Strona 2 z 6 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 57

Wątek: Problem ze zmianą z R na D

  1. #11
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2008
    Posty
    2,061
    BMW
    750iL
    Skąd
    UK
    Hatecraft dzieki za wyczerpujaca odpowiedz :) mysle ze wszelkie problemy wewnatrz skrzyni mozna wykluczyc bo jak pisalem ma ona jakies 40tys przebiegu. Zmartwiles mnie ytylko tym ze uszkodzony konwerter zasmieca skrzynie opilkami :(

    Podpowiedz mi jesli mozesz jakies metody na dokladniejsze zdiagnozowanie/wykluczenie innych usterek niz konwerter tak zeby wsiasc do auta I potestowac rozne zachowania...

  2. #12
    (pre) Neo Katechu Men Vip Awatar hatecraft
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    1,088
    BMW
    735i - E38 FL Aut.
    Skąd
    Warszawa
    Blog
    7
    Cytat Zamieszczone przez brunoz Zobacz posta
    Myślałem, że to "ten typ tak ma"..
    I pewnie miał od nowości? :D

    Szarpnięcie to efekt zużycia skrzyni. Najprędzej sterowania.
    Skrzynie automatyczne się zużywają! Przy przebiegu 200 kkm nie oczekujcie bezawaryjnej pracy...

    Kiedy ludzie przestają wierzyć w Boga, to nie jest tak, że w nic nie wierzą, ale wierzą w cokolwiek.
    G. K. Chesterton

  3. #13
    Doświadczony Użytkownik Awatar brunoz
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    1,682
    BMW
    E38 740iA
    Skąd
    Katowice
    Blog
    11
    Cytat Zamieszczone przez hatecraft Zobacz posta
    I pewnie miał od nowości? :D

    Szarpnięcie to efekt zużycia skrzyni. Najprędzej sterowania.
    Różne widziałem dziwadła od nowości w autach. Ostatnio jechałem Corsa C z automatem, na liczniku 23tkm, a skrzynia szarpała przy każdej zmianie biegów, że aż płakać się chciało.

    No ale wracając do tematu - szarpnięcie jest tego typu, że jak cofam i zatrzymam się, zmieniam na D, to czuję mimo wciśniętego hamulca, jak auto chce jechać do przodu, jakby napieranie w kierunku na przód, obniżenie się tyłu... trudno jednoznacznie zdefiniować.
    Nein! Mein Schnitzel!

  4. #14
    (pre) Neo Katechu Men Vip Awatar hatecraft
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    1,088
    BMW
    735i - E38 FL Aut.
    Skąd
    Warszawa
    Blog
    7
    Cytat Zamieszczone przez Michal750 Zobacz posta
    Hatecraft dzieki za wyczerpujaca odpowiedz :) mysle ze wszelkie problemy wewnatrz skrzyni mozna wykluczyc bo jak pisalem ma ona jakies 40tys przebiegu. Zmartwiles mnie ytylko tym ze uszkodzony konwerter zasmieca skrzynie opilkami :(

    Podpowiedz mi jesli mozesz jakies metody na dokladniejsze zdiagnozowanie/wykluczenie innych usterek niz konwerter tak zeby wsiasc do auta I potestowac rozne zachowania...
    Pytanie kontrolne: czy jak na zimnym wystąpi objaw jazdy do tyłu na D, to da się to zrobić kilka razy?

    Sprawdzanie elektrozaworłw i EGS:
    Podłącz INPA
    1) Odczytaj błędy
    2) Sprawdź elektrozawory. Tam ładnie pokazuje, który EV jest włączany a który wyłączany.
    P: MV1= on
    R: MV2= on
    N: MV1= on


    Jeśli EV chodzą dobrze, czyli EV2 jest wyłączany natychmiast po zmianie z R na N, to znaczy że EGS działa poprawnie.
    Ale nie wiemy czy EV jest OK, bo może się kleszczy...

    Sprawdzanie regulatora:
    - test 1 - na zimnym, jak już "załapie" bieg na D:
    1) zahamuj
    2) zrzuć na N
    3) poczekaj 2-3 sek.
    4) wrzuć D i szybko puść hamulec, ale nie dodawaj gazu
    jak szybko "załapie" bieg i auto zacznie jechać?

    - chwilę później test 2
    1) zahamuj
    2) zrzuć na N
    3) przegazuj na 2000 rpm, puść gaz
    4) poczekaj 1 sek. na jałowym
    5) wrzuć D i szybko puść hamulec, ale nie dodawaj gazu
    jak szybko załapie skrzynia i auto zacznie jechać?

    - po rozgrzaniu skrzyni powtórz test 1 (czyli bez przegazówki)
    Skrzynie automatyczne się zużywają! Przy przebiegu 200 kkm nie oczekujcie bezawaryjnej pracy...

    Kiedy ludzie przestają wierzyć w Boga, to nie jest tak, że w nic nie wierzą, ale wierzą w cokolwiek.
    G. K. Chesterton

  5. #15
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jul 2012
    Posty
    442
    BMW
    E38 728iA, E38 740iA
    Skąd
    Manchester
    Sie wtrace:) Hate, jesli w obu testach rusza w chwili gdy wrzuci bieg, jest ok?

  6. #16
    (pre) Neo Katechu Men Vip Awatar hatecraft
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    1,088
    BMW
    735i - E38 FL Aut.
    Skąd
    Warszawa
    Blog
    7
    Cytat Zamieszczone przez brunoz Zobacz posta
    Różne widziałem dziwadła od nowości w autach. Ostatnio jechałem Corsa C z automatem, na liczniku 23tkm, a skrzynia szarpała przy każdej zmianie biegów, że aż płakać się chciało.

    No ale wracając do tematu - szarpnięcie jest tego typu, że jak cofam i zatrzymam się, zmieniam na D, to czuję mimo wciśniętego hamulca, jak auto chce jechać do przodu, jakby napieranie w kierunku na przód, obniżenie się tyłu... trudno jednoznacznie zdefiniować.
    No generalnie to automaty w BMW miały prawie zawsze idealną płynność jak były nowe.

    Szarpnięcie - to raczej sugeruje gwałtowność. Powinno być naprężenie, jeśli skrzynia jest sprawna.
    Naprężenie to takie zjawisko, które następuje łagodnie i można je porównać do przypadku: doświadczony szofer rusza pod górę z ręcznego na pół-sprzęgle. Auto przysiada, napręża się, ale nie ma szarpnięcia.
    Szarpiące włączanie D jest gwałtowne i następuje po chwili, porównać je można do delikatnego uderzenia przez inne auto w tylny zderzak (przy prędkości spacerującego człowieka).

    Cytat Zamieszczone przez OskiUK Zobacz posta
    Sie wtrace Hate, jesli w obu testach rusza w chwili gdy wrzuci bieg, jest ok?
    Tak, ruszanie ma następować prawie natychmiast, zwłoka jest minimalna. Samo ruszenie jest łagodne.

    U mnie ładnie pracuje skrzynia, gdy jest ciepła, ale jeszcze nie w temp. roboczej. Zwykle wtedy wskaźnik temp. mam tuż przed "pionem" (pion = od 75 do 105*C) czyli skrzynia ma około 40-50*C.
    Mogę sobie przełączać D-R i z powrotem, i wszystko odbywa się miło i płynnie.
    Skrzynie automatyczne się zużywają! Przy przebiegu 200 kkm nie oczekujcie bezawaryjnej pracy...

    Kiedy ludzie przestają wierzyć w Boga, to nie jest tak, że w nic nie wierzą, ale wierzą w cokolwiek.
    G. K. Chesterton

  7. #17
    Doświadczony Użytkownik Awatar brunoz
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    1,682
    BMW
    E38 740iA
    Skąd
    Katowice
    Blog
    11
    Dzięki Hatecraft, bardzo ładnie to opisałeś.
    To raczej nie jest przypadek u mnie :) Ja mam w takim razie to naprężenie.
    Nein! Mein Schnitzel!

  8. #18
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jul 2012
    Posty
    442
    BMW
    E38 728iA, E38 740iA
    Skąd
    Manchester
    Cytat Zamieszczone przez hatecraft Zobacz posta
    Mogę sobie przełączać D-R i z powrotem, i wszystko odbywa się miło i płynnie.
    Plynnie, tak mysle, to pojecie wzgledne. U mnie przelacza D-R i czuc, jak wrzuca bieg i auto albo do przodu albo do tylu chce. Nie jest to jakies mocne szarpniecie ale jest to wyczuwalne.

  9. #19
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2012
    Posty
    1,085
    BMW
    e38 2001r M62TUB44 + LPG
    Skąd
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez OskiUK Zobacz posta
    Plynnie, tak mysle, to pojecie wzgledne. U mnie przelacza D-R i czuc, jak wrzuca bieg i auto albo do przodu albo do tylu chce. Nie jest to jakies mocne szarpniecie ale jest to wyczuwalne.
    u mnie podobnie , od 6 lat, remont generalny skrzyni 5HP24 nic tu nie Zmienił a wymienione były i sprzeglo i płyta sterowania + inne pierdoly na nowe ...a poza tym przeskokiem, mini szarpnieciem to skrzynia chodzi idealnoe

  10. #20
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jul 2012
    Posty
    442
    BMW
    E38 728iA, E38 740iA
    Skąd
    Manchester
    Tak mysle, ze ten przeskok czy jak to nazwac, nie pochodzi ze skrzyni a np luzu na polosi, wale albo cos, trzebaby sie dokladnie przyjrzec:icon_wink:

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •