Kup zwykły manometr sam zegar kawałek wężyka oraz trójnik, wepnij się na listwę powinieneś mieć ciśnienie min. 2.8atm prawidłowo najbliżej 3 jeśli jest mniejsze pompa lub regulator, Jeśli w spalinach wyraźnie czuć paliwo, to sonda lambda, Sprawdź jej kolor wykręć ją powinna być jasno brązowa jeśli nie jest to nie działa lub co innego powoduje złą mieszankę, wtrysk może się ciąć jak by coś mam komplet, głowica, polecam zmierzenie ciśnienia jeśli ci się nie gotuje płyn nie ucieka ani nie masz sztywnych węży i masła w oleju lub płynie jest okej, podejżewam tu bardziej ewentualnie źle ustawiony rozrząd przy okazji planowania ewentualnego remontu, ktoś mógł to źle złożyć i nie mógł sobie poradzić, Zmierz ciśnienie musi wynosić powyżej 10.5 minimum 10, jeśli jest mniej a podczas jazdy na wyższych obrotach masz większą moc to jest to rozrząd, może to być wina bardzo mocnego wyciągnięcia łańcucha rozrządu, sprawdź dolne koło pasowe to ząbkowane czy zęby są równe i nie zagięte czy też nie ma szczerbów koło musi być jak należy bo inaczej będzie kłamać czujnik położenia wału.
W przypadku tych objawów to są kroki które powinieneś wykonać w celu zdiagnozowania usterki.