Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 24

Wątek: Niefabryczny alarm - montaż

  1. #11
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2012
    Posty
    441
    BMW
    728i
    Skąd
    zabrze
    Nie sądzę żeby był rozbrajany wkładką. Nie oglądałem jeszce schematów jednak stawiam że sygnał uzbrajania/rozbrajania jest podawany z modułu GM, zaś w przypadku otwierania wkładką to siłownik steruje pozostałymi. Jeżeli nie to będę musiał poszukac innego sposobu lub zakombinować, tak czy siak nie chcę mieć dwóch pilotów bo to śmieszne. Musi być jakiś sposób dla tego pytam :)


    P.S. A gdyby tak odpiąć sygnał z wkładki ? Nie sprawdzałem w sumie czy otwieranie wkładką jest mechaniczne czy elektryczne. Tam jest tylko stycznik czy cięgno ?

  2. #12
    Vip Vip Awatar seban123
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Skąd
    Puławy, Lubelskie
    Blog
    1
    Wkładka ma czujniki do zamykania i otwierania. Bagażnik również.

    Otwieranie drzwi wkładką jest tylko elektryczne w drzwiach kierowcy a w bagażniku mechaniczne i elektryczne.
    Jak padnie aku to wkładką w drzwiach kierowcy nie otworzysz auta. Zostaje tylko bagażnik o ile działa i da się kluczyk włożyć i przekręcić.

    Montowałem takie alarmy kiedyś co są uzbrajane ori pilotem. Jest to wyjątkowo kiepskie rozwiązanie.
    Jeden jaki montowałem to był uzbrajany i rozbrajany kierunkami. Jedno mignięcie to uzbrojenie a dwa to rozbrojenie. Alarm dedykowany do danego modelu auta. Ale wystarczy że ktoś poda zasilanie na kierunek i już rozbrojony. Kierunek w błotniku pięknie się do tego nadaje.

    W e38 sygnał uzbrajania i rozbrajania nie istnieje w formie masy czy plusa. Wysyłając sygnał pilotem ten sygnał trafia do anteny w szybie. Następnie do wzmacniacza. Wzmacniacz wysyła sygnał cyfrowy z odebranym kodem do modułu gm. Moduł gm ma w sobie zapisany kod pilota który jest zmienny. Jak kod będzie się zgadzał to moduł wysteruje przekaźniki od siłowników i włączy kierunki jak są ustawione.
    Nie ma więcej elementów po drodze.

    Jest coś takiego jak i-bus k-bus. Są to sieci komunikacyjne w aucie. Sygnał o uzbrajaniu i rozbrajaniu pojawia się w sieci. Jak ktoś jest dobrym elektronikiem i ma trochę sprzętu to może wyłapać sygnał który odpowiada za daną czynność. Mając przebieg sygnału może zamontować procesor który wyśle w sieć odpowiednią komendę. Ale to już wyższa szkołą jazdy. Może procesor nasłuchiwać sieć. jak w sieci się pojawi sygnał to wykona odpowiednią czynność np rozbroi alarm.

    A najprostszym rozwiązaniem jest kupno używanego alarmu dedykowanego do tych aut. Był on często montowany w e39. Znajdował się za schowkiem. Działał on właśnie z ori pilotem. Te alarmy były montowane w salonach przed sprzedażą. Znak szczególny to syrenka pod maską z logiem bmw oraz dioda wewnątrz z guzikiem. Wystający walec czerwony który dało się nacisnąć.
    Mając taki alarm problem z głowy jeśli chodzi o uzbrajanie i rozbrajanie.

    Jest jeden problem z tymi alarmami. Już 4 sztuki wywaliłem bo się psuły.
    Wiedza o tym, gdzie znalezc informacje i jak ich uzywac to tajemnica sukcesu.
    Albert Einstein

  3. #13
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2012
    Posty
    441
    BMW
    728i
    Skąd
    zabrze
    Na pewno kwestia kierunków jest błędna - próbowałem u siebie, zmieniłem odpowiednie wartości, zaprogramowałem (via inpa) i kierunki nadal nie mrugają. Wygląda na to że to wymaga jednak modułu alarmu i że to nie moduł Gm mruga kierunkami.
    Druga sprawa to uzbrajanie/rozbrajanie. A co jeśli odepnę zupełnie styczniki wkładki ? Nie rozbroję wtedy alarmu wkładkami drzwiowymi. Pozostanie tylko oryginalny pilot. W takim scenariuszu nie wydaje mi sie żeby ten alarm był wadliwy, uzbrajany będzie przez sygnał z modułu GM do siłowników.

  4. #14
    Vip Vip Awatar seban123
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Skąd
    Puławy, Lubelskie
    Blog
    1
    Odpięcie wkładek załatwi sprawę. Moduł gm wysyła sygnał do lcm linią komunikacyjną o włączeniu kierunków. Aby było aktywne mruganie kierunkami wymagane jest uaktywnienie alarmu który jest fabrycznie wbudowany w gm. Możesz dopiąć syrenkę i czujnik przechyłu fabryczne. Będziesz miał alarm. Wszystkie info o wzbudzeniu idzie w sieć.
    Wiedza o tym, gdzie znalezc informacje i jak ich uzywac to tajemnica sukcesu.
    Albert Einstein

  5. #15
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2012
    Posty
    441
    BMW
    728i
    Skąd
    zabrze
    Czyli rozumiem że muszę mu "wmówić"/"zakodować" że ma moduł alarmu i mrugnie ? bo czytałem że zmieniam tylko QUIT_OPT_cośtam... ale to nie dało efektu żadnego.
    Jeszcze by musiało być info gdzie to się koduje :) Czytałem już chyba w sumie wszystkie opisy ale tego nie znalazłem jeszcze. Jeżeli chodzi o sam alarm to wolę jednak alarmy z czujnikiem mikrofalowym dwustrefowym z prealarmem - wiele razy mi to już w poprzednich autach uratowało szybę.

  6. #16
    Vip Vip Awatar seban123
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Skąd
    Puławy, Lubelskie
    Blog
    1
    Musisz uaktywnić DWA w gm/zke. Wtedy kierunki zaczną mrugać.
    Wiedza o tym, gdzie znalezc informacje i jak ich uzywac to tajemnica sukcesu.
    Albert Einstein

  7. #17
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2012
    Posty
    441
    BMW
    728i
    Skąd
    zabrze
    Dzięki. Masz jeszcze może wiedzę czy w samochodzie jest już instalacja do montażu centralki fabrycznej alarmu ? Czy gdybym szukał i chciał dołożyć oryginał to muszę z wiązką kupić ?

  8. #18
    Vip Vip Awatar seban123
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Skąd
    Puławy, Lubelskie
    Blog
    1
    Od kogoś kiedyś słyszałem że pierwsze wypusty miały przygotowane wiązki. To tylko słyszałem. Normalnie ich niema. Wiązkę trzeba sobie puszczać samemu. Nie opłaca się kupować nowej. Centrale masz już zintegrowaną z modułem komfortu. Aby było ori trzeba dołożyć przynajmniej syrenkę żeby coś wyło i czujnik wstrząsowy/przechyłu. Wymiana lusterka na wersję z diodą. Niema tego dużo.
    Wiedza o tym, gdzie znalezc informacje i jak ich uzywac to tajemnica sukcesu.
    Albert Einstein

  9. #19
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2012
    Posty
    441
    BMW
    728i
    Skąd
    zabrze
    Rozumiem, czyli nie było osobnej centralki alarmu tylko to wszystko jest wysterowane modułem GM. Czyli do niego dopinam tylko syrenę, aktywuję odpowiednie funkcje i już krańcówki drzwiowe będą wykorzystane ? Alarm będzie reagował na otwarcie drzwi/klap. Dobrze rozumiem ?
    Ewentualnie do tego czujnik wstrząsowy i po sprawie tak na prawdę.
    Najlepiej kupić każdy element z wiązką i oryginalnymi wtyczkami.
    Dobrze rozumuję ?

    P.S. A za co odpowiada dioda lusterka ? Bo u mnie jest dioda na desce mniej więcej centralnie umieszczona.
    Ostatnio edytowane przez bartolo ; 27-01-2013 o 12:34

  10. #20
    Vip Vip Awatar seban123
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Skąd
    Puławy, Lubelskie
    Blog
    1
    Dobrze rozumiesz. Dokładasz elementy, kodujesz i po zabiegu.
    Dioda w lusterku tylko informuje o tym że jest alarm.
    Wiedza o tym, gdzie znalezc informacje i jak ich uzywac to tajemnica sukcesu.
    Albert Einstein

Podobne wątki

  1. [elektryka] Alarm
    Przez euro_tuned w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 04-04-2019, 16:52
  2. Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 04-05-2010, 20:39
  3. alarm
    Przez bryce w dziale Diagnostyka / AUDIO / VIDEO / NAVI
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 02-05-2009, 20:14
  4. alarm
    Przez komando w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 08-11-2008, 16:37
  5. Alarm ...
    Przez MastaKleszcz w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 21-03-2008, 23:45

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •