Panowie niby powinno się wymieniać zimowe kapcie na letnie przy temperaturze powyżej 7 stopni. A w rzeczywistości jak wymieniacie? Bo temperatura ma póśc na ponad +10 teraz i sie zastanawiam czy to już jest moment porzucenia 17stek i wsadzenia 20:)
Panowie niby powinno się wymieniać zimowe kapcie na letnie przy temperaturze powyżej 7 stopni. A w rzeczywistości jak wymieniacie? Bo temperatura ma póśc na ponad +10 teraz i sie zastanawiam czy to już jest moment porzucenia 17stek i wsadzenia 20:)
Zobacz moją siódeme http://7er.pl/showthread.php/8202-e3...85-730iA-V8-93
freshtimer - za młody by być klasykiem, za stary by być platikiem
Nie wiem na jakiej zimówce jeździsz ale pozwolę się z tym nie zgodzić. Przy temp. poniżej 5-7 stopni opona letnia jest twarda i wcale dobrze nie trzyma.
Poza tym jeśli jest 7 w dzień to rano najczęściej jest koło 0 . Po zimie asfalt jest również brudny i dużo mniej przyczepny niż wiosną czy latem. Kto jeździ na motocyklu dobrze wie jak się jeździ po zimie ;)
Co do słynnych 7 stopni to jest to ŚREDNIA temp czyli noc/dzień
Ale tutaj przepisy jasno nie określają kiedy możemy zmienić opony na letnie czy zimowe więc pozostaję kierować się zdrowym rozsądkiem.
Jak ktoś czuję, że będzie bezpieczniej już na letnich to niech zmienia - jego auto, jego zdrowie ;)
Moje EX - E38 730i '95, E38 735iA '98
dla mnie zdecydowanie za wczesnie mysle ze koniec marca polowa kwietnia to ten moment chyba ze temp skoczy na 20*C i sie bedzie utrzymywala
https://7er.pl/signaturepics/sigpic836_6.gif SIEDEM GRZECHÓW GŁÓWNYCH !!!
____________________________________________
ex - BMW E38 728i cossmosschwarz metallic
ex - BMW E66 745 Li black metallic
ex - BMW F02 750Lix sophistograu metallic
Ja za dwa tygodnie gdzieś zmienie fabryczne 17" na sline 19" ;) zależy jeszcze jaka pogoda będzie :)
ja zakładam letnie jak jest w nocy powyżej 5+ i to przez kilka dni pod rząd
Ja sie mniej o temperature boje jak o te dziury....oby jak najszybciej połatali, bo przy 20 calowej oponie to jedna dziura i nie ma opony , a 1,5tyś za nową jakoś niespecjalnie mnie kręci
i po wyższa wypowiedz ma sens na 20 jeżdżę od 8 lat zakładam je najwcześniej w końcu kwietnia połowie maja właśnie ze względu na dziury i tempo ich łatania opona jedna sprawa ale i felgi idzie pokrzywić przy 20 max profil to 245/40/20 a to naprawdę niedużo szczególnie z przodu po za tym zawias dostaje w dupę:( na okres przejściowy zakładam komplet starszych (twardszych) zimowych 16 takich po 5mm bo wypasionych zimówek szkoda
Szacunek dla ludzi śmigających na 20" kołach na prawdę :) i to po polskich drogach :P.
bez przesady - straszycie tym rozmiarem jak matki dzieci straszyły czarownica albo czarną wołga w czasach zamierzchłych :dirol:
znam wielu ludzi co jeżdża na 20,21 czy nawet 22 a nawet 23 i jakoś nikt nie chce zmieniac na baloniaste 16 tylko dlatego że jazda na 22 to jakis wyczyn
pewnie że może komfort mniejszy czy trzeba bardziej uważać na dziury ale nie uważam tego za szczyt odwagi czy wyczyn za to jazda pospawanymi z 4 ćwiartek autami to
dopiero wyczyn a na polskich dziurawych drogach takich nie brakuje,podobnie z jazda na podwójnym gazie czy bez uprawnień i mimo że grożą kary to i tak wielu tak jeżdzi
to jazda na 20 po polskich drogach to mały pikus albo PAN PIKUŚ
https://7er.pl/signaturepics/sigpic836_6.gif SIEDEM GRZECHÓW GŁÓWNYCH !!!
____________________________________________
ex - BMW E38 728i cossmosschwarz metallic
ex - BMW E66 745 Li black metallic
ex - BMW F02 750Lix sophistograu metallic