Strona 11 z 12 PierwszyPierwszy ... 9101112 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 101 do 110 z 118

Wątek: Drgania w kierownicy ??

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Vip Vip Awatar damned1
    Dołączył
    Apr 2014
    Posty
    4,447
    BMW
    520i, 118i
    Skąd
    Wrocław
    Widzisz, w moim przypadku w pewnym momencie snajper wyszedłby mnie za drogo ;)

    Degradacja zawiasu w aucie normalnie eksploatowanym następuje stopniowo. Parametry wszystkich elementów spadają równomiernie, dzięki czemu jakoś to ze sobą gra (wiadomo jest jakaś granica). Gdy nagle cześć z nich jest wymieniana na nowe, pozostałe dostają jeszcze bardziej po dupie, bo ich nowi koledzy nie kompensują już tak przeciążeń jak wcześniej i zaczynają się cyrki.

    U mnie zaczęło się od wymiany "nie-do-pary" jednego wahacza, potem niecały rok później drugiego, ale innej marki. 3 tygodnie tak pojeździłem i któregoś ranka się zaczęło. Walczyłem z tym niemiłosiernie. Szarpaki nic nie wykazywały. Kilku mechaników brechą nic nie wykazało, a drgania podczas jazdy były.

    Duża poprawa była po ponownym wymianie wahaczy, ale tym razem całego kompletu 4-ech sztuk. Parę miechów wcześniej wjechał trzeci komplet drążków, bo wcześniejsze nie wytrzymały (ori padły, wjechało febi, wytrzymały 10 miesięcy, teraz jest Lemi i jest spokój).

    Jakiś czas miałem spokój, ale po zmianie kół na zimowe, zaczęły pojawiać się wibracje przy hamowaniu. Sporadycznie ich nie było. Koła zimowe nie są z górnej półki, więc czekałem do wiosny. Na zestawie letnim wibracje potrafiły się np pojawiać przy pokonywaniu łuków na autostradzie. Częściej w lewo niż w prawo. Mógłbym tak opowiadać i opowiadać. W końcu cierpliwość na takie "snajperskie" strzały mi się skończyła i poszedłem z artylerią ;)

  2. #2
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2016
    Posty
    62
    BMW
    e38 740iA i e39 540 touring manual
    Skąd
    3city

    Post

    dzięki za rozwinięcie :) , mam nad czym myśleć :/

  3. #3
    Vip Vip Awatar damned1
    Dołączył
    Apr 2014
    Posty
    4,447
    BMW
    520i, 118i
    Skąd
    Wrocław
    Spokojnie. Nie masz się co z góry zamartwiać. Drążki masz już nowe wstawione. Tarcze i klocki są ok. Może się przyjrzyj amortyzatorom.

  4. #4
    Doświadczony Użytkownik Awatar miro
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    6,842
    BMW
    BRAK
    Skąd
    MEIN VATERLAND IST OBERSCHLESIEN
    Czytałem ale jakoś ciężko mi w to uwierzyć, aczkolwiek chyba nic mnie nie zdziwi w zawieszeniu ,układzie kierowniczym i hamulcowym w BMW bo kiedyś w E38 drgała mi kierownica i po wymianie ....teraz uwaga Łączników stabilizatora przestała. Sam nie mogłem w to uwierzyć i aż głupio było głośno o tym mówić no ale tak było więc nie podważam Twojej teorii Tuczi.

  5. #5
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2016
    Posty
    62
    BMW
    e38 740iA i e39 540 touring manual
    Skąd
    3city
    na zimówkach to samo, więc to nie felgi ani opony.

  6. #6
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2016
    Posty
    73
    BMW
    e38 740 iA bez LPG
    Skąd
    Centrum
    Nie czytałem całego wątku od początku (bo mi się nie chciało) i może już ktoś udzielił takiej informacji ale u mnie drgania kierownicy przy prędkości 80-100 km/h powodował uszkodzony dolny wahacz w lewym przednim kole (tzw.Banan).

  7. #7
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2016
    Posty
    62
    BMW
    e38 740iA i e39 540 touring manual
    Skąd
    3city

    Post

    Cytat Zamieszczone przez klumpus Zobacz posta
    Nie czytałem całego wątku od początku (bo mi się nie chciało) i może już ktoś udzielił takiej informacji ale u mnie drgania kierownicy przy prędkości 80-100 km/h powodował uszkodzony dolny wahacz w lewym przednim kole (tzw.Banan).
    Ale żeby na kilku różnych stacjach i warsztatach nic nie znaleźli...? "Wszystko super i bez luzów". Choć pewnie w akcie desperacji powymieniam wszystko (kuszą mnie poliuretany plus regeneracja sworzni, ale dopiero po sprzedaży 540, bo kieszenie puste). Na razie "czasubrak" mnie dopadł okrutny. Dzięki!

  8. #8
    Początkujący Użytkownik Awatar marcin1981m
    Dołączył
    Jan 2015
    Posty
    30
    BMW
    728 e38
    Skąd
    częstochowa

    Post

    Kolego klumpus, wymieniłeś cały wahacz czy tylko tuleję? (31120006482) Mi na zbieżności wyszło, że kąt koła poza tolerancją i mechanik zauważył oberwaną gumę w tulei. Drgania jak w temacie mam.
    Ostatnio edytowane przez marcin1981m ; 11-08-2017 o 18:57

  9. #9
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2016
    Posty
    800
    BMW
    e38 728, E39 523, E53 3.0i
    Skąd
    Świętokrzyskie

    Post

    Mam uszkodzony czujnik abs z tyłu. Czy możliwe że przez to czuję drgania podczas hamowaniu (nie na kierownicy). Tarcze przód proste (były sprawdzane), czy tylne mogą dawać taki objaw jeżeli są krzywe ? Dodam, że zawieszenie w stanie nienagannym, wymieniam właśnie z tyłu amortyzatory, sprężyny oraz łącznik wahacza i będzie ideał.

  10. #10
    Doświadczony Użytkownik Awatar miro
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    6,842
    BMW
    BRAK
    Skąd
    MEIN VATERLAND IST OBERSCHLESIEN
    Tarcze lub koła. Czujnik z tym nie ma nic wspólnego.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •