Strona 5 z 17 PierwszyPierwszy ... 3456715 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 162

Wątek: Wymiana oleju w (automacie) automatycznej skrzyni biegów

  1. #41
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2008
    Posty
    15
    BMW
    E38 740ia
    Skąd
    Ciemna Strona Mocy
    No i po wszystkim.
    Wymiana oleju zakonczona z pozytywnym skutkiem ,zarowno w mojej e38 jak i E39 kolegi (5hp24 Steptronic).
    Po tej czynnosci zauwazylem zdecydowanie cichsza i plynniejsza "delikatniejsza" prace przekladni w obu samochodach.Pomimo tego ,ze przed wymiana nie mialo miejsca zadne niedomaganie czy niesprawnosc ukladow.
    Wymiana oleju byla spowodowana jedynie zaspokojeniem wlasnej ciekawosci ,checia poglebienia wiedzy na temat zasady dzialania tego "ciekawego urzadzenia" i zachowaniem profilaktyki z zakresu eksploatacji.
    Kazdemu kto ma dylemat zdecydowanie ,polecam co kazde 60.000 km. :]

  2. #42
    Vip Vip Awatar wisior
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    1,296
    BMW
    BMW E61 525ia
    Skąd
    Gdańsk
    Witam też jestem przed wymiana oleju nw skrzyni tylko powiedzcie mi jaką mam skrzynie i jaki olej lac , mam steptronic e38 728 99rok, piszecie że są na nich jakieś kolorowe naklejki tzn jaki kolor naklejki taki olej gdzie szukac tej naklejki jedyna jaka znalazłem jest biala z jakimś kodem kreskowym i jakimiś cyframi i widać ją z komory silnikowej od strony kierowcy

  3. #43
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2007
    Posty
    124
    BMW
    było 735i
    Skąd
    Poznań/Brighton
    Naklejka jest na bocznej ścianie skrzyni. Bez wejścia pod auto się nie obejdzie. Na niej masz podany model skrzyni. U mnie naklejka ma kolor zielony.

  4. #44
    użytkownik
    Dołączył
    Jul 2007
    Posty
    5,673
    BMW
    e38 czerwone
    Skąd
    Białytok
    moja jest pomarańczowa :)

  5. #45
    Zaawansowany Użytkownik Awatar LUQA
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    89
    BMW
    735
    Skąd
    Katowice
    Panowie czy macie może instukcje (albo jakis konspekt wymiany oleju w skrzyni ) prosiłbym pomoc ;) ??

  6. #46
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Volumax
    Dołączył
    Dec 2008
    Posty
    415
    BMW
    Corvette C7, BMW BMW X6 40d, Jeep Grand Cherokee Summit
    Skąd
    Warszawa
    http://home.comcast.net/~vicent/trannye38.html

    Z obrazkami nawet ten opisik

  7. #47
    Zaawansowany Użytkownik Awatar sokół
    Dołączył
    Oct 2007
    Posty
    235
    BMW
    E32 750iL 1990r.
    Skąd
    Wisznice
    Koledzy podpowiedzcie jak zlać cały olej z 4hp24.
    Wymieniali mi 2 lata temu a zalany został DEXRON III, zrobiłem to profilaktycznie. Po jakimś czasie zauważyłem, że skrzynia potrafi czasem przeciągać lub szarpnąć na wyższych biegach.
    Widziałem tabele ZF z rodzajami skrzyń i rodzajami olejów. Tam DEXRON III jest zalecany ale do piero od 91r. a moja beta to 90r. niestety tabeli do tego rocznika nie było.
    Jak myślicie czy nie zabiję skrzyni jak zaleję DX. II ?

  8. #48
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2007
    Posty
    58
    BMW
    730d e38
    Skąd
    kielce
    Witam wszystkich.
    Skrzynia 5HP24 ma zieloną naklejkę. Należy lać olej ESSO L..... Nr oleju podawany jest na forum wielokrotnie. Jeśli został zalany inny olej np.DEXRON to trzeba dokładnie wypłukać skrzynie , a to poważna naprawa. Trzeba wyjąc skrzynie żeby można było zlać olej z konwertora bo w nim zawsze zostaje ok 3- litrów oleju i tylko po wyjęciu konwertora(po demontażu skrzyni), można z niego wylać stary lub co gorsza inny zalany olej. Nie wiem w jakim stopniu jest mieszalny ze sobą ESOO z Dexronem i co z tej mieszaniny powstaje. Co do wymiany trzeba wymieniać. Na zachodzie nie wymieniają w żadnym kraju, nawet w Hiszpanii i w żadnym cyklu serwisowym nie ma w planie wymiany oleju w skrzyni aut. Oni po prostu jeżdżą aż skrzynie padną i wstawiają nową. A poza tym my jeździmy przeważnie po kilku lub kilkunastu latach wcześniejszego użytkowania samochodu przez wcześniejszych właścicieli i oni mogli nie wymieniać oleju przez pierwsze 10 lat użytkowania i przebiegach często powyżej 200000km. Skrzynie w tym czasie są już zwykle mocno wyeksploatowane i cala przyjemność serwisu spada na następnych użytkowników , czyli na nas. Najważniejsze to wymieniać filtr oleju bo na nim zostają brudy i opiłki i ograniczają przeplyw oleju przez filtr i pompa ciągnie mniej oleju do konwertora . Zmiana biegów jest wynikiem ciśnienia oleju poprzez elektrozawory. Dlatego właściwe ciśnienie oleju w odpowiednim czasie na odpowiednim elektrozaworze powoduje zmianę danego biegu. Dlatego potrzebna jest odpowiednia ilość czystego oleju, czystego filtra. U góry w otworze wlewowym olej będzie zawsze ładnie wyglądał bo już przeszedł przez filtr. Ważne co się znajduje pod filtrem, bo filtr zakrywa od dołu całą zawartość skrzyni.Wymienia się ok, 6-7 litrów bo reszta zostaje w konwertorze . Filtry i uszczelki kupuje się w firmie SEMKO--wysyłkowo, filtr ok 100zl, uszczelka od 40zl,
    Pozdrawiam. Waldek

  9. #49
    Moderator Mod Awatar BOSS
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    4,125
    BMW
    740i
    Skąd
    Dolny Slask
    Cytat Zamieszczone przez waldek
    Witam wszystkich.
    Skrzynia 5HP24 ma zieloną naklejkę. Należy lać olej ESSO L..... Nr oleju podawany jest na forum wielokrotnie. Jeśli został zalany inny olej np.DEXRON to trzeba dokładnie wypłukać skrzynie , a to poważna naprawa. Trzeba wyjąc skrzynie żeby można było zlać olej z konwertora bo w nim zawsze zostaje ok 3- litrów oleju i tylko po wyjęciu konwertora(po demontażu skrzyni), można z niego wylać stary lub co gorsza inny zalany olej. Nie wiem w jakim stopniu jest mieszalny ze sobą ESOO z Dexronem i co z tej mieszaniny powstaje. Co do wymiany trzeba wymieniać. Na zachodzie nie wymieniają w żadnym kraju, nawet w Hiszpanii i w żadnym cyklu serwisowym nie ma w planie wymiany oleju w skrzyni aut. Oni po prostu jeżdżą aż skrzynie padną i wstawiają nową. A poza tym my jeździmy przeważnie po kilku lub kilkunastu latach wcześniejszego użytkowania samochodu przez wcześniejszych właścicieli i oni mogli nie wymieniać oleju przez pierwsze 10 lat użytkowania i przebiegach często powyżej 200000km. Skrzynie w tym czasie są już zwykle mocno wyeksploatowane i cala przyjemność serwisu spada na następnych użytkowników , czyli na nas. Najważniejsze to wymieniać filtr oleju bo na nim zostają brudy i opiłki i ograniczają przeplyw oleju przez filtr i pompa ciągnie mniej oleju do konwertora . Zmiana biegów jest wynikiem ciśnienia oleju poprzez elektrozawory. Dlatego właściwe ciśnienie oleju w odpowiednim czasie na odpowiednim elektrozaworze powoduje zmianę danego biegu. Dlatego potrzebna jest odpowiednia ilość czystego oleju, czystego filtra. U góry w otworze wlewowym olej będzie zawsze ładnie wyglądał bo już przeszedł przez filtr. Ważne co się znajduje pod filtrem, bo filtr zakrywa od dołu całą zawartość skrzyni.Wymienia się ok, 6-7 litrów bo reszta zostaje w konwertorze . Filtry i uszczelki kupuje się w firmie SEMKO--wysyłkowo, filtr ok 100zl, uszczelka od 40zl,
    Pozdrawiam. Waldek
    Waldku kolega Sokol pisze o starej skrzyni 4HP (zapewne mial na mysli 4HP22) do auta z 90r wiec napewno nie ma 5HP24 ;)
    Każdy człowiek jest jak książka, ma dobre strony, wystarczy tylko przekartkować te złe !!!

  10. #50
    Ja lałem do 4HP22 Dexron III. Było to jakieś 2 lata temu i skrzynia do tej pory śmiga.....

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •