Polski Castrol jest produkowany z odzyskanego i oczyszczonego oleju, uszlachetnionego dodatkami, a więc nawet jego producent nie wie do końca, co się w nim znajduje ;-)
Jeśli upierasz się przy Castrolu, szukaj wyprodukowanego w Niemczech. Będzie najprawdopodobniej w 5-ciolitrowych opakowaniach i będzie "świeży".
Co do pani w hurtowni, to poleciła Ci jak najbardziej dobre marki olejów.
A tak w ogóle, to mieszkasz w Lublinie, więc podjedź na Lubartowską przy skrzyżowaniu z Ruską jest serwis olejowy. Mieli kiedyś Quaker State. Polecam.
Możesz też poszukać Penzoil-a. Też bardzo dobry i sprawdzony przeze mnie w BMW. Możliwe, ze go tanio kupisz w Makro na Witosa.
Ostatnio edytowane przez chytrusek ; 29-03-2013 o 11:34
Tylko oleje mineralne.
Konwencjonalne oleje mineralne wytwarzane są z baz mineralnych, które powstają w procesie rafinacji ropy naftowej (a destylacji w procesie oczyszczania starego leju). Chociaż rafinacja ropy jest dzisiaj technicznie zaawansowana to jednak wielu niekorzystnych składników ropy, takich jak siarka czy reaktywne węglowodory, nie da się w pełni usunąć, co oznacza, że trafiają one do bazy olejowej - podstawowego składnika w konwencjonalnym, mineralnym oleju silnikowym.
Dla porównania, syntetyczne oleje silnikowe zawierają wysokowydajne syntetyczne oleje bazowe wytwarzane w wyniku reakcji chemicznej zwanej „syntezą”, lub w procesach technologicznie zaawansowanej rafinacji , albo w innym skomplikowanym procesie dającym czystość molekularną na poziomie niemożliwym do uzyskania podczas zwykłej rafinacji, tym samym oczyszczania starego oleju.
Ta Pani ma racje, ale w przypadku oleju półsyntetycznego ,jest to zwyczajnie mineralny olej z pakietem dodatków,nazywany półsyntetykiem.
Siemka po zakupie miałem zalany castrol 10w40 Magnatec pólsyntetyk jednak na tym oleju było zrobione ok 6tys km bo namówił poprzedniego wlaściciela na taki zabieg ten mechanik ścierwo nie olej moim zdaniem,bo mechanik tak powiedział ze już ma najechane ponad 250tys to trzeba gęstszy nalać to jak bedzie miał 400 tyś to smołe mam wlać?Zalałem castrol edge 0w30 i jest elegancko silnik lepiej pracuje szybciej się nagrzewa w zimie,pisałeś ze silnik wygląda na zdrowy jeżeli był wlany pólsyntetyk to zalej pełnym i to dobrym.Ja mam castrola edge 0w30 w 735i silnik M62TU i w drugiej Bmw 530D 2002rok oleju nie dolewam.W starej E32 mialem castrola Rs 0w30
Ostatnio edytowane przez slowik871 ; 29-03-2013 o 15:49
a co sadzicie o oliwie firmy LazerWay 5W40 lub 5W30 sa na alledrogo Ps:ja na nim jezdzilem ale lany byl do BMW e32 z silnikiemM30B35 i tak sie zastanawiam czy wlac go do e38 z motorownia M60B30? w e32 spisywal sie rewelajnen ale wiadomo inny silnik jak ten co mam w e38 jest stosunkowo nie drogi i nie robia go w polsce na 100%.(skandynawia)
Ostatnio edytowane przez haras ; 29-03-2013 o 16:24
jeśli chodzi o lublin to tak jak chytrusek pisał w Lublinie przy lubartowskiej, dokładnie tj. biernackiego 4, chłopaki tam tylko wymieniają oleje mają ich kilka rodzai, leją z beczek, oczywiście każda z innym olejem, ja do swojej zalałem castrol 10w40 bo taki był lany jak kupiłem w niemczech, cena to 16zł za litr.
gdy sprowadziłem wymieniłem olej w czerwcu miał 145ty teraz wymieniłem po 12tys i tylko 0,5l dolałem przez ten czas, więc radzicie aby zmienić na syntetyk?
powinien tylko i wyłącznie na syntetyku śmigać moim zdaniem. Ja leję zachowawczo Valvoline 5w40 full synth.
POPIK do Twojego nalałbym to: http://www.valvolinepolska.pl/pr,4,s...-30_5w-30.html
Ostatnio edytowane przez PaweliGosia ; 29-03-2013 o 18:46
16 zł to kosztuje 1l. mobila 10w40 czyli olej do opla ,passata i innych badziew o mocy max 130km ,silniki bmw maja cienkie kanały doprowadzające olej nie ma co kombinować silnik z przebiegiem 350 tys nie jest zużyty,te silniki mają być zalewane syntetykiem i niczym innym ,5w40 liqui moli proponuję rozważyć .Żadnych 10w40 pseudo półsyntetyk .Tylko syntetyk.
doradzali mi aby zalać midlanda ale wtedy pierwszy raz słyszałem tę nazwę, ceny maja takie niskie bo dużo wymieniają, kolega tam pracuje ponad rok i mówił że to orginalny castrol, żadna podróba, w dodatku zauważyłem że olej miał kolor zielony.
wiec doradzacie aby zalać 5w40 pełen syntetyk?