Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 27

Wątek: dziwny dzwiek podczas pracy na lpg

  1. #11
    . ADMINISTRATOR Awatar Sebek
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    6,987
    BMW
    E23/E38/E65
    Skąd
    DZG
    Blog
    1
    Cytat Zamieszczone przez e4r5t Zobacz posta
    Co do benzyny to glownie zyd sie czesto swieci wiec tu moze byc problem?

    Naturalnie ze tak.

    Przy pracy na LPG powinieneś mieć w zbiorniku min. 20 litrów paliwa.

    Przy odłączonych wtryskach mala ilość paliwa mielona jest przez pompkę która może się po prostu zatrzeć.
    Pozdrawiam, Sebek

    Masz pytanie lub problem odnośnie funkcjonowania forum, współpracy ...
    Proszę o kontakt ze mną .!


  2. #12
    Doświadczony Użytkownik Awatar brunoz
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    1,682
    BMW
    E38 740iA
    Skąd
    Katowice
    Blog
    11
    A nie denerwuje komunikat o rezerwie?
    Ja zawsze mam około pół baku (i w razie czego jak zabraknie podtlenku, to dojadę do najbliższej osady).
    Wychodząc poza temat, mimo, że większość ludzi odradza odłączanie pompy w baku podczas pracy na LPG, można pokombinować to jakoś, żeby odłączyła się po kilku sekundach pracy na LPG: podczepić dodatkowy przekaźnik z podtrzymaniem (kondensator + rezystor) pod sygnał od elektrozaworu przed reduktorem..
    Nein! Mein Schnitzel!

  3. #13
    d(-_-)b Vip Awatar ratovnik
    Dołączył
    Oct 2011
    Posty
    4,102
    BMW
    E66 735Li
    Skąd
    Żory
    Cytat Zamieszczone przez brunoz Zobacz posta
    A nie denerwuje komunikat o rezerwie?
    Ja zawsze mam około pół baku (i w razie czego jak zabraknie podtlenku, to dojadę do najbliższej osady).
    Wychodząc poza temat, mimo, że większość ludzi odradza odłączanie pompy w baku podczas pracy na LPG, można pokombinować to jakoś, żeby odłączyła się po kilku sekundach pracy na LPG: podczepić dodatkowy przekaźnik z podtrzymaniem (kondensator + rezystor) pod sygnał od elektrozaworu przed reduktorem..
    Byłbym tym zainteresowany tak a propos ;)

  4. #14
    Doświadczony Użytkownik Awatar brunoz
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    1,682
    BMW
    E38 740iA
    Skąd
    Katowice
    Blog
    11
    Schemat powinien wyglądać następująco:

    a) możemy dodatkowym przekaźnikiem rozłączać zasilanie przekaźnika pompy
    b) możemy nie ingerować w strukturę e-boxa, tylko rozłączać obwód gdzieś w okolicy pompy. Plusem tego rozwiązania jest bliskość do elektrozaworu przy zbiorniku LPG (nie trzeba prowadzić długich i szukania trudno dostępnych kabli)

    Dodatkowy przekaźnik powinien mieć obciążalność styków 25-30A. Do przekaźnika najpewniej potrzeba skonstruować prosty układzik załączający z opóźnieniem. Będzie on oparty na jednym tranzystorze małej mocy (koszt to może 5 zł całego układu). Dobry (wzięty z neta pierwszy-lepszy o tej konstrukcji) przykład ogólny jest tutaj. Chodzi o to, że w układzie bramki tranzystora jest kondensator i rezystor (których parametry determinują czas opóźnienia załączenia). Po podaniu napięcia, kondensator wolno się ładuje i po osiągnięciu odpowiedniego napięcia, tranzystor przechodzi w stan przewodzenia i załączy nam przekaźnik. Na upartego, da się to nawet zrobić w montażu przestrzennym (tzw pająk), choć oczywiście wibracje i zmienne warunki w aucie wymuszają raczej bardziej solidny montaż takiego układu.

    Dlaczego taki układ? U mnie np. słychać, że najpierw załącza się przekaźnik na butli, 3 sekundy później na reduktorze a chwilę potem zaczynają pracować poszczególne wtryskiwacze LPG. Więc czas podtrzymania zasilania benzyną powinien być dłuższy od tej przerwy (tym bardziej, że bierzemy sygnał z obwodu, który jako pierwszy zostaje uruchomiony przy przełączeniu na LPG).


    Przekaźnik odcinający pompę paliwa powinien mieć styki wyjściowe typu NC i C, czyli bez zasilania przekaźnik powinien być zwarty, gdyż:
    a) w przypadku awarii sterownika LPG, benzyna będzie nam działać z automatu
    b) w przypadku podania zasilania z elektrozaworu na przekaźnik, ten odłącza pompę paliwa
    c) w przypadku awarii układu opóźniającego pompa będzie pracować cały czas jak przed montażem tego przekaźnika i nic złego się nie stanie


    Tyle w OT i teorii :-)
    Nein! Mein Schnitzel!

  5. #15
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2012
    Posty
    1,085
    BMW
    e38 2001r M62TUB44 + LPG
    Skąd
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez brunoz Zobacz posta
    A nie denerwuje komunikat o rezerwie?
    Ja zawsze mam około pół baku (i w razie czego jak zabraknie podtlenku, to dojadę do najbliższej osady).
    Wychodząc poza temat, mimo, że większość ludzi odradza odłączanie pompy w baku podczas pracy na LPG, można pokombinować to jakoś, żeby odłączyła się po kilku sekundach pracy na LPG: podczepić dodatkowy przekaźnik z podtrzymaniem (kondensator + rezystor) pod sygnał od elektrozaworu przed reduktorem..
    skończy się gaz podczas wyprzedzania, benzyny nie będzie i już tylko z rozpędu będzie można do rowu...

  6. #16
    Doświadczony Użytkownik Awatar brunoz
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    1,682
    BMW
    E38 740iA
    Skąd
    Katowice
    Blog
    11
    Cytat Zamieszczone przez shebi Zobacz posta
    skończy się gaz podczas wyprzedzania, benzyny nie będzie i już tylko z rozpędu będzie można do rowu...
    Jest to jedna z możliwości - przypomnę, że kiedyś jak był LPG 1 i 2 gen. to przełącznik był ręczny i żeby zmienić paliwo na drugie, należało przełączyć w poz. 0, gdzie wytracało się paliwo z przewodów i kiedy silnik zaczynał się dusić, przełączało się na drugie paliwo. I jakoś nikt nie ginął od tego.
    Ale fakt, nie polecam wyprzedzać na żadnej rezerwie (nawet benzynowej). Wystarczy dbać o poziom paliw i wszystko będzie dobrze.
    Nein! Mein Schnitzel!

  7. #17
    d(-_-)b Vip Awatar ratovnik
    Dołączył
    Oct 2011
    Posty
    4,102
    BMW
    E66 735Li
    Skąd
    Żory
    A propos paliwa i ich poziomu to zauważyłem, że większość samochodów na Allegro własnie na fotkach ma rezerwę ;)

  8. #18
    Zaawansowany Użytkownik Awatar e4r5t
    Dołączył
    Aug 2011
    Posty
    395
    BMW
    e38 3.0 v8 aut.
    Skąd
    wrocław
    w baku mam ok 30l i nadal to samo, dźwięk dopiero słychać, gdy temp silnika dojdzie do połowy i wtedy za jakiś czas pojawia się ten specyficzny pisk jakby gdzieś woda się gotowała hmmmmm i jednak jak dodam gazu to delikatnie to również przyśpiesza na benzynie jest ok, tylko lpg

  9. #19
    d(-_-)b Vip Awatar ratovnik
    Dołączył
    Oct 2011
    Posty
    4,102
    BMW
    E66 735Li
    Skąd
    Żory
    Może filtr fazy ciekłej jest już zatkany? Kiedy wymieniałeś filtry LPG?

  10. #20
    Zaawansowany Użytkownik Awatar e4r5t
    Dołączył
    Aug 2011
    Posty
    395
    BMW
    e38 3.0 v8 aut.
    Skąd
    wrocław
    ponad rok temu, ale zrobiłem mało km autem i z tego co pamiętam chyba od początku występuje ten problem, tylko jakoś tak nie zwracałem na to uwagi, a w sumie przez przypadek zauważyłem, że tylko naLPG tak się dzieje

Podobne wątki

  1. M60B30 dziwny dzwiek z okolic pompy oleju
    Przez SkeYT w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 02-08-2013, 21:03
  2. [mechanika]dziwny dzwiek na wolnych obrotach
    Przez codename w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 25-03-2013, 21:14
  3. Dziwny dzwiek :)
    Przez x-factor w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 15-10-2011, 00:17
  4. [elektryka] Dziwny dzwiek po przekreceniu kluczyka.
    Przez maja_89 w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 26-09-2011, 21:34
  5. [mechanika] dziwny dzwiek z silnika
    Przez darwaso w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 23-10-2009, 19:16

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •