciągle się zapowietrza (M30)

    Witam,
    Od jakiegoś czasu walczę z ciągle zapowietrzającym się M30. Objawia się to tym że po odpowietrzeniu wszystko jest ok, chłodnica cała się nagrzewa, dolny wąż jest gorący, wisco spina i dmucha, nawet elektryk się załącza. Ale bajka mija bo paru minutach albo po przejechaniu kilku kilometrów. Nagle wszystkie węże robią się twarde, termostat nagle się zamyka, a wskazówka idzie w stronę czerwonego i zazwyczaj zatrzymuje się na 3/4 skali. Wisco przestaje pracować bo chłodnica nie jest cała na grzana. Kiedy zgaszę samochód i upuszczę ciśnienie z korka to wszystko znowu wraca do normy na kilka chwil.

    Z początku myślałem że to tylko termostat to go wymieniłem i dalej to samo (Wahler), poleciała nowa pompa wody (SKF), później poniosło mnie i postanowiłem wymienić uszczelkę pod głowicą, dalej nic! Korek jest nowy, chłodnica wygląda na niedawno wymienianą (Nissens).
    W E30 mam podobną chłodnice tyle że trochę węższa to podmieniłem i dalej było to samo. Normalnie ręce mi opadają!
    Dzisiaj wypiąłem parownik gazu z układu i ku mojemu zdziwieniu w tych wężach nie było wody a parownik zawsze był ciepły i nie zamarzał, gaz chodzi bez zarzutów.

    Naprawdę skończyły mi się pomysły. Może ktoś pomoże :)

    Pozdrawiam!

  2. #2
    Początkujący Użytkownik Awatar flash
    Dołączył
    Aug 2009
    Posty
    39
    BMW
    730 & 520
    Skąd
    .: Jaworzno :.
    znajdz kogos kto ma przyzad do napelniania plynu metoda podcisnieniowa, bedziesz mogl wykluczyc zle odpowietrzenie, a ze trudno go odpowietrzyc to juz chyba wiesz.

  3. #3
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2009
    Posty
    1,308
    BMW
    było e32 735 1986r lpg e34 535i lpg 1991,730v8 manual 1992_sekwencja jest BMW e32 735is Italian milf
    Skąd
    rogi/krosno
    a jak odpowietrzałeś to luzowałeś obejmy węży chłodzących na parowniku?? jak masz wysoko umiejscowiony parownik??nigdzie nie masz wycieków??jak z chłodniczką od nagrzewnicy(zrypałem przez nią silnik w e34) jak masz pod maską spokój brak wycieków(nie pachnie płyn lpg)to sprawdz chłodniczkę nagrzewnicy

  4. #4
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    May 2012
    Posty
    650
    BMW
    F01 750d RWD
    Skąd
    ...
    Mi to wygląda na pękniętą głowicę...

  5. #5
    Początkujący Użytkownik Awatar Krysiaman
    Dołączył
    Aug 2011
    Posty
    97
    BMW
    E38 740iL M62
    Skąd
    Toruń
    Cytat Zamieszczone przez flash Zobacz posta
    znajdz kogos kto ma przyzad do napelniania plynu metoda podcisnieniowa, bedziesz mogl wykluczyc zle odpowietrzenie, a ze trudno go odpowietrzyc to juz chyba wiesz.
    Mam jeden warsztat który posiada takie coś, spróbuje.

    Cytat Zamieszczone przez kal!ber Zobacz posta
    a jak odpowietrzałeś to luzowałeś obejmy węży chłodzących na parowniku?? jak masz wysoko umiejscowiony parownik??nigdzie nie masz wycieków??jak z chłodniczką od nagrzewnicy(zrypałem przez nią silnik w e34) jak masz pod maską spokój brak wycieków(nie pachnie płyn lpg)to sprawdz chłodniczkę nagrzewnicy
    No właśnie nie luzowałem. Parownik jest niżej od zbiorniczka ale jest stosunkowo wysoko. Wycieków nie widać. A jak sprawdzić nagrzewnice? Nie czuć w środku płynu i dywaniki są suche.

    Cytat Zamieszczone przez SkeYT Zobacz posta
    Mi to wygląda na pękniętą głowicę...
    Przed splanowaniem była sprawdzana pod względem szczelności i było wszystko OK. A warsztat który to robił jest zaufany, robi każdemu w Toruniu i nikt nie narzekał, a BMW znają bardzo dobrze. Raczej pęknięcie nie wchodzi w grę.

  6. #6
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2009
    Posty
    1,308
    BMW
    było e32 735 1986r lpg e34 535i lpg 1991,730v8 manual 1992_sekwencja jest BMW e32 735is Italian milf
    Skąd
    rogi/krosno
    proponuje jeszcze raz ją odpowietrzyć z tym że przód troszke wyżej,nawiew max ciepło i sprawdzamy węże od parownika luzujemy obejmy i tak kilkakrotnie,odpowietrznik obejmy
    -najprościej ściągnąć tunel co idzie do tylnej kratki i wtedy pomacać czy nie ma gdzieś tam płynu
    Ale u ciebie może być żle odpowietrzony układ bo do parownika troche wody idzie pzdr:)

  7. #7
    Początkujący Użytkownik Awatar gsm191
    Dołączył
    Jun 2012
    Posty
    95
    BMW
    e38 m60b30
    Skąd
    Nowy Sącz
    A możesz opisać jak zalałeś pusty układ i jak odpowietrzałeś?

  8. #8
    Początkujący Użytkownik Awatar Krysiaman
    Dołączył
    Aug 2011
    Posty
    97
    BMW
    E38 740iL M62
    Skąd
    Toruń
    Odkręciłem odpowietrznik na termostacie (klucz 8) i śrubę kolo czujników temperatury (na klucz 19 chyba). Zalewałem płyn i kiedy już wypływało mi tymi odpowietrznikami to je skręcałem i dalej dolewałem do stanu "KALT". Odpalam samochód (bez korka zbiorniczka), ogrzewanie na ciepłe i dmuchawa na max i czekam aż podniesie się temperatura do pionu, a w międzyczasie sprawdzam czy z odpowietrznika na termostacie wydostają się bąbelki. Jak już przejdzie przez środek to go gaszę żeby płynu nie wywaliło, i wtedy upuszczam powietrze z termostatu (zazwyczaj jest go sporo). I tak powtarzam to parę razy aż zacznie się otwierać termostat.
    Po wszystkim wsiadam w samochód i robię kurs po okolicy, no i po paru minutach wisko cichnie, chłodnica robi się zimna a temperatura rośnie. Ile razy bym nie powtarzał odpowietrzania to ciągle jest to samo.


    Jak będę miał podchodził jeszcze raz do tego samochodu to spróbuje tak jak mówicie pokombinować z odpowietrzeniem parownika.

    Mam KME Gold i się zastanawiam czy jest różnica w nim góra/dół bo u kolegi widziałem że ma go na odwrót (węże wodne i gazowe u góry parownika). Mam tylko takie zdjęcie, ale widać go z tyłu jak to wygląda.

  9. #9
    Początkujący Użytkownik Awatar flash
    Dołączył
    Aug 2009
    Posty
    39
    BMW
    730 & 520
    Skąd
    .: Jaworzno :.
    nie kombinuj, podjedz na warsztat jak masz w okolicy, 5 minut roboty i bedziesz mial w 100% odpowietrzony uklad.

  10. #10
    Początkujący Użytkownik Awatar bumapiła
    Dołączył
    Sep 2012
    Posty
    48
    BMW
    730iL
    Skąd
    Piła wlkp
    Może być i pęknięta głowica ale może być również tzw wyżarta i pompuje ciśnienie w ukł. chłodzenia.Ja tak miałem .Możesz odpowietrzać 100 razy i nic.
    Myślę że i tak zrzucenie głowicy jest raczej nieuniknione.

Podobne wątki

  1. [silnik] [E32] Po wymianie pompy wody auto się zapowietrza.
    Przez kyky7er w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 43
    Ostatni post / autor: 19-06-2012, 23:13
  2. Gong E32 ciągle piszczy...;/
    Przez moloko5 w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 15-06-2012, 00:31
  3. po wymianie silnika zapowietrza się
    Przez Pavlo_83 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 09-12-2011, 23:54
  4. [silnik] Ciągle kulejące obroty jałowe..?
    Przez rosomak79 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 29-09-2011, 22:00
  5. E38 735 M62 zapowietrza się
    Przez Danek25 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 48
    Ostatni post / autor: 26-11-2009, 18:34

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •