Coo? Niby ktore? Moze co najwyzej w 400CDI 98-2003.
Coo? Niby ktore? Moze co najwyzej w 400CDI 98-2003.
w211 nie mają dobrej sławy co chodzi o automat ale stary automat mercedesa jest perfekcyjny co chodzi o osiągi. 4 biegi przełącznik sport (190tka 87r 2.0 118km) gdzie w e30 można było o owym pomarzyć (audi nie jestem pewny czy miało) do tego jedynka baaaaardzo krótka około 30km/h i odcinka. po pół roku dowiedzieliśmy się gdzie jest brakujący bieg bowiem przy normalnej jeździe ruszał z 2ki ale mimo to nie był zawalidrogą. jak dostał w podłogę potrafił zapiszczeć z miejsca (opona 215/40 16) e30 przy oponie 175/65 14 nigdy tego nie zrobiło nawet bokiem ze świateł nie szło jej postawić na suchym mimo szperunku (e30 miałem właśnie podobnej mocy bowiem M40B18 czyli 113km) więc chyba mnie nie przekonasz.....
Audi miałem A6 C4 2.5TDI AAT 115km z automatem i trybem sport... piszczała z miejsca kiedy chciałem zwijała się lepiej niż e30 ale gorzej od merca (była też sporo cięższa) nie przekona mnie nikt że stary automat bmw jest super co chodzi o osiągi.... e36 2.0 vanos jak już ruszył to pieknie ale zanim się zebrał to bez szału to samo w e32 zanim nie złapie tych 3500-4000obr to toczydełko (względne pojęcie bowiem 3.5 jakoś sie zbiera)...
tak więc jak już pisałem pod zwględem osiągów bmw automaty ma słabe (lata 80te i 90te początek) pod względem komfortu przełączania klasyfikację moja można by odwrócić. mercedes lubił szarpnąć i nie jest to tylko moja opinia. BMW tego nie robi zmiana jest niewyczuwalna audi pod tym względem jest w srodku tak samo jak i pod względem osiągów..... to takie moje osobiste zdanie i nie zamierzam nikogo przekonywać do swojej racji. miałem jeździłem więc wywody czysto teoretyczne mnie nie interesują...
To są nie liczne przypadki to nie miejsce na dyskusje o dyskusji o ASB w MB ale automaty każde sie sypią wiadomo nie jednemu sypneło się 4hp22 z bmw choć ja używałem dwóch i pracowały idealnie i nie miałem z tym problemów i sobie nie wyobrażam że kiedyśmi się zepsuje. Ale w mercedesie przedewszystkim się psują i właśnie skrzynia lubi szarpnąć albo nawet zgrzytnąć wtedy jej dni są policzone i tu taka złośliwa uwaga serwisy naprawiające automatyczne biegów powstały głównie z powodu skrzyń mercedesa, "współczesne" oraz współczesne amerykańskie automaty również nie mają sie czym popisać.
Wydaje mi się że było by jeszcze prościej jak z 2.5 tds. Po małym podkręceniu i dodania turbiny jak juz kiedyś widziałem np . z Iveco nie było by chyba źle ;)
B.-ądź M.-arce W.-ierny
Opel Signum
BMW jeszcze kiedyś kupię ;p
Ex- BMW e28 524td, e38 728i,e66 735LI , e36 316i 1.9 compact ,e46 M3 SMG ;)
glowne pytanie to coz walem czy jakies przerobli by były? bo wiadomo dizla na pompie mechanicznej morzna uruchomic nie wkladajac go tak wiec samo odpalenie nie bedzie problemem , dlaczego ten silnik ? mam bmw e34 2.4 td i co ono przeszlo i dla mnie te silniki sa nie do zdarciatylko ze na pompie elektronicznej tak wiec zeby nie dlubac sie z elektryka i nie wchodzic w koszta mysle o takim samym 2.4 tylko na mechanicznej...
Z upchaniem m21 do e32 jest tyle samo roboty co z m51, odpada tylko icek. Wał zostaje z 7er manual, skrzynia z diesla i flaki z dyfra przydało by się zmienić na około 2,60.
Seryjne 2,4 td naprawde nie będzie jechało w ciężkiej budzie. Z 2,5 tds także lekko nie jest. Trzeba troche modzić żeby autko cokolwiek się odpychało.
e tam że tds w 7er nie jedzie bo ciężkie..... 5er kombi 1560km moje 7er 1600kg.... gdzie ta wielka waga? po programie w e34 kombi było lepiej niż zadowalająco M30B30 z automatem na 100% nie ma polotu do takiego e34 (miałem manualną skrzynię) po mieście M30B35 z automatem też nie wiem czy popędzi takie e34 ale szczerze w to wątpie..... tak więc e32 z manualem i tds-em po programie takim jak miałem jeździ baaaardzo zadowalająco tylko pali trochę za dużo jak na diesla (około 11-13l ON)
Bardzo lubie diesle i ich charakterystykę, czyli mocny, najczęściej wykorzystywany, środkowy zakres obrotów. Niestety z 115 km napewno będzie brakowało a m21 to jeszcze starsza konstrukcja niż m51, nie wspominając o pasku rozrządu. Faktycznie e34 kombi a e32 to pół pasażera:D .
M21 jeździłem tak jak M51 115km i 143.... M21 jest dynamiczniejsze od M51. 115 konne m51 zjada a TDS-a robi co chodzi o elastyczność... M21 miałem w całkowitej serii... jak by jej podnieść ciśnienie doładowania zwiększyć dawkę na pompie ewentualnie dać większe turbo.... myślę że TDS po programie dostał by po tyłku. M21 w e30 robi za to kolosalną robotę.... zdrowe m21 w e30 ustąpiło tylko ISowi i 2.5 R6 (w budzie e30). Bolączką tego silnika jest pasek rozrządu.... lubi pękać....
P.S.
TDS-a miałem idealnego.... drugiego takiego ze świecą szukać 170tys ori przebiegu słupek z kwitami z niemieckiego serwisu (przy przebiegu 180tys km e34 miało wstawione fabrycznie nowy słupek) tylko osprzęt pozostał stary. I wydaje mi się że tutaj był problem podwyższonego spalania wspomniane 11-13l w mieście przy manualnej skrzyni. w trasie prędkość 120-140 na zapiętym tempomacie 2 osoby plus non stop klima wyszła równe 7 więc moim zdanie pięknie. ile pali ten silnik w e32 i czy coś z nim robiłeś? ja miałem program od bagora jeżeli nie masz i masz ori pompe od TDS-a a nie z M21 to polecam. nie poznasz samochodu to jestem w stanie ci zagwarantować.... po programie 350nm i 165km.... seria 143km i 260nm (katalogowo) cyfry nie powalają (co chodzi o moc) ale pod noga kolosalna różnica....
Spalanie mam podobne jak ty w e34. Co chodzi o moc i osiągi to ja miałem troche ambitniejsze plany. Tak więc na kolektorze siedzi td-05, do tego mbc- elektronika nie przeszkadza bo pompa to mechanik z m21, sprzęgło to lekki jednomas 240, ztoczony tłumik drgań no i dla lepszej przyczepności szpera 2,65. Na wiosne na e32 czeka nowe serce- silnik mb om 606 3,0 24v td na pompie rzędowej z om 603 plus kilka innych gratów.
Co chodzi o silnik m21 to chyba jest bardziej rozwojowy niż m51. Powstał z m20. Tylko niewielu ludzi w nim dłubie bo stary,pasek,czuła głowa.