Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Wątek: Sportowe sprężyny Jamex na przód?

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2011
    Posty
    63
    BMW
    E32
    Skąd
    Z STAD

    Sportowe sprężyny Jamex na przód?

    Witam,
    Jakiś czas temu wymieniłem sprężyny przednie na nowe Lesjofors, gdyż jedna ze starych pękła. Po wymianie auto poszybowało do góry o kilka dobrych centymetrów dzięki czemu straciło na urodzie :( Stare sprężyny były o jeden zwój krótsze i zapewne dzięki temu stało niżej. By powrócić do poprzedniego stanu chciał bym założyć sportowe sprężyny JAMEX -40 mm http://darstuning.com.pl/sprezyny-ob...ia-7--40-00mm/ . I teraz pytanie do was. Czy ktoś ma może zamontowane takie sprężyny i może coś o nich powiedzieć oraz czy -40 mm można założyć do zwykłych amortyzatorów?

    Z góry dzięki za pomoc

  2. #2
    Zaawansowany Użytkownik Awatar kubosh
    Dołączył
    Aug 2011
    Posty
    858
    BMW
    E46 330xd E53 4.4i E65 730d lift
    Skąd
    Warszawa
    Blog
    9
    Również jestem ciekaw co i jak .

  3. #3
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2013
    Posty
    282
    BMW
    e32 diesel
    Skąd
    biłgoraj
    -40 właściwie można ale da to tylko efekt w postaci obniżenia i lepszego prowadzenia na prostej,gładkiej powierzchni. Co stracimy to komfort,szybciej padnie amor,zwiększy się nerwowość autka,na większych dołach pojawi się dobijanie. Lepszym rozwiązaniem jest zastosowanie twardszych amortyzatorów i nie za twardych lekko krótszych sprężyn. Niestety komplet poważnych amortyzatorów to nie zakup springów z allegro.

  4. #4
    Zaawansowany Użytkownik Awatar PiotrekV8
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    675
    BMW
    e32 730iA V8
    Skąd
    SzczeciN
    Mam u siebie Jamexy -40 z tyłu, sporo twardsze od seryjnych spręzyn, możesz śmiało zakładac do ori amorów, nic nie będzie dobijało, a co do nerwowości która to wszyscy namiętnie powatarzaja jeden po drugim(a zapewne 10% z nich jeździło na takim zestawie...) to nie wiem skąd to biorą, po pierwsze nie odczuwam u siebie żadnej "nerwowości" po drugie nie wiem kto xxxx po dziurawych drogach na tyle aby odczuć, że mu auto ucieka czy coś w tym stylu
    Ostatnio edytowane przez EVAN ; 26-02-2013 o 20:44
    Zobacz moją siódeme http://7er.pl/showthread.php/8202-e3...85-730iA-V8-93

    freshtimer - za młody by być klasykiem, za stary by być platikiem

  5. #5
    Damian Vip Awatar vramzes
    Dołączył
    Jul 2012
    Posty
    2,952
    BMW
    EX : E36 320 , e32 730 iA , e38 730i manual, e32 730 Shadow Line, e46 320 individual , e53 3.0i
    Skąd
    BRALIN
    ja latam już dość długo na jamexach -40 przód,cała zawiecha przednia była odnawiana,amory były jeszcze w bd stanie....co mogę powiedzieć...zobaczymy po zużyciu się szybszym lub późniejszym,jak dla mnie jest ok,przód poszedł niżej jak chciałem ze smakiem,komfort na 8x17 i profilu 45 był obniżony w porównaniu do tych samych felg i sprężyn ori, poza tm mówię też ze wszystko jest sztywniejsze bo wszystko jest nowe,wg mnie prowadzenie się poprawiło,natomiast ten sezon polatam na 16 calowych felgach i troszkę wyższym profilu i myślę że nic więcej nie trzeba mi będzie :) :D
    o żadnym dobijaniu u mnie nie ma mowy ( tak na marginesie )

  6. #6
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2011
    Posty
    63
    BMW
    E32
    Skąd
    Z STAD
    W takim razie nie będę się zastanawiał i wstawiam Jamexy na przód. Nawet jeśli trochę szybciej padną amory to i tak warto, bo póki co przód wygląda jak od terenówki i strasznie razi to w oczy.

  7. #7
    Damian Vip Awatar vramzes
    Dołączył
    Jul 2012
    Posty
    2,952
    BMW
    EX : E36 320 , e32 730 iA , e38 730i manual, e32 730 Shadow Line, e46 320 individual , e53 3.0i
    Skąd
    BRALIN
    Cytat Zamieszczone przez piotrek85 Zobacz posta
    W takim razie nie będę się zastanawiał i wstawiam Jamexy na przód. Nawet jeśli trochę szybciej padną amory to i tak warto, bo póki co przód wygląda jak od terenówki i strasznie razi to w oczy.
    otóż to :) ja właśnie dlatego zmieniałem springi :D i ten układ mi odpowiada nie za nisko i nie za twardo,a z zużyciem się okaże....jak padnie amor to trzeba będzie złożyć nowe już dostosowane

  8. #8
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2013
    Posty
    282
    BMW
    e32 diesel
    Skąd
    biłgoraj
    Panowie a jeżdziliście kiedyś na poważnym sportowym zawieszeniu typu np. b8,koni - chyba najbardziej popularne,a nie na zwykłych amorach i obcietych springach czy pseudo gwintach. polecam. Z własnego doświadczenia, może nie z 7er ale z mniejszych bmw, różnica jest ogromna, prowadzenie, kontrola, i ciągła styczność z kół z asfaltem a nie nerwowość i podskakiwanie na dołkach. Fakt e32 nie jest stworzone na tor ale zakładanie sztywnych, niskich sprężyn na ori amor i mówienie że to jest dobre to :(. Chyba że zależy nam tylko i wyłącznie na wyglądzie i obniżeniu środka ciężkości to jak najbardziej. Lecz tu najlepiej sprawdziło by się zawieszenie pneumatyczne.
    Mam nadzieje że nikogo nie obraziłem:D . Wyraziłem tylko moją subiektywną opinie!

  9. #9
    Zaawansowany Użytkownik Awatar jpj
    Dołączył
    Jun 2010
    Posty
    818
    BMW
    E32/E46/4R
    Skąd
    PL
    Cytat Zamieszczone przez laki7 Zobacz posta
    Panowie a jeżdziliście kiedyś na poważnym sportowym zawieszeniu typu np. b8,koni - chyba najbardziej popularne,a nie na zwykłych amorach i obcietych springach czy pseudo gwintach. polecam...
    Ja mam taki setup w drugiej swojej E32 + http://tnij.at/weitec + w zasadzie cały nowy zawias z poli. Auto jest bardzo precyzyjne w prowadzeniu. Wbrew pozorom w miarę komfortowe.
    Ostatnio edytowane przez jpj ; 11-05-2017 o 09:22

  10. #10
    Doświadczony Użytkownik Awatar Roobs
    Dołączył
    Jul 2011
    Posty
    1,433
    BMW
    E65 740D, E71- X6
    Skąd
    Wrocław
    Ja osobiscie nie widzę sensu zmiany ori amortyzatorów czy samych sprężyn na krótsze-sztywniejsze. Zwłaszcza w 7er. No moze jedynie względy wizualne.

Podobne wątki

  1. Sprężyny JAMEX do e38
    Przez asluk w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 88
    Ostatni post / autor: 28-11-2013, 20:59
  2. Sprężyny przód JAMEX
    Przez Derreg w dziale TUNING
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 31-01-2011, 20:06
  3. [pozostale] Sprężyny Jamex -45 mm.
    Przez bitek-bitek w dziale Felgi, opony, itp.
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 28-01-2011, 09:04
  4. Sprężyny Jamex wymiary
    Przez tomi5 w dziale TUNING
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 16-05-2009, 09:41
  5. [mechanika] Sportowe sprężyny od e34 przód
    Przez jabollo w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 12-02-2009, 18:56

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •