Pokaż wyniki od 1 do 10 z 53

Wątek: Visko da się podłączyć na krótko ?

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    May 2009
    Posty
    833
    BMW
    E38 740IA M60, E39 525d
    Skąd
    Kraków
    dokładnie dodatkowo zaraz poleci pompa wody bo nie jest przystosowana do takiego obciążenia jakie wywołuje wentylator przy prędkości 6000 obr/min, wisko ma się rozłączać przy max 3000 obrotów jak jest sprawne. Również widziałem zamiennik bodajże hella które ma kumpel w e39 m52 i wyje nawet w zimie, wisko ma interweniować jak temp silnika dla m60 wzrasta ponad 95 *C i na chwile po dłuższym postoju np po nocy, potem ma absolutnie nie być spięte, zabiera ok 15 % mocy.

  2. #2
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez 525d Zobacz posta
    dokładnie dodatkowo zaraz poleci pompa wody bo nie jest przystosowana do takiego obciążenia jakie wywołuje wentylator przy prędkości 6000 obr/min, wisko ma się rozłączać przy max 3000 obrotów jak jest sprawne. Również widziałem zamiennik bodajże hella które ma kumpel w e39 m52 i wyje nawet w zimie, wisko ma interweniować jak temp silnika dla m60 wzrasta ponad 95 *C i na chwile po dłuższym postoju np po nocy, potem ma absolutnie nie być spięte, zabiera ok 15 % mocy.
    Wisko i 15% z M60 przy pełnej mocy to 30kW, widziałeś kolego wentylator o takiej mocy??? Wybacz, ale inżynierem to chyba nie jesteś. Dla przykładu wentylator klimatyzacji w BMW ma 0.36kW.

    Hella jest połączona od lat z Behrem i to jest pierwszy montaż. To jaki lepszy zamiennik kupić, taki sam z naklejką BMW na pudełku?

    Wisko często jest wadliwe od początku z dwóch powodów:

    - wyciek oleju, brak sprzęgania lub słabe
    - źle ustawiona fabrycznie blaszka bimetalowa do ustalania progu załączenia

    Z oboma przypadkami spotkałem się co najmniej kilkukrotnie i to właśnie w Behr/Hella.

    Nie zmienia to faktu, że spięte na stałe być nie może.
    pozdrawiam Bartek

  3. #3
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    May 2009
    Posty
    833
    BMW
    E38 740IA M60, E39 525d
    Skąd
    Kraków
    Cytat Zamieszczone przez ttrol Zobacz posta
    Wisko i 15% z M60 przy pełnej mocy to 30kW, widziałeś kolego wentylator o takiej mocy??? Wybacz, ale inżynierem to chyba nie jesteś. Dla przykładu wentylator klimatyzacji w BMW ma 0.36kW.
    Kolego zanim zaczniesz weryfikować kto jest inżynierem a kto nie zorientuj się jak się jeździ autem które ma fabrycznie 300 ps a w danej chwili ma ich 250 , mogę ci gwarantować że dopóki nie odwiedzisz hamowani to się nie zorientujesz. A co do mojego wykształcenia to przeliczanie ile zabiera mocy wentylator w bmw w stosunku do mocy silnika zostawiłem w 1 klasie technikum. W tej chwili muszę rozwiązywać trochę inne problemy np. żeby warta 650 000 zl maszyna przy obróbce nie rozwaliła się sama z powodu źle wstawionego przecinka w programie.
    Ostatnio edytowane przez BOSS ; 09-03-2013 o 21:42

  4. #4
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    [QUOTE=525d;360623]
    Cytat Zamieszczone przez ttrol Zobacz posta
    Wisko i 15% z M60 przy pełnej mocy to 30kW, widziałeś kolego wentylator o takiej mocy??? Wybacz, ale inżynierem to chyba nie jesteś. Dla przykładu wentylator klimatyzacji w BMW ma 0.36kW.


    Kolego zanim zaczniesz weryfikować kto jest inżynierem a kto nie zorientuj się jak się jeździ autem które ma fabrycznie 300 ps a w danej chwili ma ich 250 , mogę ci gwarantować że dopóki nie odwiedzisz hamowani to się nie zorientujesz. A co do mojego wykształcenia to przeliczanie ile zabiera mocy wentylator w bmw w stosunku do mocy silnika zostawiłem w 1 klasie technikum. W tej chwili muszę rozwiązywać trochę inne problemy np. żeby warta 650 000 zl maszyna przy obróbce nie rozwaliła się sama z powodu źle wstawionego przecinka w programie.

    No to doskonale wiesz, że z tą mocą się zagalopowałeś i to mocno.

    Tutaj masz dla przykładu wentylator 45kW:

    http://simatekasia.com/index.php?opt...wer&Itemid=122

    Pozdrawia inżynier z GE.
    Ostatnio edytowane przez ttrol ; 08-03-2013 o 20:43
    pozdrawiam Bartek

  5. #5
    Moderator Mod Awatar BOSS
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    4,134
    BMW
    740i
    Skąd
    Dolny Slask
    [QUOTE=ttrol;360628]
    Cytat Zamieszczone przez 525d Zobacz posta


    No to doskonale wiesz, że z tą mocą się zagalopowałeś i to mocno.

    Tutaj masz dla przykładu wentylator 45kW:

    http://simatekasia.com/index.php?opt...wer&Itemid=122

    Pozdrawia inżynier z GE.
    Panie inzynierze z GE - przelicz zatem prosze ile potrzeba energii aby w ciagu 0,3sek rozkrecic wiatrak wazacy 3kg do 3000 obrotow/min i energie potrzebna aby utrzymac ta predkosc przy skrzydlach o szerokosci 5cm uwzgledniajac tylko opory powietrza :)

    Dlaczego inzynierowie/konstruktorzy aut walcza tak zazarcie o kazdy gram wagi kola zamachowego?

    Każdy człowiek jest jak książka, ma dobre strony, wystarczy tylko przekartkować te złe !!!

Podobne wątki

  1. Jak podłączyć sondę lambda?
    Przez Michal750 w dziale LPG / CNG
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 15-06-2012, 19:26
  2. [elektronika] e32 OBC Jak podłączyć
    Przez Matis192 w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 06-03-2012, 17:44
  3. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 14-01-2012, 00:42
  4. [audio] BMW E38 750iL '98 - czy da się podłączyć subwoofer ?
    Przez HYRO w dziale Diagnostyka / AUDIO / VIDEO / NAVI
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 04-04-2010, 01:10
  5. Navi w e38. jak to wszystko podłączyć?
    Przez Jakub w dziale Diagnostyka / AUDIO / VIDEO / NAVI
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 07-12-2009, 13:25

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •