Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy ... 234
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 40

Wątek: [sprężyny] Przód niżej czy tył wyżej?

  1. #31
    Doświadczony Użytkownik Awatar arturo193
    Dołączył
    Oct 2011
    Posty
    2,178
    BMW
    W planach E38 750i
    Skąd
    Norwegia
    Jessssuuu...przeciez to proste...im opona węższa to profil wyższy im szersza to profil niższy...np dzisiaj zakupiłem na lato opony przód 235/50R18 a tył 255/45 R18...jak widać szer i profil się zmienia jednak średnica czyli wysokość koła zostanie taka sama dla przodu i tyłu.Proste.No ale dobrze,że już nawrócony :) Pozdrawiam.
    Volvo V70 T5 2.3 turbo 250KM 2002,Mercedes CLS 500 2005,Honda CRv 2.0 2007,BMW X5 4.4 2001...

  2. #32
    Vip Vip Awatar Ronin
    Dołączył
    Oct 2012
    Posty
    1,080
    BMW
    E38 730d E61 525d
    Skąd
    ( S I )
    Według mnie po części to złudzenie. Zwróć uwagę na to, że przedni błotnik a raczej wycięcie na koło jest większe/wyższe niż z tyłu. Nie kwestionuje natomiast tego, że ze sprężynami może być coś nie tak, żeby była jasność :P Dla mnie wygląda to jak najbardziej normalnie :)
    Ostatnio edytowane przez Ronin ; 28-03-2013 o 22:37

  3. #33
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Feb 2013
    Posty
    137
    BMW
    E38 M60 3.0 + LPG
    Skąd
    Zamość
    Nie to żeby coś tego ale podoba mi się to forum :) Człowiekowi się wydaje, że wie wszystko i niewiele go już zaskoczy w temacie opon a tu proszę

    Zmienie koła jak w końcu ta zaj..na zima odpuści i wtedy stane autem na równiutkiej kosteczce, zrobie zdjęcie i wstawie. Pomyślimy co zrobić żeby było lepiej.



    zdravim P.

    ps: odezwe się około maja żeby wpaść do K-stawu i przejechać się M62 :)

  4. #34
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2013
    Posty
    282
    BMW
    e32 diesel
    Skąd
    biłgoraj
    Na lubelskie drogi to max 16 na wielkich balonach. E38 na ori kołach też fajnie wygląda. Ja jestem za - dupa do góry !

  5. #35
    Vip Vip
    Dołączył
    Jun 2007
    Posty
    3,882
    BMW
    750iL840Ci730LiK53
    Skąd
    Bielsk Podlaski
    a ja jestem za ODPOWIEDNIMI oponami i wtedy zobacze,

  6. #36
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Feb 2013
    Posty
    137
    BMW
    E38 M60 3.0 + LPG
    Skąd
    Zamość
    To już postanowione. Na lato mam odpowiednie gumy więc założe i wtedy zrobie zdjęcie i ocenimy czy jest ok czy nie bardzo.


    zdravim
    Spokojnych i rodzinnych Świąt!

  7. #37
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2012
    Posty
    441
    BMW
    728i
    Skąd
    zabrze
    Ludzie ! Jeżeli ma z tyłu takie same koła i opony jak z przodu to obojętne czy ma 50" 255/50 czy 15" 195/55 to efekt jest dokładnie ten sam bo obwód obu kół jest identyczny i nachylenie pojazu będzie takie samo. Skoro zakładamy że tył i przód (opony) mają mieć tę samą szerokość i obwód to jakie to ma znaczenie czy założymy 13" czy 22" ?
    "cały" samochód będzie nachylony tak jak ma być. E38 powinna stać (niestety) w poziomie a 99% jest podniesiona z przodu a to znaczy że tylne springi sa zmęczone.
    Oczywiście zaznaczam - patrzymy na auto z profilu czyli widzimy ewidetne nachylenie siódemy ku tyłowi. Wygląda jak by byla gotowa do startu w kosmos ;)
    Moja wyglądała identycznie jak Twoja, wymieniłem sprężyny na K+F wzmacniane (1,5 zwoju krótsze od serii ale grubszy pręt) i stoi jak należy.

  8. #38
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2012
    Posty
    114
    BMW
    750iL
    Skąd
    wawa
    Kolego... przynajmniej w 750iL fabrycznie koła z przodu są przewidziane 245/40/18 a z tylu 255/40/18 przód węższe tył szersze felgi. może róznica niewielka, ale coś konstruktorzy mieli na mysli skoro takie przewidzieli.
    Oczywiście, jeżeli zakładamy 4 jednakowe to tak masz racje, jednak zakładając odpowiedni rozmiar felg i opon na nie, uzyskujemy inne wypełniania nadkoli, co przyczynia się bezpośrednio do złudzeń optycznych pt" tył stoi wyżej. .

  9. #39
    Vip Vip
    Dołączył
    Jun 2007
    Posty
    3,882
    BMW
    750iL840Ci730LiK53
    Skąd
    Bielsk Podlaski
    bartolo, załóż 13' do auta, pokaz zdjecia a ja ci powiem czy przod masz nisko czy wysoko....

  10. #40
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2012
    Posty
    441
    BMW
    728i
    Skąd
    zabrze
    Ale to nadal nie zmienia faktu, że wystarczy (chcąc koledze pomóc) spojżeć na samochód stojący tak jak stoi na identycznych oponach i napisać że producent wyraźnie pisze iż z tyłu obwód koła powinien być większy (pomijam fakt, że to tak na prawdę nie zmieni zbyt wiele bo auto z tyłu dźwignie się o niecałe 2cm a gorne 2cm schowa się w nadkole - ot czysta fizyka).
    Obwód to nie promień, więc jeśli (według zaleceń producenta) nawet obwód tylnego koła był by dłuższy o 4cm to 2cm się podniesie samochód zaś pozostałe dwa schowają się w nadkolu bo sprężyny to nie utwardzi. Tak czy inaczej - jego auto nie stoi jak powinno. Sam zobaczysz, że kolega założy odpowiednie opony - wyrzuci kasę(tak wyrzuci kasę, bo ostatecznie szukając oszczędności mógłby aktualne koła tylne dojechać do zbrojenia) a auto i tak będzie stało gotowe do startu w kosmos.

    Krzywy: Czy założę 13" czy 200000" jeśli szerokość i profil opon będą te same to matma na poziomie podstawowym. Po co wpędzać kolegę w koszty chcąc pooglądać fotki które coś tam mają udowodnić ? To samo można policzyć. Nie wydaje mi się aby ktoś szukający pomocy był gotowy wypierd*lić 1K PLN tylko po to by dojść do tego co można w dosyc prosty sposób policzyć na kartce papieru wartej 2grosze.
    Ostatnio edytowane przez bartolo ; 02-04-2013 o 22:55

Podobne wątki

  1. Sprężyny przód 2.8
    Przez Derreg w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 27-01-2011, 18:47
  2. jakie sprężyny na tył?
    Przez mario730i w dziale Felgi, opony, itp.
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 21-11-2009, 13:56

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •