u mnie bez włączonej klimy silnik trzyma max 109st. Nigdy puki co nie widziałem więcej jak tą wartość. Jak zapne klime to słysze że wisko się częsciej zapina bo słychać że chuczy a temp silnika jest max 106 st.
u mnie bez włączonej klimy silnik trzyma max 109st. Nigdy puki co nie widziałem więcej jak tą wartość. Jak zapne klime to słysze że wisko się częsciej zapina bo słychać że chuczy a temp silnika jest max 106 st.
a niech no mi ktos powie jak jestesmy na temacie klimy to czy u was gdy macie nawiew na maxa i ustawiona temp. na 16 St. C. to wam klima mrozi jajca czy tez nie?, dzis na dworzu 17.5 stopnia a klima jakos tak slabo mi chlodzi. Nadmienie ze odgrzybilem caly uklad ozonem no i potem szprejem specjalnym oraz nabilem klime.
Wentylator mi sie zalacza normalnie wiec tu ok. A u was jak to jest?
edit.
u mmie padl zawor rozprezny raczej. mam to samo co kiedys w jeepie. na szczescie kolega Brunoz ladnie wszystko opisal. dzieki.
Ostatnio edytowane przez mcdziubek ; 14-04-2013 o 17:23
Toyota Prius 2014 1.8 CVT Hybrid.
E38 740i V8 ma nowego Pana.
powracam do tematu. więc sprawdziłem wtyczke mam 4-pinową więc powinny być 3 biegi a działają tylko 2. pewno rezystpr poszedł. Tu piszecie żę wentylator ma się włączyć kiedy silnik jest mocno nagrzany i auto stoi ze 20 min na wolnych obrotach a w temacie "zrób to sam" kolega pisze żę po włączeniu klimy wentylator MUSI włączyć się na 1 bieg. U mnie się nie włącza tylko naprawde jak długo auto pochodzi to wtedy ale już na wysokie obroty
gdzies na necie widzialem taka tabelke z warunkami wlaczenia - w pdf - 3? różne warunki - temperatura silnika, zewnetrzna, klima włączona - u mnie się te warunki sprawdzaly
z tego co pamietam to nie do konca to bylo tak ze jak klima wlaczona to ma zawsze dzialac... moze to w TIS było
zczytaj błędy DISem - wiatrak pięknie wychodzi
tylko niektóre wiatraki mają rezystor (nie pamietam ktora wesja ma a ktora nie), który z resztą można wymienić, inne mają moduł, jaki wiatrak masz dojdziesz szukając zamiennikow chociażby na allegro i sprawdzając z numerem części z twojego auta (sprawdzisz np. na bmwfans, realoem)
...skoro ci się zalacza to podejrzewam że Twój wiatrak jest ok, tylko nie wiesz kiedy się powinien włączać :P
...jednak jeszcze mysle ze jednak tylko DIS, bo powodó moze byc naprawde wiele:
http://www.bimmerboard.com/forums/posts/400697
http://www.bimmerboard.com/forums/posts/399548
(poprzegladaj ite inne tematy z "fan" na http://www.e38.org/ )
- sprawdz tez bezpieczneiki
- pomierz opory (jak masz wersje z opornikiem)
Ostatnio edytowane przez shebi ; 01-05-2013 o 11:29
no dobrze pamietalem ze na meeknet to widzialem jednak:
http://www.meeknet.co.uk/e38/M62%20Engine%20Details.pdf strona9:
Auxiliary fan
In connection with the special option air conditioning, a 3-stage electrically powered auxiliary fan is used in the E39.
This auxiliary fan is a standard feature in the models E31 and E38 since the air conditioning system is standard equipment in
these vehicles.
To facilitate noise optimisation, the previous two-stage circuit has been extended by a third stage. The cut-in criteria for the
individual stages have been redefined.
Cut-in criteria
Cut-in
Stage I
- Compressor clutch active and outside temperature> 10o C.
- Water temperature> 91 o C.
Cut-in
Stage II
- Pressostat medium pressure switch closed > 21 bar
Cut-in
Stage III
- Water temperature> 104 o C. (Cut-in via dual temperature switch)
Cut-out
Stage IV
-Compressor clutch inactive
- outside temperature < 8 oC.
-Water temperature < 91 o C
shebi wielkie dzieki. Wszystko jest jasne.
Wygląda na to że u mnie nie działa 1 bieg. pewno padniety rezystor albo coś z bezpiecznikiem/ przekaźnikiem. pomierze czy dochodzi prad do rezystora i czy jest po nim. jak do niego dochodzi a po nim nie ma to wiadomo że rezystor
no to dzis zrobiłem wentylator. Padniety rezystor 1 biegu. koszt rezystora to 28 pln i godzina roboty.
teraz wygląda to zupełhie inaczej. Włączam klime to na tych tempoeraturach wentylator rusza od razu i chodzi cały czas na postoju. Jak sie zapnie wisko to sie wyłącza. jak jade juz powoli to sie też wyłącza. JAk otworzyłem maske tak że wisko nie jest w stanie zaciagnąc gorącego powietrza żeby sie dobrze spiac to włączył mi sie wentylator czego nie robił nigdy. Jak u kogos nie działa wntylator zaraz po włączeniu klimy gdzie na zewnętrznej jest ponad 20 st to niech mi nie mówi że tak ma być.
Ostatnio edytowane przez BOSS ; 09-05-2013 o 22:27
Dołącze się,ja mam taki problem wiatrak 4 piny sprawdziłem wszystko i doszedłem do przekaznika od 1 biegu tam jest przewód czerwono zielony, czarny- grube i cieńki +, cieńki od panelu masa, problem polega na tym,że na przewodzie czerwono zielonym brak napięcia ,nigdzie nie mogę znaleść skąd ten przewód dostaje prąd jak dam napięcie na ten czerwono-zielony wszystko jest ok.Może ktoś ma schemat i zobaczy jaka może być przyczyna i zkąd ten przewód wychodzi pozdrawiam