Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 23

Wątek: Da radę samemu wyjąć skrzynię? :D

  1. #11
    Moderator Mod Awatar damian23zgc
    Dołączył
    Apr 2008
    Posty
    904
    BMW
    BMW e65 745i;VW Passat B6
    Skąd
    DZG
    Pracowałem w warsztacie gdzie zajmowaliśmy się tylko skrzyniami automatycznymi i nigdy nie wkładałem skrzyni jak konwerter był przykręcony do koła zamachowego. Wkładając gruchę do skrzyni trzeba uważać, aby weszła do końca ( wcale nie jest to takie proste ) trzeba nią trochę pokręcić aby weszła do końca. Musisz mieć całkowitą pewność, że konwerter wlazł do końca, bo inaczej te wycięcia na końcu gruchy nie wejdą do końca na pompę i ją połamią, jak też uszkodzą i powyginają się same. Najlepiej jak wyciągniesz skrzynię to zaznacz sobie jakimś mazakiem do którego momentu jest konwerter wsadzony, przy wkładaniu zobaczysz czy doszedł do końca.

    Poza tym ciekawe jak odkręcać konwerter od koła zamachowego jak nie ma skrzyni i nie bardzo jest jak zablokować aby się nie obracało ?????

    Kolego "lukasz7" nigdy bym nie wpadł na pomysł jaki Ty przedstawiłeś, ale skoro tak zawsze robiłeś to pewnie wiesz co mówisz. :)
    Ostatnio edytowane przez damian23zgc ; 26-03-2013 o 16:11

  2. #12
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jun 2010
    Posty
    538
    BMW
    e65 3.0d
    Skąd
    suwałki
    Zdejmujesz skrzynie i masz na wierzchu konwerter tak jest w przypadku e65 i 4 śruby od wieńca więc nie wiem co w tym dziwnego ,inaczej się nie da chyba że w e38 jest inaczej w co wątpie.Analogicznie z powrotem tak zrobiłem kilka modeli, ale e65 i nie było kłopotu w niczym .Więc mi taka opcja pasuje i jest sprawdzona.
    Ostatnio edytowane przez lukasz7 ; 26-03-2013 o 16:47

  3. #13
    Moderator Mod Awatar BOSS
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    4,130
    BMW
    740i
    Skąd
    Dolny Slask
    Cytat Zamieszczone przez max264 Zobacz posta
    Lukasz nie mów, że się nie da. Wystarczy troche pomysłowości. Ja osobiście sam wyjmowałem skrzynię i to na najazdówkach. i wkładałem sam. bez stojaków itp. Trochę więcej roboty ale wszystko się da jeśli się chce:D
    No nie mow ze to byla wazaca lepiej jak 100kg 5HP30... no chyba ze Pudzian przy tobie to jakis karzel :D

    Teoretycznie zrzutka takiej skrzyni we wlasnym zakresie to zaden wiekszy problem ale gorzej z praktyka...
    Ostatnio edytowane przez BOSS ; 26-03-2013 o 16:46
    Każdy człowiek jest jak książka, ma dobre strony, wystarczy tylko przekartkować te złe !!!

  4. #14
    Moderator Mod Awatar damian23zgc
    Dołączył
    Apr 2008
    Posty
    904
    BMW
    BMW e65 745i;VW Passat B6
    Skąd
    DZG
    Cytat Zamieszczone przez lukasz7 Zobacz posta
    naczej się nie da chyba że w e38 jest inaczej w co wątpie
    Konwerter odkręcasz zanim ściągniesz skrzynie ( wyciągasz rozrusznik i masz dojście do śrub ) :d

  5. #15
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jun 2010
    Posty
    538
    BMW
    e65 3.0d
    Skąd
    suwałki
    Masz rację, osobiście uważam że jest to bardziej wskazane jak montujesz niż demontujesz skrzynie .Ściągając skrzynkę nie musisz się tak gimnastykować.Ja robię jak opisałem i mam to dopracowane precyzyjnie i nie mam z tym kłopotów .

  6. #16
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2009
    Posty
    463
    BMW
    BMW 745 I e65 2005r
    Skąd
    Opole
    Tu masz przykład na wyciąganie 5hp30 przed domem http://www.bimmerwerkz.com/forum/5-s...ack-67858.html

  7. #17
    Vip Vip Awatar Marecki7er
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    2,307
    BMW
    e32 740iA M62B44
    Skąd
    Wrocław
    Cytat Zamieszczone przez lukasz7 Zobacz posta
    Zdejmujesz skrzynie i masz na wierzchu konwerter tak jest w przypadku e65 i 4 śruby od wieńca więc nie wiem co w tym dziwnego ,inaczej się nie da chyba że w e38 jest inaczej w co wątpie.
    Nie znalazłem lepszego zdjęcie, ale konwerter odkręcasz od koła zamachowego przez dziurkę która jest na dole:

    http://img164.imageshack.us/img164/4333/skr1tv8.jpg

    Robisz to oczywiście przed ściągnięciem skrzyni. Na 100% tak jak w silnikach m60/m62 w e32/e34 i e38/e39.

  8. #18
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jun 2010
    Posty
    538
    BMW
    e65 3.0d
    Skąd
    suwałki
    Macie rację ,ja używam stojaka na którym skrzynka jedzie do silnika współosiowo nie ma mowy żeby złożyć źle ,ostatnio demontowałem samą skrzynię poszła do regeneracji gdyż ktoś już naprawiał konwerter wcześniej nie było potrzeby jego demontażu,skrzynka wraca na miejsce w ciagu 3 min i po kłopocie.Co do poprawności całej operacji to zgadzam się z wami .

  9. #19
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2008
    Posty
    2,061
    BMW
    750iL
    Skąd
    UK
    No wlasnie taki stojak bede sobie musial zalatwic zeby ja wytaszczyc na stol operacyjny bo ta skrzynke nawet we dwoch moze byc ciezko wytaszczyc.

    Rozumiem ze po spuszczeniu oleju i wyjeciu mozna ja obracac do gory nogami celem rozkrecenia miski i obejrzenia sterownika.

  10. #20
    (pre) Neo Katechu Men Vip Awatar hatecraft
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    1,088
    BMW
    735i - E38 FL Aut.
    Skąd
    Warszawa
    Blog
    7
    Sterowanie radzę wyjmować bez demontażu skrzyni.
    Tu jest fajna fotorelacja: http://www.bimmerboard.com/forums/posts/351965


    5HP30 waży jakieś 80 kg. EDIT: cała waży 109kg
    Demontaż i montaż bez podnośnika skrzyniowego to bardzo problematyczna sprawa - ale jak jest potrzeba, to da się :) Trzeba mieć dużo czasu i zawziętości :)

    Co do demontażu: w BMW TIS jest procedura:
    1) podeprzeć skrzynię podnośnikiem
    2) odkręcić tylną podporę skrzyni + odpiąć wtyczki, etc...
    3) odkręcić konwerter od płyty napędowej (odpowiednik koła zamachowego)
    4) wstawić przekłądkę pod silnik i opuścić aż się oprze o sanki przedniego zawieszenia
    5) odkręcić śruby i wyjąć skrzynię

    Montaż:
    1) wsunąć konwerter w skrzynię i upewnić się, że siadł odpowiednio głęboko
    2) wkręcić pilota w gwint w konwerterze
    3) zakładając skrzynię, trafić pilotem w otwór w płycie napędowej
    4) dokręcić skrzynię
    5) wykręcić pilota i dokręcić konwerter do płyty

    po spuszczeniu oleju z miski i obróceniu jej o 180 stopni, zacznie wyciekać olej -- około 0,5-1 litra, przez odpowietrznik pompy.
    Polecam przygotować belki/cegły i wanienkę. Wyjąć konwerter i postawić pionowo na dzwonie na belkach nad wanienką, żeby olej wyciekł. Pokręcić tylnym wałkiem.
    Zostawić na minimum godzinę, a najlepiej na noc.
    Ostatnio edytowane przez hatecraft ; 27-03-2013 o 15:27
    Skrzynie automatyczne się zużywają! Przy przebiegu 200 kkm nie oczekujcie bezawaryjnej pracy...

    Kiedy ludzie przestają wierzyć w Boga, to nie jest tak, że w nic nie wierzą, ale wierzą w cokolwiek.
    G. K. Chesterton

Podobne wątki

  1. Wtryskiwacze m30 jak wyczyścić samemu?
    Przez Nowiq w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 23-03-2013, 19:27
  2. Serwisowanie LPg samemu landirenzo Omegas
    Przez Seba665 w dziale LPG / CNG
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 24-10-2012, 16:53
  3. Jak przyciemnić szyby samemu ?
    Przez Baton w dziale TUNING
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 13-06-2011, 12:40
  4. jak usunąć SAMEMU lekkie wgniecenie na karoserii auta??
    Przez ADASIO w dziale NA KAŻDY TEMAT / Humor / Off Topic
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 15-03-2010, 15:36

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •