Cytat Zamieszczone przez shebi Zobacz posta
gdzies na necie widzialem taka tabelke z warunkami wlaczenia - w pdf - 3? różne warunki - temperatura silnika, zewnetrzna, klima włączona - u mnie się te warunki sprawdzaly
z tego co pamietam to nie do konca to bylo tak ze jak klima wlaczona to ma zawsze dzialac... moze to w TIS było

zczytaj błędy DISem - wiatrak pięknie wychodzi

tylko niektóre wiatraki mają rezystor (nie pamietam ktora wesja ma a ktora nie), który z resztą można wymienić, inne mają moduł, jaki wiatrak masz dojdziesz szukając zamiennikow chociażby na allegro i sprawdzając z numerem części z twojego auta (sprawdzisz np. na bmwfans, realoem)

...skoro ci się zalacza to podejrzewam że Twój wiatrak jest ok, tylko nie wiesz kiedy się powinien włączać :P


...jednak jeszcze mysle ze jednak tylko DIS, bo powodó moze byc naprawde wiele:
http://www.bimmerboard.com/forums/posts/400697
http://www.bimmerboard.com/forums/posts/399548
(poprzegladaj ite inne tematy z "fan" na http://www.e38.org/ )
- sprawdz tez bezpieczneiki
- pomierz opory (jak masz wersje z opornikiem)

no dobrze pamietalem ze na meeknet to widzialem jednak:
http://www.meeknet.co.uk/e38/M62%20Engine%20Details.pdf strona9:

Auxiliary fan
In connection with the special option air conditioning, a 3-stage electrically powered auxiliary fan is used in the E39.
This auxiliary fan is a standard feature in the models E31 and E38 since the air conditioning system is standard equipment in
these vehicles.
To facilitate noise optimisation, the previous two-stage circuit has been extended by a third stage. The cut-in criteria for the
individual stages have been redefined.


Cut-in criteria

Cut-in
Stage I
- Compressor clutch active and outside temperature> 10o C.
- Water temperature> 91 o C.

Cut-in
Stage II
- Pressostat medium pressure switch closed > 21 bar

Cut-in
Stage III
- Water temperature> 104 o C. (Cut-in via dual temperature switch)

Cut-out
Stage IV
-Compressor clutch inactive
- outside temperature < 8 oC.
-Water temperature < 91 o C