No jakoś nie wierze w to poprostu.
Mierzylem odleglosc od rantu do rantu dolnego felgi i jest:
Tyl: 576 mm
Przod: 670 mm
No jakoś nie wierze w to poprostu.
Mierzylem odleglosc od rantu do rantu dolnego felgi i jest:
Tyl: 576 mm
Przod: 670 mm
Mieszkam niedaleko, jeśli jesteś z Zamościa lub Lublina. Przyjedź, porównaj z moją.
Ponadto, jeśli twierdzisz, że przy takim zestrojeniu zawieszenia dobrze Ci się auto prowadzi, to znaczy, że nie jeździłeś takim, które naprawdę dobrze się prowadzi.
Założę się, że myszkuje Ci po drodze, a przy większej prędkości tracisz kontrolę nad nim.
Ostatnio edytowane przez chytrusek ; 28-03-2013 o 09:41
To nie jest kwestia wiary. Jak widzisz, ja "na oko" zauważyłem, że masz zły rozmiar opon. Opona jest za mała i źle wypełnia nadkole, a w związku z tym ciężko jest dobrze ocenić jak naprawdę jest ze sprężynami. Zacznij od prawidłowego rozmiaru opon i zdjęcia z boku. Wtedy będziemy mogli pomóc, bo teraz to wróżenie z fusów. Ale oczywiście chętni do takich wróżb na tym forum się znajdą ;)
Chytrusek po zalozeniu 18 odezwe sie do Ciebie.
Dalej twierdze ze szerokosc nie ma nic do wysokosci i tyle.
Pewnie w przyszlym tygodniu zmienie sprezyny tyl.
Szerokość sama w sobie nie ma, ale w połączeniu z profilem jak najbardziej.
Tu masz zadanie domowe:
http://www.motofakty.pl/artykul/odszyfrowac-opone.html
http://moto.onet.pl/1579790,1,co-ozn...tml?node=19004
http://raportysponsorowane.onet.pl/m...190,index.html
http://www.felgi-opony.com/Warto_wie..._,1,57,40.html
http://www.oponeo.pl/artykul/jak-czy...nia-na-oponach
Miłej lektury ;)
Ostatnio edytowane przez tuczi77 ; 28-03-2013 o 10:09
Dokładnie tak, jak Tuczi pisze. Ja okazyjnie kupiłem dwie zimówki na przód, ale w rozmiarze 225 i teraz zahaczam podwoziem wyjeżdżając z podwórka, czego przy poprzednich gumach nie stwierdzałem.
Profil, to nic innego, niż ilość procent z szerokości, więc łatwo policzyć, jak zmienia się rzeczywista wysokość opony, przy zmianie szerokości, a zachowaniu stałego profilu.
u mnie też tak siedzi dziwnie tzn. tył ładnie a przód do góry.. niby tak oryginalnie tyle że ja mam M52. Ja mam zamiar dać przód nieco niżej.
tak jak ci koledzy juz wyzej napisali. Zaloz Odpowiednie! opony i szczelina miedzy kolem a blotnikiem sie zmniejszy.
Wtedy bedziesz dokladnie widzial co jest nie tak
na moje oko z tylu masz sprezyny ktore "usiadly"
a co do rozmiaru opon zdziwilbys sie jak wazna jest odpowiednia opona (szerokosc,profil,obciazenie w Kg)
Raz jeszcze napisze: szerokość w/g mnie nie ma nic do wysokości auta. Profil owszem ale nie szerokość i dopóki nie zrobił bym "testu" zakładając np. 215/60/16 i 235/60/16 o nie stwierdził bym robiąc pomiar wysokości stojącego w tym samym miejscu auta - nie uwierze. Owszem, jest różnica w zachowaniu skrzyni przy różnych rozmiarach i nie potrzebuje lektur żeby uwierzyć ale co do wysokości auta - poprostu nie przekonuje mnie nic z powodu braku rzeczowych argunmentów.
zdjęcie auta z boku:
Narazie wstzymam się z wymianą sprężyn aż to założenia zestawu ledniego:
przód: 235/45/18
tył: 255/40/18
Wtedy dam raz jeszcze zdjęcie.
Korszakkk a masz lpg? Orginalnie to jak sprężyny są nowe, później już następuje zużycie materiału. Lpg dodatkowo wzmaga zużycie bo butla + gaz swoje waży i jest daleko wysunięce za tylną oś więc siła dociskająca jest większa co skutkuje tym, że tył "siada"
U kolegi wyżej auto stoi prawidłowo choć ja wolał bym troszkę wyżej. Wiem, że gorzej wygląda ale bardziej zależy mi na komforcie niż na ocieraniu podwoziem i tłuczeniem na drodze.