a niech no mi ktos powie jak jestesmy na temacie klimy to czy u was gdy macie nawiew na maxa i ustawiona temp. na 16 St. C. to wam klima mrozi jajca czy tez nie?, dzis na dworzu 17.5 stopnia a klima jakos tak slabo mi chlodzi. Nadmienie ze odgrzybilem caly uklad ozonem no i potem szprejem specjalnym oraz nabilem klime.
Wentylator mi sie zalacza normalnie wiec tu ok. A u was jak to jest?
edit.
u mmie padl zawor rozprezny raczej. mam to samo co kiedys w jeepie. na szczescie kolega Brunoz ladnie wszystko opisal. dzieki.
Ostatnio edytowane przez mcdziubek ; 14-04-2013 o 16:23
Toyota Prius 2014 1.8 CVT Hybrid.
E38 740i V8 ma nowego Pana.
powracam do tematu. więc sprawdziłem wtyczke mam 4-pinową więc powinny być 3 biegi a działają tylko 2. pewno rezystpr poszedł. Tu piszecie żę wentylator ma się włączyć kiedy silnik jest mocno nagrzany i auto stoi ze 20 min na wolnych obrotach a w temacie "zrób to sam" kolega pisze żę po włączeniu klimy wentylator MUSI włączyć się na 1 bieg. U mnie się nie włącza tylko naprawde jak długo auto pochodzi to wtedy ale już na wysokie obroty
gdzies na necie widzialem taka tabelke z warunkami wlaczenia - w pdf - 3? różne warunki - temperatura silnika, zewnetrzna, klima włączona - u mnie się te warunki sprawdzaly
z tego co pamietam to nie do konca to bylo tak ze jak klima wlaczona to ma zawsze dzialac... moze to w TIS było
zczytaj błędy DISem - wiatrak pięknie wychodzi
tylko niektóre wiatraki mają rezystor (nie pamietam ktora wesja ma a ktora nie), który z resztą można wymienić, inne mają moduł, jaki wiatrak masz dojdziesz szukając zamiennikow chociażby na allegro i sprawdzając z numerem części z twojego auta (sprawdzisz np. na bmwfans, realoem)
...skoro ci się zalacza to podejrzewam że Twój wiatrak jest ok, tylko nie wiesz kiedy się powinien włączać :P
...jednak jeszcze mysle ze jednak tylko DIS, bo powodó moze byc naprawde wiele:
http://www.bimmerboard.com/forums/posts/400697
http://www.bimmerboard.com/forums/posts/399548
(poprzegladaj ite inne tematy z "fan" na http://www.e38.org/ )
- sprawdz tez bezpieczneiki
- pomierz opory (jak masz wersje z opornikiem)
Ostatnio edytowane przez shebi ; 01-05-2013 o 10:29
no dobrze pamietalem ze na meeknet to widzialem jednak:
http://www.meeknet.co.uk/e38/M62%20Engine%20Details.pdf strona9:
Auxiliary fan
In connection with the special option air conditioning, a 3-stage electrically powered auxiliary fan is used in the E39.
This auxiliary fan is a standard feature in the models E31 and E38 since the air conditioning system is standard equipment in
these vehicles.
To facilitate noise optimisation, the previous two-stage circuit has been extended by a third stage. The cut-in criteria for the
individual stages have been redefined.
Cut-in criteria
Cut-in
Stage I
- Compressor clutch active and outside temperature> 10o C.
- Water temperature> 91 o C.
Cut-in
Stage II
- Pressostat medium pressure switch closed > 21 bar
Cut-in
Stage III
- Water temperature> 104 o C. (Cut-in via dual temperature switch)
Cut-out
Stage IV
-Compressor clutch inactive
- outside temperature < 8 oC.
-Water temperature < 91 o C
shebi wielkie dzieki. Wszystko jest jasne.
Wygląda na to że u mnie nie działa 1 bieg. pewno padniety rezystor albo coś z bezpiecznikiem/ przekaźnikiem. pomierze czy dochodzi prad do rezystora i czy jest po nim. jak do niego dochodzi a po nim nie ma to wiadomo że rezystor
no to dzis zrobiłem wentylator. Padniety rezystor 1 biegu. koszt rezystora to 28 pln i godzina roboty.
teraz wygląda to zupełhie inaczej. Włączam klime to na tych tempoeraturach wentylator rusza od razu i chodzi cały czas na postoju. Jak sie zapnie wisko to sie wyłącza. jak jade juz powoli to sie też wyłącza. JAk otworzyłem maske tak że wisko nie jest w stanie zaciagnąc gorącego powietrza żeby sie dobrze spiac to włączył mi sie wentylator czego nie robił nigdy. Jak u kogos nie działa wntylator zaraz po włączeniu klimy gdzie na zewnętrznej jest ponad 20 st to niech mi nie mówi że tak ma być.
Ostatnio edytowane przez BOSS ; 09-05-2013 o 21:27
Dołącze się,ja mam taki problem wiatrak 4 piny sprawdziłem wszystko i doszedłem do przekaznika od 1 biegu tam jest przewód czerwono zielony, czarny- grube i cieńki +, cieńki od panelu masa, problem polega na tym,że na przewodzie czerwono zielonym brak napięcia ,nigdzie nie mogę znaleść skąd ten przewód dostaje prąd jak dam napięcie na ten czerwono-zielony wszystko jest ok.Może ktoś ma schemat i zobaczy jaka może być przyczyna i zkąd ten przewód wychodzi pozdrawiam