Witam e32 swap diesel :)

Wątek: Witam e32 swap diesel :)

  1. Awatar BOSS

    BOSS powiedział/a:
    Cytat Zamieszczone przez laki7 Zobacz posta
    Jako ze silnik m51 jes lzejszy od m60 przod auta lekko sie podniosł...
    Ty naprawde zrobiles ten swap...??
    Od kiedy to M51 tds jest lzejszy od m60?
    Ostatnio edytowane przez BOSS ; 19-02-2013 o 18:23
    Każdy człowiek jest jak książka, ma dobre strony, wystarczy tylko przekartkować te złe !!!
     
  2. laki7 powiedział/a:
    1. Tak, ja naprawdę zrobiłem ten swap - patrz zdjęcia, link str.3
    2. Nie ważyłem tych silników, jednak po swapie przód się lekko podniósł - patrz zdjęcia, link str.3
     
  3. gutek1988 powiedział/a:
    witam jak by sie mial swap do e32 2.4 td z pompa mechaniczna z e34?
     
  4. Awatar Jakub

    Jakub powiedział/a:
    Wydaje mi się że było by jeszcze prościej jak z 2.5 tds. Po małym podkręceniu i dodania turbiny jak juz kiedyś widziałem np . z Iveco nie było by chyba źle ;)

    B.-ądź M.-arce W.-ierny
    Opel Signum
    BMW jeszcze kiedyś kupię ;p

    Ex- BMW e28 524td, e38 728i,e66 735LI , e36 316i 1.9 compact ,e46 M3 SMG ;)
     
  5. gutek1988 powiedział/a:
    glowne pytanie to coz walem czy jakies przerobli by były? bo wiadomo dizla na pompie mechanicznej morzna uruchomic nie wkladajac go tak wiec samo odpalenie nie bedzie problemem , dlaczego ten silnik ? mam bmw e34 2.4 td i co ono przeszlo i dla mnie te silniki sa nie do zdarcia tylko ze na pompie elektronicznej tak wiec zeby nie dlubac sie z elektryka i nie wchodzic w koszta mysle o takim samym 2.4 tylko na mechanicznej...
     
  6. laki7 powiedział/a:
    Z upchaniem m21 do e32 jest tyle samo roboty co z m51, odpada tylko icek. Wał zostaje z 7er manual, skrzynia z diesla i flaki z dyfra przydało by się zmienić na około 2,60.
    Seryjne 2,4 td naprawde nie będzie jechało w ciężkiej budzie. Z 2,5 tds także lekko nie jest. Trzeba troche modzić żeby autko cokolwiek się odpychało.
     
  7. godles powiedział/a:
    e tam że tds w 7er nie jedzie bo ciężkie..... 5er kombi 1560km moje 7er 1600kg.... gdzie ta wielka waga? po programie w e34 kombi było lepiej niż zadowalająco M30B30 z automatem na 100% nie ma polotu do takiego e34 (miałem manualną skrzynię) po mieście M30B35 z automatem też nie wiem czy popędzi takie e34 ale szczerze w to wątpie..... tak więc e32 z manualem i tds-em po programie takim jak miałem jeździ baaaardzo zadowalająco tylko pali trochę za dużo jak na diesla (około 11-13l ON)
     
  8. laki7 powiedział/a:
    Bardzo lubie diesle i ich charakterystykę, czyli mocny, najczęściej wykorzystywany, środkowy zakres obrotów. Niestety z 115 km napewno będzie brakowało a m21 to jeszcze starsza konstrukcja niż m51, nie wspominając o pasku rozrządu. Faktycznie e34 kombi a e32 to pół pasażera:D .
     
  9. godles powiedział/a:
    M21 jeździłem tak jak M51 115km i 143.... M21 jest dynamiczniejsze od M51. 115 konne m51 zjada a TDS-a robi co chodzi o elastyczność... M21 miałem w całkowitej serii... jak by jej podnieść ciśnienie doładowania zwiększyć dawkę na pompie ewentualnie dać większe turbo.... myślę że TDS po programie dostał by po tyłku. M21 w e30 robi za to kolosalną robotę.... zdrowe m21 w e30 ustąpiło tylko ISowi i 2.5 R6 (w budzie e30). Bolączką tego silnika jest pasek rozrządu.... lubi pękać....

    P.S.

    TDS-a miałem idealnego.... drugiego takiego ze świecą szukać 170tys ori przebiegu słupek z kwitami z niemieckiego serwisu (przy przebiegu 180tys km e34 miało wstawione fabrycznie nowy słupek) tylko osprzęt pozostał stary. I wydaje mi się że tutaj był problem podwyższonego spalania wspomniane 11-13l w mieście przy manualnej skrzyni. w trasie prędkość 120-140 na zapiętym tempomacie 2 osoby plus non stop klima wyszła równe 7 więc moim zdanie pięknie. ile pali ten silnik w e32 i czy coś z nim robiłeś? ja miałem program od bagora jeżeli nie masz i masz ori pompe od TDS-a a nie z M21 to polecam. nie poznasz samochodu to jestem w stanie ci zagwarantować.... po programie 350nm i 165km.... seria 143km i 260nm (katalogowo) cyfry nie powalają (co chodzi o moc) ale pod noga kolosalna różnica....
     
  10. laki7 powiedział/a:
    Spalanie mam podobne jak ty w e34. Co chodzi o moc i osiągi to ja miałem troche ambitniejsze plany. Tak więc na kolektorze siedzi td-05, do tego mbc- elektronika nie przeszkadza bo pompa to mechanik z m21, sprzęgło to lekki jednomas 240, ztoczony tłumik drgań no i dla lepszej przyczepności szpera 2,65. Na wiosne na e32 czeka nowe serce- silnik mb om 606 3,0 24v td na pompie rzędowej z om 603 plus kilka innych gratów.
    Co chodzi o silnik m21 to chyba jest bardziej rozwojowy niż m51. Powstał z m20. Tylko niewielu ludzi w nim dłubie bo stary,pasek,czuła głowa.