Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4

Wątek: [ elektronika] wymiana lambdy a zachowanie silnika?

  1. #1
    Zaawansowany Użytkownik Awatar koNik_N
    Dołączył
    Oct 2010
    Posty
    572
    BMW
    1989 E32 750i, 1974 E3 2500, 1976 E12 535i
    Skąd
    KRK

    [ elektronika] wymiana lambdy a zachowanie silnika?

    wymieniłem sobie sondę lambda. Miałem oryginalną firmy Bosch która miała nie wiadomo ile lat aczkolwiek jeszcze funkcjonowała. Zamiast niej wsadziłem uniwersalną sondę Magneti Marelli której przewody połączyłem ze starą, długą wiązką po odcięciu, za pomocą kostek elektrycznych (skręcane).
    Po zmianie sondy zaobserwowałem następującą reakcję:

    1) silnik chodzi mniej równo na wolnych obrotach na benzynie
    2) silnik chodzi lepiej(!) na wolnych obrotach na gazie (Landi Renzo II-gen)
    3) silnik mniej pali (10,5 litra LPG/100km przy spokojnej jeździe 90-110km/h kontra wcześniejsze zużycie na poziomie 13l przy takiej samej jeździe)
    4) silnik potrafi przerwać na gazie przy przyśpieszaniu, szarpnąć - wcześniej tego nie było :(

    moje pytanko - czy w jakiś sposób bo wymianie sondy lambda należy zresetować kompa od silnika i od gazu?
    czy moja nowa sonda może być jakaś walnięta? czy taki sposób połączeń kabli "na skręcanie" może być w tym przypadku niewłaściwy i powodować niepożądane efekty uboczne???
    Pozdrawiam
    '59 GAZ 21 | '66 W108 5.6 | '69 W108 280SEL | '72 BA3 2101 1200s | '74 BMW E3 2500 | '76 BA3 2103 1.8iSk | '76 BMW E12 535i | '79 GAZ 24 | '89 Volvo 740 2.3 GLE | '89 BMW E32 750i | '96 Volvo 960 3.0

  2. #2
    Vip Vip Awatar Pablo_gl
    Dołączył
    Nov 2007
    Posty
    1,602
    BMW
    E65 740d, E38 740i
    Skąd
    Gliwice
    Po 1 najlepiej wziąć ori dedykowaną sondę Bosch (nie polecam ASO - drożyzna...) po 2 musisz zrobić nowe mapy dla benzyny i gazu czyli najpierw reset ustawień na benzynie i nowa adaptacja dopiero jak pojeździsz na benzynie i wsio gra bierzesz się za mapy gazu, które też trzeba skorygować.
    Twój problem to może jedynie brak adaptacji ale to już musisz sam sprawdzić, a dodatkowo polecam dobre polutowanie nie samo skręcanie kabli.
    Dreams from Dreams - 7er...

  3. #3
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2012
    Posty
    230
    BMW
    Może znów e32?
    Skąd
    Chorzów
    1. Czy ktoś może potwierdzić że adaptację po wymianie sond robi się nie tylko oczepiająć (-) od aku, ale także łącząc go na 15-20 minut z klemą (+) ? Oczywiście inna alternatywa to podpięcie pod kompa którego nie mam, DISa nikt niestety na śląsku nie oferował w temacie "Pomoc-diagnostyka...". INPA razem i innym programem którego nazwy nie pamiętam się nie łączą , podziękowania dla Ratovnika za poświęcony mi czas.

    2. Użytkownik "Lionix" napisał w jednym poście że STAG nie bierze pod uwagę odczytów z sond ( ja mam STAK 300-4 bodajrze). Wobec tego wizyta u gazownika nie jest potrzebna? Może ktoś zna jakiegoś kumatego ( bądź kumaty serwis) w obrębie Katowic.


    EDIT : znalazłem temat Prawidlowy reset DME na innym forum, więc jeżeli chodzi o punkt jeden, to jest to załatwione. Jeżeli ktoś ma komentarz do punktu 2. byłbym wdzięczny.
    Ostatnio edytowane przez NightSnail ; 21-02-2013 o 15:34

  4. #4
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Wiotki
    Dołączył
    Dec 2011
    Posty
    129
    BMW
    e65 745
    Skąd
    PL
    Tak , stag nie robi korekt po lambdzie , w programie wyświetlane są tylko jej wartości , jednak czasy wtrysku łapie z pb , więc jeśli sonda wychwyci na lpg ubogo to będzie podlewać i potem wychodzą różne kwiatki między lpg a pb .
    V12 soundsystem !


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •