Strona 15 z 17 PierwszyPierwszy ... 51314151617 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 141 do 150 z 162

Wątek: Wymiana oleju w (automacie) automatycznej skrzyni biegów

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez Bartos Zobacz posta
    Kurde, na tym forum tematy wymiany oleju jest chyba najdłuższy, baaa, jest parę tematów, może nawet paręnaście.

    Wymień olej i już, tylko zrób to z głową i wg instrukcji, a po wlaniu nowego przejedź się kawałek i sprawdź ponownie stan oleju.
    W skrzyni tak samo jak w silniku, powinno się wymieniać. W silniku olej smaruje i chłodzi a w skrzyni pełni jeszcze dodatkowe funkcje.
    Też tak uważam, nie ma co robić z igły widły. Temat prosty jak drut, i nie jest ważne, czy chirurgicznie poziom będzie poprawny do 50ml. Na świecie jeżdżą dziesiątki milionów aut z automatami i nikt się z nimi nie cacka. Tak jak ja ze swoimi i zawsze zero problemu. Ważne, żeby olej był nie przepracowany, filtr drożny, a skrzynia szczelna i nie katowana.
    pozdrawiam Bartek

  2. #2
    Początkujący Użytkownik Awatar bobibmw5
    Dołączył
    Jul 2016
    Posty
    67
    BMW
    e65 3.0d i e65 3.0d fl , F01 4.0d
    Skąd
    Bydgoszcz
    Ja mam takie zdanie z wymianami oleju w skrzynii

    A) wymieniam na dolewam kiedy jest za mały stan i wiem co było wlane pod warunkiem że ktoś wcześniej wymieniał i nie lata od nowego na ori
    B) Jeżeli długie lata ktoś nie wymieniał a stan jest OK , i skrzynia lata to nie ruszam bo:

    dwukrotnie wymieniałem: w e39 i e60 , niestety nie wiedziałem czy ktoś to już robił i efekt był taki - w e39 straciła szybko wsteczny i przeciągała na początku , e60 zaczęła wyczuwalnie przerzucać z szarpnięciem miedzy 0-1 i przy dochamowaniach z 2-1ke.-wymiana skrzynii na koniec.

  3. #3
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Feb 2015
    Posty
    105
    BMW
    e38 735i
    Skąd
    würzburg
    Cześć.
    Wczoraj ponownie wymieniłem olej w skrzyni(po 1000km),wydaje mi się że skrzynia pracuje idealne ale po podłączeniu pod komputer pokazały mi się takie błędy



    Co oznaczają te błędy?



    Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka

  4. #4
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2008
    Posty
    93
    BMW
    E38
    Skąd
    Kielce

  5. #5
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Feb 2015
    Posty
    105
    BMW
    e38 735i
    Skąd
    würzburg
    Cytat Zamieszczone przez rorafalki Zobacz posta
    No zobaczymy, błędy wykasowakem.
    Skrzynia chodzi bez problemu, nawet z tymi błędami działała jak należy.dodatkowo wykasowakem adaptacje po wymianie oleju.

    Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka

  6. #6
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Feb 2015
    Posty
    105
    BMW
    e38 735i
    Skąd
    würzburg
    Cytat Zamieszczone przez Kacper740d Zobacz posta
    No zobaczymy, błędy wykasowakem.
    Skrzynia chodzi bez problemu, nawet z tymi błędami działała jak należy.dodatkowo wykasowakem adaptacje po wymianie oleju.

    Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
    No chyba że te błędy mogą być następstwem nie działającego ABS i dsc. Bo wtedy parę razy wyskoczył tryb awaryjny a po zrobieniu ABS i całej reszty już nigdy problem nie powrócił.

    Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka

  7. #7
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2016
    Posty
    245
    BMW
    BMW e65 740d
    Skąd
    Międzychód/Międzyrzecz

    Post

    Piszę w starym wątku, ku ogólnej uciesze adminów i modów:)
    2 lata temu w momencie zakupu samochodu z przebiegiem 275tys km dokonałem dynamicznej wymiany oleju w skrzyni wraz z misą i filtrem(wszystko łącznie z olejem oryginały ZF). Na dzień dzisiejszy samochód ma przejechane 324tys km więc został mi 1tys km do kolejnej wymiany oleju. Niestety od początku roku falują w samochodzie obroty przy wolnej,stałej jeździe(powiedzmy w przedziale 50km/h - 80km/h), skrzynia delikatnie szarpie oraz (wydaje mi się) że wrzuca kolejne biegi z opóźnieniem. 80% tras pokonywanych przez mnie to bany i eski więc te falowanie obrotów nie przeszkadza mi tak bardzo, no ale chciałby to zrobić, tym bardziej że przecież i tak muszę zrzucić olej i miskę. Chciałbym zaznaczyć, że nie są to jakieś wielkie rzeczy, nie ma żadnych trzasków, telepania budą czy szarpnięć, skrzynia również nie wyje. Po prostu faluje sobie obrotami i tyle. Z tego co wyczytałem na naszym forum oraz na forum ******** to objawy książkowo pasują mi do uszkodzonego konwertera. W związku z powyższym mam dwa pytania:
    a) ile powinienem zapłacić za samą usługę dynamicznej wymiany oleju w skrzyni - miskę i olej kupię albo za 700zł zestaw ''Ravenol'' albo za 1000zł zestaw ''ZF''
    b) ile powinienem zapłacić za samą usługę regeneracji konwertera - zdaje sobie sprawę, że trzeba ściągnąć skrzynię, wyjąć konwerter, rozciąć go, potem z powrotem zespawać, włożyć do skrzyni, a następnie wszystko do auta:)

    Aby uprzedzić debilne odpowiedzi typu: ''Sprzedaj BMW kup sobie Golfa'' nie piszę tego posta po to aby zaoszczędzić na skrzyni (wiem, że to akurat kiepski pomysł), ale po to aby nie dać się skroić usługodawcy za wymianę i regenerację, bo po sobie wiem, że warsztaty w Poznaniu mają kosmiczny cennik.
    Może ktoś zna jakiś dobry warsztat w Poznaniu ewentualnie gdzieś w Wielkopolsce lub Lubuskiem, który dobrze ogarnia temat skrzyń i konwerterów???;>
    Ja znalazłem dwa: www.********.pl w Nowogardzie Bobrzańskim(znany wszem i wobec) oraz www.renz.pl w Kościanie (przedstawiciel ZF na Polskę)
    Miał ktoś z nim coś do czynienia???;> A może mógłby ktoś polecić jakieś inne???;>
    Z góry dziękuję za pomoc i merytoryczne odpowiedzi.
    Pozdrawiam.

  8. #8
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2008
    Posty
    93
    BMW
    E38
    Skąd
    Kielce
    Cytat Zamieszczone przez BarteG Zobacz posta
    Piszę w starym wątku, ku ogólnej uciesze adminów i modów:)
    2 lata temu w momencie zakupu samochodu z przebiegiem 275tys km dokonałem dynamicznej wymiany oleju w skrzyni wraz z misą i filtrem(wszystko łącznie z olejem oryginały ZF). Na dzień dzisiejszy samochód ma przejechane 324tys km więc został mi 1tys km do kolejnej wymiany oleju. Niestety od początku roku falują w samochodzie obroty przy wolnej,stałej jeździe(powiedzmy w przedziale 50km/h - 80km/h), skrzynia delikatnie szarpie oraz (wydaje mi się) że wrzuca kolejne biegi z opóźnieniem. 80% tras pokonywanych przez mnie to bany i eski więc te falowanie obrotów nie przeszkadza mi tak bardzo, no ale chciałby to zrobić, tym bardziej że przecież i tak muszę zrzucić olej i miskę. Chciałbym zaznaczyć, że nie są to jakieś wielkie rzeczy, nie ma żadnych trzasków, telepania budą czy szarpnięć, skrzynia również nie wyje. Po prostu faluje sobie obrotami i tyle. Z tego co wyczytałem na naszym forum oraz na forum ******** to objawy książkowo pasują mi do uszkodzonego konwertera. W związku z powyższym mam dwa pytania:
    a) ile powinienem zapłacić za samą usługę dynamicznej wymiany oleju w skrzyni - miskę i olej kupię albo za 700zł zestaw ''Ravenol'' albo za 1000zł zestaw ''ZF''
    b) ile powinienem zapłacić za samą usługę regeneracji konwertera - zdaje sobie sprawę, że trzeba ściągnąć skrzynię, wyjąć konwerter, rozciąć go, potem z powrotem zespawać, włożyć do skrzyni, a następnie wszystko do auta:)

    Aby uprzedzić debilne odpowiedzi typu: ''Sprzedaj BMW kup sobie Golfa'' nie piszę tego posta po to aby zaoszczędzić na skrzyni (wiem, że to akurat kiepski pomysł), ale po to aby nie dać się skroić usługodawcy za wymianę i regenerację, bo po sobie wiem, że warsztaty w Poznaniu mają kosmiczny cennik.
    Może ktoś zna jakiś dobry warsztat w Poznaniu ewentualnie gdzieś w Wielkopolsce lub Lubuskiem, który dobrze ogarnia temat skrzyń i konwerterów???;>
    Ja znalazłem dwa: www.********.pl w Nowogardzie Bobrzańskim(znany wszem i wobec) oraz www.renz.pl w Kościanie (przedstawiciel ZF na Polskę)
    Miał ktoś z nim coś do czynienia???;> A może mógłby ktoś polecić jakieś inne???;>
    Z góry dziękuję za pomoc i merytoryczne odpowiedzi.
    Pozdrawiam.
    swego czasu w Rzepinie był dobry spec od automatów - były policjant.

    regeneracja konwertera - ok. 500-700pln
    robocizna (wyjęcie i włożenie) - ok. 300-400
    sama wymiana dynamiczna - ok. 200

  9. #9
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2016
    Posty
    245
    BMW
    BMW e65 740d
    Skąd
    Międzychód/Międzyrzecz
    Cytat Zamieszczone przez rorafalki Zobacz posta
    swego czasu w Rzepinie był dobry spec od automatów - były policjant.

    regeneracja konwertera - ok. 500-700pln
    robocizna (wyjęcie i włożenie) - ok. 300-400
    sama wymiana dynamiczna - ok. 200
    No to mnie pocieszyłeś z tymi cenami:) Nawet jakby było x2 to i tak będzie super. W pewnym serwisie w Poznaniu za coś takiego krzykneli sobie 5tys zł!!! (Fakt, że na ich misce i oleju).

    EDIT: Masz jakieś namiary na tego gościa???;> Jakaś strona internetowa albo chociaż nazwa warsztatu...

    Cytat Zamieszczone przez Sanndman Zobacz posta
    Slyszalem kiedyś ze po założeniu nie oryginalnego filtra oleju w skrzyni lubiały się dziać różne dziwne rzeczy.

    Zakładałeś oryginalny filtr czy zamiennik ?
    Oryginalny ZF. Napisałem to z resztą w poście. Wiesz ja nie mam z nią żadnych wielkich przebojów. Delikatne falowanie obrotów przy spokojnej jeździe i lekkie uślizgi skrzyni...
    Ostatnio edytowane przez BarteG ; 14-10-2016 o 16:52

  10. #10
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2008
    Posty
    1,245
    BMW
    730 V8 E32 ; E38 2.8 ; X2 X-drive 18d
    Skąd
    Warszawa

    Post

    Cytat Zamieszczone przez rorafalki Zobacz posta
    swego czasu w Rzepinie był dobry spec od automatów - były policjant.

    regeneracja konwertera - ok. 500-700pln
    robocizna (wyjęcie i włożenie) - ok. 300-400
    sama wymiana dynamiczna - ok. 200
    Wymiana dynamiczna 200 zł??? A gdzie za tyle robią? Mnie za dynamiczną w Warszawie w Auto Wawer krzyknęli ok. 1500 zł z olejem i filtrem. Powiedziałem żeby się puknęli w czoło.
    Co do konwertera to ostatnio kumpel regenerował skrzynię GM w E39 i gość powiedział mu, że zaczęli ściągać konwertery z Holandii za 1300 zł bo te regenerowane w Polsce (najczęściej w Warszawie) często już na próbach szczelności odpadały. I rzeczywiście poprzedni konwerter wytrzymał mu ok. 20 tyś km po regeneracji ( to już 2 remont w ciągu roku tej skrzyni).

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •