Strona 2 z 8 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 80

Wątek: :((( M62B44 brak zapłonu na cylindrze :(((

  1. #11
    Początkujący Użytkownik Awatar zupa728
    Dołączył
    Sep 2012
    Posty
    43
    BMW
    e38 4.4
    Skąd
    Władysławowo
    Mam kilkanascie km do swojego gazownika ale moze i kolego masz racje i jutro sie wybiore. Tylko co on sprawdzi? Czy wtrysk podaje gaz? Bo ogolnie to gazem smierdzi i benzyna :/ ale jak smierdzi tym i tym a nie pali to nie wiem :D warunki do zaplonu zapewnione no chyba ze ta wlasnie mieszanka ucieka przez zawor :/

    W sumie to wlasnie bym chyba obstawial brak tego impulsu wlasnie. Nie ma co gdybac tylko trzeba dzialac. Jutro jade do Gazownika i niech mi cos powie. Jak u niego bedzie wszystko ok to wtedy sprawa raczej jasna bedzie.

    A z silnikiem to sie nic nie stanie jak tak bede smigal bez tego gara? :P Bo miota nim jak szatan :D
    Ostatnio edytowane przez BOSS ; 28-04-2013 o 21:17

  2. #12
    Doświadczony Użytkownik Awatar brunoz
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    1,682
    BMW
    E38 740iA
    Skąd
    Katowice
    Blog
    11
    No to masz już podpowiedź - paliwo dochodzi a nie ma iskry. I potem niespalone paliwo jest wydalane przez zawory wydechowe.
    Możesz sprawdzić czy do cewki dochodzi napięcie (impulsy). Sprawdzanie samej cewki to inna sprawa (kiedyś przykładało się podłączoną świecę do masy auta/silnika), ale teoretycznie nie powinno się już tego tak robić w tym aucie.

    Słyszałem gdzieś, że słaba masa świecy (jak świeca jest zabrudzona albo luźna) może spowodować uszkodzenie uzwojenia wtórnego cewki.


    Czy silnikowi na 7/8 nic nie będzie - trudno zgadnąć. Może lepiej jechać bez jednej świecy? Nie wiem.
    Nein! Mein Schnitzel!

  3. #13
    Doświadczony Użytkownik Awatar grabol
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    1,649
    BMW
    BMW e10 2002ti, e39, X5 4.8is
    Skąd
    Warszawa / St.Miłosna
    Jak wykrecasz świece na której nie pali to jest mokra? Jeżeli tak to sprawdzaj ciśnienie i módl sie by było, bo inaczej to może być "motor szaden..."

  4. #14
    Doświadczony Użytkownik Awatar brunoz
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    1,682
    BMW
    E38 740iA
    Skąd
    Katowice
    Blog
    11
    Nawet można samemu sprawdzić czy robi się jakiekolwiek ciśnienie: wykręcamy świecę, zatykamy palcem szczelnie, kręcimy kluczem 32 za pompę wody. Powinno zasysać nam palec, albo wypychać. Jeśli tak nie jest to wróży to kłopoty z zaworami. Oczywiście silnik zgaszony.
    Niektórzy wtykali paluchy przy pracującym silniku zamiast bagnetu i żyją, to taki szybki test offline nie powinien zaszkodzić nikomu.


    ...albo można kupić manometr i go wkręcić :-)
    Choć ja obstawiam pacniętą cewkę.
    Nein! Mein Schnitzel!

  5. #15
    Początkujący Użytkownik Awatar zupa728
    Dołączył
    Sep 2012
    Posty
    43
    BMW
    e38 4.4
    Skąd
    Władysławowo
    Kolego ja wlasnie w taki sposob sprawdzalem cewke tj. przylozylem swiece do masy. Iskra byla jak trzeba tak mi sie wydaje. Zmienilem nawet cewke z innego cylindra i bez zmian. Wiec cewka jest ok.

    Sprawa z tym impulsem. Jak to sprawdzic? Rozumiem dioda i jak bedzie sie zapalac to jest impuls? Ale to sama dioda ma byc czy jak? I pewnie tez impuls w odpowiedniej czestotliwosci powien byc czego pewnie nie zaobserwuje bo to raczej nie mozliwe. Wiec albo bedzie migac czy swiecic albo nie?

    Czy gdyby byl uwalony jeden zawor a na garze sa 2 wydechowe to by do zaplonu nie dochodzilo?

    Manometr zamowiony i mozliwe ze jutro przyjdzie. A jak nie to przywojuje z tym paluchem chyba :D
    Ostatnio edytowane przez BOSS ; 28-04-2013 o 21:17

  6. #16
    Doświadczony Użytkownik Awatar brunoz
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    1,682
    BMW
    E38 740iA
    Skąd
    Katowice
    Blog
    11
    Podłącz diodę z opornikiem szeregowym (około 560 Ohm) zamiast wtryskiwacza LPG lub benzynowego. Powinna migać krótko w rytm cyklu pracy silnika.
    Nein! Mein Schnitzel!

  7. #17
    Zaawansowany Użytkownik Awatar PaweliGosia
    Dołączył
    Feb 2013
    Posty
    454
    BMW
    S8 D2, W221 S500
    Skąd
    Bydgoszcz
    miałem identycznie w S8, wymiana wtryskiwacza załatwiła sprawę.

  8. #18
    d(-_-)b Vip Awatar ratovnik
    Dołączył
    Oct 2011
    Posty
    4,102
    BMW
    E66 735Li
    Skąd
    Żory
    Cytat Zamieszczone przez PaweliGosia Zobacz posta
    miałem identycznie w S8, wymiana wtryskiwacza załatwiła sprawę.
    W sumie racja, podmienić na próbę na jakąś używkę i będzie wiadomo czy to ten problem.

  9. #19
    Doświadczony Użytkownik Awatar brunoz
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    1,682
    BMW
    E38 740iA
    Skąd
    Katowice
    Blog
    11
    No tak ,ale problem występuje zarówno na LPG i benzynie. Czyli prawdopodobnie nie dociera sygnał z komputera ECU do streownika LPG przy pracy na LPG a podczas pracy na benzynie do wtryskwiacza benzynowego.
    Przyczyn może być kilka:

    - uszkodzony tranzystor kluczujący w sterowniku ECU
    - uszkodzony tranzystor kluczujący w sterowniku LPG
    - uszkodzony przewód pomiędzy ECU a kompem LPG
    - przekaźnik w kompie LPG przełączający pracę na benzynę dla tego cylindra (albo na tryb awaryjny)
    - uszkodzony wtryskiwacz zarówno LPG i benzynowy (aż nieprawdopodobne jednocześnie)
    - uszkodzona cewka WN
    - uszkodzona świeca
    ..

    Trzeba prostymi (i tanimi) metodami na pewno wykluczyć wszystkie czynniki.
    - iskra ponoć jest czyli świeca i cewka OK
    Ostatnio edytowane przez brunoz ; 16-04-2013 o 08:47
    Nein! Mein Schnitzel!

  10. #20
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Apr 2010
    Posty
    321
    BMW
    e38 740i
    Skąd
    WLKP
    Blog
    19
    Sam kilka razy miałem podobne problemy, a winą jest instalacja elektryczna silnika. Po 15 latach dziadoskie kable po prostu gniją od środka, twardnieją i pękają etc... Wystarczy sprawdzić czy jest przejście od napięcia w zasilaniu cewki na tym konkretnym cylindrze.
    Podmienić wtryskiwacz benzynowy i gazowy pomiędzy cylindrami to 15 minut, więc też bym takie coś zasugerował zrobić
    Ostatnio edytowane przez tomaszeklolek ; 16-04-2013 o 20:02
    e38 m62TUb44 740i

Podobne wątki

  1. Nie chodzi na jendym cylindrze M30! Pomocy!
    Przez arturtuner w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 03-03-2013, 23:35
  2. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 23-10-2012, 16:31
  3. Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 29-08-2010, 02:34
  4. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 09-05-2010, 15:38
  5. kompresja na cylindrze. WAZNE
    Przez bialydaro w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 04-04-2009, 22:29

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •