Strona 5 z 7 PierwszyPierwszy ... 34567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 69

Wątek: Akumulator

  1. #41
    Prąd będzie ciężko sprawdzić (no chyba ze cęgami) ale możesz sprawdzić napięcie ładowania a to jest miarodajne

    Podczas pracy napięcie nie powinno spadać poniżej 13V przy włączonych wszystkich odbiornikach. Normalnie nieco ponad 14V

    A alternator w M67 jest chłodzony cieczą.... nie zazdroszczę :/
    Czyste sumienie wynika najczęściej ze złej pamięci

  2. #42
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jun 2007
    Posty
    129
    BMW
    E38 740 d, F01 730 d
    Skąd
    Polska
    Jeszcze raz dzięki! Sprawdzę ten poziom ładowania. Mam nadzieję, że będzie oki!
    Pozdrawiam!

  3. #43
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2009
    Posty
    324
    BMW
    e32 m30b30 88r. e38 m62b44 99r.
    Skąd
    Stce
    dobrze by było gdyby na akumulatorze z włączonym obciążeniem było około 14.5 V, w moim aucie z tym samym alternatorem przy zimnym silniku jest 14.7 V a jak się zagrzeje to spada do 14.1 V, oczywiście po wymianie regulatora na nowy:) przed wymiana spadało poniżej 13.7 V. alternator trochę wymyślny bo bez szczotkowy ale bez paniki:) wszystko jest do zrobienia.

  4. #44
    Vip Vip Awatar coboss
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    4,002
    BMW
    E38 730d
    Skąd
    Szlachta Rydzyńska koło wsi Leszno
    Cytat Zamieszczone przez Sebol
    ....za boscha 100Ah zaspiewali mi 600zeta taniej chyba nie kupie.....
    I to jest to! Te ceny mówią jedna: KUP ORYGINALNY AGM ;)
    najlepszy akumulator, który jest oryginalny i na pewno będzie idealny. Do tego cena oryginalnych akumulatorów nie jest dużo wyższa w stosunku do takiego Boscha.

    Ja osobiście kupiłem żelowy ale gdybym miał dzisiaj kupować poszukałbym gdzieś oryginalnych akumulatorów BMW z zastosowaniem technologi AGM
    ---===Bo radość to suma drobnych przyjemności===---

    *** UWAGA! ACHTUNG! ATTENTION! ATENCION! ***
    Ze względu na ograniczony czas coraz rzadziej zaglądam na forum :(
    W sprawach pilnych proszę o kontakt na maila coboss@op.pl pamiętajcie o zaznaczeniu, że jesteście klubowiczami!

  5. #45
    Vip Vip Awatar Cichy
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    887
    BMW
    e38
    Skąd
    Poznan
    A co to za technologia Coboss??
    Impossible is nothing

    Żyć szybko, umierać młodo

  6. #46
    Vip Vip Awatar coboss
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    4,002
    BMW
    E38 730d
    Skąd
    Szlachta Rydzyńska koło wsi Leszno
    Cytat Zamieszczone przez Cichy
    A co to za technologia Coboss??
    Akumulatory bezobsługowe wykonywane są obecnie w dwóch technologiach:

    * AGM (Absorbed Glass Mat) - cały elektrolit uwięziony jest (wchłonięty) w separatorach z włókna szklanego o wielkiej porowatości, znajdujących się między płytami.

    * żelowej - elektrolit uwięziony jest w postaci żelu.

    Źródło:
    http://www.ces.com.pl/index_2.php?page=31
    ---===Bo radość to suma drobnych przyjemności===---

    *** UWAGA! ACHTUNG! ATTENTION! ATENCION! ***
    Ze względu na ograniczony czas coraz rzadziej zaglądam na forum :(
    W sprawach pilnych proszę o kontakt na maila coboss@op.pl pamiętajcie o zaznaczeniu, że jesteście klubowiczami!

  7. #47
    (pre) Neo Katechu Men Vip Awatar hatecraft
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    1,088
    BMW
    735i - E38 FL Aut.
    Skąd
    Warszawa
    Blog
    7
    Cytat Zamieszczone przez sylwek7
    A alternator w M67 jest chłodzony cieczą.... nie zazdroszczę :/
    Fakt, jest drogo -- w Wawie za regenerowany chcą 1000 zł przy zwrocie starego. Ale ten alternator jest bezszczotkowy, to albo mostek siadł, albo regulator -- ale nie zawadzi najpierw sprawdzić łożysk.
    Miałem problem z tylnym łożyskowaniem: wyrobił się wirnik i był spory luz. Generalnie fachmani od alternatorów są wygodni. W 3 warsztatach mówili mi, że nie da się zrobić, bo na pewno się wyrobi po 2 dniach i "kup pan regenerowany".

    Oddałem wirnik do regeneracji (udało się namówić jednego fachowca), zrobiono mi stalową tulejkę pasowaną do łożyska na lekki wcisk - sam wszystko złożyłem, zasilikonowałem i póki co przejeździło 1000km, a koszt to około 120 zł (regeneracja wirnika+łożysko+plastikowa tulejka na łożysko).
    Skrzynie automatyczne się zużywają! Przy przebiegu 200 kkm nie oczekujcie bezawaryjnej pracy...

    Kiedy ludzie przestają wierzyć w Boga, to nie jest tak, że w nic nie wierzą, ale wierzą w cokolwiek.
    G. K. Chesterton

  8. #48
    Vip Vip
    Dołączył
    Dec 2009
    Posty
    4,273
    BMW
    Nie mam
    Skąd
    Racibórz(Śląsk)
    Myślę, że ten cytat trochę rozjaśni sytuację ;)

    Cytat Zamieszczone przez ESSA
    Właśnie przede wszystkim AGM nadają się do samochodu i car audio.
    W car audio (i podczas rozruchu auta) najważniejsze są przede wszystkim dwa parametry, które są zdecydowanie lepsze w AGM. Jest to dużo większa gęstość energii, czyli większa wydajność z mniejszej obudowy. Żelówka o takiej samej wielkości obudowy co AGM, będzie miała mniejszą wydajność prądową i mniejszą pojemność, gdyż część miejsca w obudowie "zabiera" czynnik żelujący, który nie jest aktywnym elektrolitem. Jest to więc wypełniacz zmniejszający ilość właściwego elektrolitu oraz ograniczający (częściowo izoluje) powierzchnię kontaktu tego elektrolitu z płytami elektrod. Miedzy innymi dzięk tej większej powierzchni kontaktu elektrolitu z płytami elektrod, akumulator AGM posiada dużo niższą rezystancję wewnętrzną co bezpośrednio przekłada się na dużo większą wartość prądu do pociągnięcia z niego w każdej chwili. A o to chyba nam chodzi tak w car audio, jak i podczas rozruchu diesla na mrozie.
    Przekłada się to również (ta rezystancja) na możliwość dużo szybszego ponownego ładowania się akumulatora AGM, gdyż odbywa się to większym prądem. Ponadto, bezpośrednio po ładowaniu akumulatora żelowego pęcherzyki tlenu powstajace na płytach-elektrodach tego akumulatora jeszcze dodatkowo izolują, niekorzystnie zwiększając jego rezystancję wewnętrzną. Powoduje to również spadek jego pojemności. Po naładowaniu, akumulator żelowy należy więc pozostawić na kilka godzin, aby pozwolić na zniknięcie pęcherzyków tlenu i dopiero wówczas będzie on posiadał zakładane parametry. Jednak na takie rzeczy nie ma czasu w samochodzie.
    Żelówki są więc bardziej przeznczone na "długie ale nie wyżyłowane dystanse" do pracy z ciągłym ładowaniem - mają dłużej zapewniać zasilanie (głównie awaryjne), ale o mniejszym poborze prądu, który z nich można wycisnąć w porównaniu do aku AGM o takiej samej pojemności i wielkości obudowy. Są też bardziej odporne na wydojenie do zera. Mówiąc w skrócie, żelówka powoli i długo się ładuje (bo mniejszą wartością prądu) oraz dłużej zapewnia zasilanie ale za to również o niższej wartości natężenia prądu. Żelówka w czesto uruchamianym samochodzie jeżdżącym na niedługich trasach prawie zawsze będzie niedoładowana, bo do pełnego naładowania potrzebuje dużo więcej czasu. Z żelówki będziemy więc ciągle doić energię rozrusznikiem (nawiasem mówiąc i tak o niezbyt dużej wartości prądu), ale nie nadąży się tej energii uzupełniać z alternatora podczas normalnej i niezbyt długiej jazdy, bo do naładowania żelówki potrzeba dużo więcej czasu.
    Aku Żelowe są więc częściej stosowane do pracy z ciągłym ładowaniem (np. UPS-y), natomiast AGM bardziej się sprawdzają podczas pracy cyklicznej, jaką mamy w aucie.
    Nie wspomne już o car audio, gdzie liczy się nagłe i szybkie szarpnięcie dużej dawki prądu, której w szybkim impulsie i w tak dużej ilości nie zapewni żelówka. Poza tym prawdziwa żelówka o takich samych parametrach prądowych co aku AGM, jest dużo większa, cięższa i sporo droższa. Dlatego często można spotkać na rynku tańsze "niby żelówki", a lud i tak ich nie rozróżnia, bo czy to prawdziwy żel, czy marketingowa ściema, czy szczelny AGM VRLA, to i tak większość je nazywa żelówkami, gdyż nic w nich płynnego nie chupocze i nic się nie wyleje po przewróceniu do góry kołami.

  9. #49
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2009
    Posty
    19
    BMW
    e38 735
    Skąd
    Kielce
    Witam!
    Dołączając się do tematu... Dzisiaj zakupiłem akumulator ALSTAR 100 Ah/ 760 A.

    stąd:

    http://moto.allegro.pl/item936338470..._warszawa.html

    A poprzednio miałem aku od mercedesa 74Ah a I rozruchowego nie pamiętam, jedyne co wiem to latem nie miałem żadnego problemu z odpaleniem, natomiast zimą porażka, wychodzę z żoną na parking, wsiadam, próbuję odpalić a tu kicha
    Aku się chyba skończył ostatecznie bo po podłączeniu pod prostownik nie ładował się do końca
    napięcie mierzyłem miernikiem i dochodziło do 12.8V po czym spadało do 12.6V.

    Jak widać nie jest to drogi aku, sprawdziłem i działa, może jest alternatywą tla drogich akumulatorów chociaż zdaję sobie sprawę że swój żywot może zakończyć wcześniej niż firmówka...

    Co o tym sądzicie? (dodam że aku dostałem z przesyłką następnego dnia za 355zł).

  10. #50
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2009
    Posty
    324
    BMW
    e32 m30b30 88r. e38 m62b44 99r.
    Skąd
    Stce
    osobiście nie słyszałem nigdy o takich akumulatorach, może jakaś tańsza linia bergena albo centry, Moim zdaniem niema nic za darmo, a szczególnie w akumulatorach, za dobrą jakość trzeba zapłacić.
    100 Ah w dobrym wykonaniu kosztuje około 450 - 500 zł, więc sam oceń co kupiłeś. A tak naprawdę to samo wyjdzie:) pamiętaj o odpowiednim napięciu ładowania 14.5V, i ze 2 lata może pochodzi.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •