Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 22

Wątek: M60B30 dziwny dzwiek z okolic pompy oleju

  1. #11
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    May 2012
    Posty
    650
    BMW
    F01 750d RWD
    Skąd
    ...
    Małe odświeżenie tematu. Zamieszczam link z filmem na którym wyraźnie słychać to wycie w silniku. I nie są to rolki ani pompa wspomagania czy też wody ponieważ po rozłączeniu pasków silnik pracuje tak samo. Coś w nim wyje i to z dnia na dzień coraz głośniej... Oto link: http://www.youtube.com/watch?v=7qgSL_hSrmI

  2. #12
    Doświadczony Użytkownik Awatar xsilver
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,187
    BMW
    m60
    Skąd
    .Kraków
    Ciężko wychwycić cokolwiek w tym filmiku... Wszystko się zlewa w całość i nie słychać jakiegoś niepokojącego dźwięku. Nagrywaj kolejne - oddal się trochę od silnika, wrzuć telefon pod auto = może od dołu będzie lepiej słychać...

  3. #13
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    May 2012
    Posty
    650
    BMW
    F01 750d RWD
    Skąd
    ...
    Finalnie miska poszła w dół i oczom moim ukazało się lekko wyrobione koło łańcuchowe na wale dla pompy oleju. To cała przyczyna magicznego dźwięku. Po naciągnięciu odpowiednio naciągu łańcucha dźwięk ten się wyciszył mimo tego iż pewnie całkowicie zniknie przy wymianie zestawu kół i łańcuszka pompy. Może i rozrząd przy okazji by wymienić. Silnik zalany świeżutkim 5W50 i odpukać hula aż miło. Środek silnika czysty. Dodatkową kwestią okazał się mały chochlik. Po wydobyciu starego filtra oleju oczom moim ukazał się rozsypany zaworek odpływu oleju z filtra leżący w kawałkach na dnie jego obudowy. Musiałem zastosować patent poprzez zaślepienie drążonej śruby trzymającej górne oko przewodu odpływowego. Pominięcie tego było by jednoznaczne z brakiem ciśnienia w magistrali i końcem życia silnika. Pozdrawiam. PS. W planach tylne amorki i zimmering wału korbowego przód i tył oraz pokrywy zaworów. :)

  4. #14
    Doświadczony Użytkownik Awatar JointoVicz
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    1,019
    BMW
    e32 EX 730 88' m30b30 r6 & e38 730i 95' m60b30 v8
    Skąd
    Torun
    no to u mnie dzwiek sie pojawil wlasnie taki..:) mialem robic watek nowy i nagrywac ale no tujest dokaldie to samo..:) takze dzisiaj auto do emchaniora i niech zwala paski:) jak silnik bedzie tak chodzil to miska w dol i ogarniamy pompe...:) bo mi si szykuje wyjazd nad jeziorko i troszke Km chce zorbic zeby mnie silnik sie nie zarznal:D a chodzi idealnie nie rzerywa ma moc odpala idealnie itd wiec to jakas perdola ktora lepiej naprawic za wczasu:)



    oby...

  5. #15
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    May 2012
    Posty
    650
    BMW
    F01 750d RWD
    Skąd
    ...
    Kolego jestem właśnie w trakcie swapu silnika na M60B40 a mój obecny został zdemontowany i z ciekawości zajrzałem do całego rozrządu. Moja teoria się potwierdziła. Całkowita wymiana rozrządu likwiduje ten problem. Zużyte koła, wytarte ślizgi i ot cała przyczyna tego niepokojącego dźwięku. Jak byś potrzebował porad to służę pomocą. Pozdrawiam

  6. #16
    Doświadczony Użytkownik Awatar JointoVicz
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    1,019
    BMW
    e32 EX 730 88' m30b30 r6 & e38 730i 95' m60b30 v8
    Skąd
    Torun
    kuzwa to chyba wlasnie rozrzad bo pompa ok itd... to pewnie kupic lepiej m60b40 co ? czy robic ten silnik?.. jak myslicie?...

  7. #17
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    Kiedyś dywagowaliśmy nad zmianą rozrządu w M60, całkowita była dość kosztowna, z tego co pamiętam szło w tysiące na markowych częściach.

    Chłopaki wymieniali tylko łańcuch i główny napinacz, żeby było taniej.

    Ja bym jednak zrobił rozrząd w swoim silniku, niż kupował silnik używany od Polaka.
    Ostatnio edytowane przez ttrol ; 31-07-2013 o 12:39
    pozdrawiam Bartek

  8. #18
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    May 2012
    Posty
    650
    BMW
    F01 750d RWD
    Skąd
    ...
    Zgadzam się z przedmówcą. Lepiej zrobić swój silnik niż kupować silnik od polaka. Mi udało się wyrwać silnik od co prawda polaka ale przyjechał z niemcowni na lawecie w aucie :)

  9. #19
    Doświadczony Użytkownik Awatar xsilver
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,187
    BMW
    m60
    Skąd
    .Kraków
    Zrzuć wszystkie dekle rozrządu (jest trochę roboty) i zweryfikuj uszkodzenia (ślizgi, kola zębate - na wale, pośrednie i na wałkach, napinacz). To da odpowiedź co robić - jeżeli wszystko jest ok. to może wystarczy wymienić sam łańcuch główny (bez zniżek koszt ok. 430zł.), jeżeli nie to zaczynają się spore koszty...

  10. #20
    Zaawansowany Użytkownik Awatar PaweliGosia
    Dołączył
    Feb 2013
    Posty
    454
    BMW
    S8 D2, W221 S500
    Skąd
    Bydgoszcz
    czy napinacz łatwo idzie zdemontować, tzn bez ściągania łańcucha?

Podobne wątki

  1. Dziwny dzwiek :)
    Przez x-factor w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 14-10-2011, 23:17
  2. [elektryka] Dziwny dzwiek po przekreceniu kluczyka.
    Przez maja_89 w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 26-09-2011, 20:34
  3. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 26-06-2010, 14:10
  4. [mechanika] dziwny dzwiek z silnika
    Przez darwaso w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 23-10-2009, 18:16
  5. wyciek płynu chłodzącego z okolic pompy wody
    Przez Seba665 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 10-12-2008, 19:50

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •