Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 22

Wątek: Gaz a skrzynia automatyczna

  1. #11
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    610
    Sebek, a w tych instalacjach 5 generacji tez trzeba czekac na rozgrzanie silnika? Bo to wynika wlasciwie tylko z tego ze gaz podczas zmiany stanu z cieklego w lotny w parowniku bardzo mocno sie schladza (kiedys slyszalem ze do -40, ale nie wiem czy to prawda), co jest zreszta naturalnym rezultatem tej zmiany stanu skupienia. Dlatego np. jak mialem za malo plynu chlodzacego silnik i zarazem ogrzewajacego parownik, to mi parownik zamarzał i kiszka ;-) Jesli tak jest (tzn. odpalasz na benzynie i od razu przelacza sie na gaz) to ma to tez wplyw na koszty, bo jednak oprocz tych 20l gazu pali tez troche benzyny (liczyles u siebie ile to jest?). Moze wlasnie dlatego wymyslili to rozwiazanie.

  2. #12
    . ADMINISTRATOR Awatar Sebek
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    6,957
    BMW
    E23/E38/E65
    Skąd
    DZG
    Blog
    1
    Cytat Zamieszczone przez Qbek
    Sebek, a w tych instalacjach 5 generacji tez trzeba czekac na rozgrzanie silnika? Bo to wynika wlasciwie tylko z tego ze gaz podczas zmiany stanu z cieklego w lotny w parowniku bardzo mocno sie schladza (kiedys slyszalem ze do -40, ale nie wiem czy to prawda), co jest zreszta naturalnym rezultatem tej zmiany stanu skupienia. Dlatego np. jak mialem za malo plynu chlodzacego silnik i zarazem ogrzewajacego parownik, to mi parownik zamarzał i kiszka ;-) Jesli tak jest (tzn. odpalasz na benzynie i od razu przelacza sie na gaz) to ma to tez wplyw na koszty, bo jednak oprocz tych 20l gazu pali tez troche benzyny (liczyles u siebie ile to jest?).


    Dokladnie tak - nie trzeba czekac na rozgrzanie silnika ! Jest to duzy plus - do tego auto pali mniej gazu - i ma taka sama a moze nawet minimalnie wieksza moc.

    Za to kosztuje troche wiecej niz 4ta generacja.
    Pozdrawiam, Sebek

    Masz pytanie lub problem odnośnie funkcjonowania forum, współpracy ...
    Proszę o kontakt ze mną .!


  3. #13
    Początkujący Użytkownik Awatar Jaro
    Dołączył
    Jul 2007
    Posty
    55
    BMW
    Myślę o E38
    Skąd
    Polska
    Akurat jesli chodzi o zapalanie to nie potrzebuje ani 5 ani 4 generacji, bo cały czas zapalam samochód na gazie. Pali od dotyku. Raz na jakiś czas przejeżdżam się na benzynie, ale praktycznie używam tylko gazu. Wystarczy zadbać o układ chłodzenia i stan płynu w chłodnicy i wszystko jest ok.

    Jestem przewrażliwiony na tym punkcie, bo w poprzednim samochodzie przerabiałem zamarzający parownik i nie chce nigdy więcej

  4. #14
    7er Freak Awatar Greg38
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    4,298
    BMW
    F02 750LxD E65 745i Prins VSI E38 740i Prins VSI
    Skąd
    DE/PL
    Blog
    18
    Witam,

    normalnie instalacja gazowa nie ingeruje w skrzynie biegow, jednakze skrzynia pracuje pod rozne czujniki instalacji benzynowej...wiec np. mysle ze jesli przepustnica jest otwarta na calosc, obroty sa male auto nie ciagnie (bo np. instalacja jest zle ustawiona, slabe cisnienie...) to skrzynia moze przelaczac na nizszy bieg, bo sie jej wydaje, ze silnik zaraz zdechnie... a instalacja benzynowa w tym samym czasie nie ma zadnych problemow i dzialala by poprawnie.

    Jakies 3 tygodnie temu odpalalem mojego Prinsa na LPG (mostkowalem czujnik temp. po tym jak mi we wloszech padla pompa paliwa - dzieki sebek heheh) i musze powiedziec, ze nie bylo to zdrowe, nie dla uszczelek, ktore teraz wymienilem...i lata spoko.

    Jak na razie zostalbym przy instalacji z parownikiem, bo jest cenowo tansza od cieklego wtrysku a lata swietnie (przynajmniej prins i brc, brc montuje moj znajomy i przerobil wlasnie 750 na 2 instalacjach brc dla V6).

    Wazne tez sa wtryskiwacze, by gazownik nie wsadzil z oszczednosciowych powodow za slabych lub na granicy mocy na 100 cmł - by podbic cene.

    Pozdrawiam
    Pozdr.

    Greg38

    UWAGA! Pomagam poprzez forum a nie PW lub GG! Masz pytanie - załóż temat i prześlij link a postaram się odpowiedzieć!




    http://7er.pl
    http://bmw.n-sacz.pl
    http://bmw-diag.pl
    http://obd-can.pl
    http://auto-diag.de

  5. #15
    Sebastian ja mam zalozone jakies badziewie

    Landi Renzo IGS

  6. #16
    . ADMINISTRATOR Awatar Sebek
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    6,957
    BMW
    E23/E38/E65
    Skąd
    DZG
    Blog
    1
    Cytat Zamieszczone przez trolu
    Sebastian ja mam zalozone jakies badziewie

    Landi Renzo IGS

    Landi Renzo IGS - wcale nie jest takie zle - mialem taka instalacje w moim e34 520i 24 v.

    Jest to wtrysk gazu - tyle ze nie sekwencyjny a staly.

    Regulacja cisnienia jest dobra - do czasu gdy - od srodka nie padnie jeden zawor - ostrzegano mnie przed tym.

    Ale przez dwa lata - chodzilo wszystko super.

    Jest to instalacja - ktora trzeba zmapowac - na calym zakresie obrotow - przy czym z automatemmoze byc to problematyczne. Podesle ci pozniej adres goscia z lubuskiego - ktory sie na tym dobrze zna - robil tez duzo auto do niemiec - jak sie nie myle Kostrzyn.
    Pozdrawiam, Sebek

    Masz pytanie lub problem odnośnie funkcjonowania forum, współpracy ...
    Proszę o kontakt ze mną .!


  7. #17
    Super bede wdzieczny !

    Odrazu bede sie z nim kontaktowac

  8. #18
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    25

    Witam.

    W moim 735i mam instalacje Prinsa i nie odczuwam różnicy w pracy skrzyni czy to na benzynie czy na gazie,kwsestia tylko tego czy instalacja gazowa została odpowiednio podłączona.Pozdrawiam
    Darek

  9. #19
    użytkownik
    Dołączył
    Jul 2007
    Posty
    5,673
    BMW
    e38 czerwone
    Skąd
    Białytok
    1.5 roku montowalem gaz na układach stag-a ( genialy układ ) i niewidziałem nigdy problemu ze skrzynią automatczna a niejeden wynalazek w automacie zagazowałem ... w sumie co ma piernik do wiatraka - komputer skrzyni silnika i gazu bazuje na odczytach z silnika o obrotach obciążeniu i takich bzdurach - jeśli ktoś w kablach namieszał to oczywiście mogą byc kwiaty ale to trzeba być dobrym artystą

    co do sondy - LPg jest bardziej kaloryczne i szybciej się spala a sonda na tym punkcie jest bardziej czuła i dlatego może być tak ,że na benzynie wszytsko jest pięknie i idzie a na gazie pojawiają się kwiaty - tutaj ratuje już tylko wymiana sondy bo i tak szybko polegnie..

    a co do spalania - po miesci w stylu jazdy katolika bez zbytnich szaleńst to za 50 zł robię około 170km ... sami oceńcie czy dobre spalanie ( i to jest profesjonalne ustawienie gazu ....)czyli około 16 litrów ...

    trasa inna bajka - na maxa ciskając potrafi do 20 dojść jadąc 120 - 140 około 12 !!!! a nawet skromniej

  10. #20
    Ja chyba zmieniam wlasnie swoja instalacje LANDI RENZO IGS ..

    Na cos ze stagiem 300 ... Nie wnikalem w to glebiej przejechalem sie na tej instalacji w tym samym silniku ...

    kopyto jak na benzynie bardzo male straty sa przy obrotach 5,5tys , ale ja niggdy swojej 7er tak nie deptam ... Zmieniam ze wzgledow serwisowych mojej instalacji nie chca serwisowac ani regulowac , wiec podejmuje krok w inna strone ...

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •