Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 20

Wątek: bierze olej, płyn chłodniczy i dymi na biało

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2011
    Posty
    100
    BMW
    E65 745i LPG
    Skąd
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez kajciu Zobacz posta
    No pisze że woda ucieka mu z pod korka. Ale ucieka z pod niego bo się gotuje i jest duże ciśnienie w układzie i po prostu puszcza bo musi, czy wylatuje z pod korka bo go szlag trafił? Ja bym odkręcił korek i grzał auto na postoju i obserwował co się dziej z płynem a do tego obserwował tem. silnika.
    Kajciu gwarantuje ci że bez korka zagotujesz płyn nawet w sprawnym układzie chłodzenia bo nie wytworzysz dużego ciśnienia w otwartym układzie i wtedy obniża się temperatura wżenia cieczy, dlatego ten korek musi być i to sprawny i właśnie ma być duże ciśnienie w układzie zamkniętym bo wtedy płyn nie zaczyna ci wżeć przy np 100`C tylko 110`C, u mnie popsuty korek też nie wytrzymywał ciśnienia a po wymianie jak ręką odjął
    Ostatnio edytowane przez pietjawawa ; 16-01-2013 o 13:34

  2. #2
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2011
    Posty
    100
    BMW
    E65 745i LPG
    Skąd
    Warszawa
    1. Do serwisu po nowy korek koszt ok 60zł, u mnie było to samo że płyn uciekał przez wadliwy korek, w serwisie sprzedawca poinformował mnie że te korki bardzo często się psują, po założeniu nowego korka sprawdź też zbiorniczek czy przypadkiem nie ma mikropęknięć bo u mnie zaczął pękać w wielu miejscach po założeniu nowego korka i też musiałem go wymienić, tutaj układ chłodzenia pracuje na trochę wyższym ciśnieniu a wiadomo im wyższe ciśnienie tym cieżej doprowadzić płyn do temperatury wrzenia.
    2. Jakim płynem chłodniczym zalany jest układ? nie może być to zwykły płyn typu Borygo bo optymalna temperatura pracy tego silnika jest powyżej 100`C. Powinno to być np G12 który jest płynem nie gotującym się powyżej 100`C
    3. Jeśli posiadasz instalację gazową to do gazowników niech sprawdzą czy przypadkiem parownik nie przepuszcza gazu w układ chłodzenia
    4. Znajdź posta na temat ukrytego menu na zegarach z których odczytasz jaką temp ma płyn chłodniczy.
    5. Dymienie na biało i podnoszące się obroty. Do wymiany odmy które znajdują się na głowicach, po wymianie obroty powinny wrócić do normy i dymienie ustanie. U mnie pomogło.

    Wszystkie te czynności wykonałem ponad rok temu za jednym razem i do dnia dzisiejszego mam spokój :)
    Ostatnio edytowane przez pietjawawa ; 16-01-2013 o 13:25

  3. #3
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2012
    Posty
    145
    BMW
    e66 745LI 2003r
    Skąd
    Pieńsk
    A gdzie napisałem że nie zagotuje czy co tam? Napisałem żeby obserwować co się będzie działo , a zobaczyć wbrew pozorom można wiele. A ciśnienie w układzie jest niewielkie. Jak jest duże to ma wypuścić korek bo węże porozrywa. Tam jest po prostu jakby zawór bezpieczeństwa. Na postoju na wolnych obrotach nie powinno się gotować, co innego podczas jazdy.

  4. #4
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2011
    Posty
    489
    BMW
    745 e65
    Skąd
    janów lub
    bez korka gdy temp.dojdzie do 100 to wywali płyn nawet na wolnych obrotach ,dlatego powinno być ciśnienie w układzie aby podnieść próg wrzenia cieczy

  5. #5
    Doświadczony Użytkownik Awatar jaro5
    Dołączył
    Jun 2011
    Posty
    2,688
    BMW
    F01 750i 540km 850N x-drive,ML 3,2CDI
    Skąd
    radom
    Cytat Zamieszczone przez jędrek Zobacz posta
    bez korka gdy temp.dojdzie do 100 to wywali płyn nawet na wolnych obrotach ,dlatego powinno być ciśnienie w układzie aby podnieść próg wrzenia cieczy
    Nie zgodze sie z tym bo na wolnych obrotach ten motor nie wywali płynu nawat jak osiągnie 105 stopni.Sam tak kiedyś myślałem ale jak zobaczyłem co u mnie mechanik robi po wymianie słymmej rury czy przewodów to wiem na 1000% ze nie ma prawa wywalić.

  6. #6
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2012
    Posty
    17
    BMW
    E34 525i, 745i E65 2001
    Skąd
    Hrubieszów
    Nie no spokojnie ugniatam na centymetr.
    Już się bałem że pompa wodna do wymiany bo rady nie daje, ale jak piszecie że 106 to nie problem to dobrze.
    Dzięki
    Ps odpowietrzać go nie trzeba po wypuszczeniu płynu? sam się odpowietrzy?

  7. #7
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2012
    Posty
    145
    BMW
    e66 745LI 2003r
    Skąd
    Pieńsk
    No właśnie. Wywali? Cały? czy tylko się uleje? I dobrze piszesz "cieczy", więc ta ciecz ma próg wrzenia nawet 125 stopni więc się tak szybko nie zagotuje.

  8. #8
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2012
    Posty
    17
    BMW
    E34 525i, 745i E65 2001
    Skąd
    Hrubieszów
    Podłącze się do tematu, u mnie tempetatura u ukrytym menu pokazuje ok 106 stopni, czy to jest normalne dla tego silnika?
    Teraz temperatury są ujemne a w lecie przy +30 stopniach nie bedzie źle?
    Mam też twarde węże do chłodnicy, czyli z tego co przeczytałem to się nie przejmować?
    Pzdr.

  9. #9
    Doświadczony Użytkownik Awatar technics
    Dołączył
    Dec 2009
    Posty
    1,547
    BMW
    octavia 1.9tdi ex e65 745 2002 rok ex e38 735
    Skąd
    Szwecja
    U mnie temperatura chodzi od 96 do 105 wiec chyba twoje 106 to nie taki problem . Twarde weze powiadasz, dla jednego to juz twarde dla innego miekkie . U mnie gorny waz moge ugniesc na okolo 1 cm oczywiscie na goracym silniku .

  10. #10
    Vip Vip Awatar Jakub
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    6,783
    BMW
    BRAK
    Skąd
    Wlkp.Zduny k.Krotoszyna
    'ugniatanie' na 1 cm to norma i tak powinno być, oczywiście mocno nabrzmiałe węże tez zgnieciesz ale to już widać że coś nie halo..

    B.-ądź M.-arce W.-ierny
    Opel Signum
    BMW jeszcze kiedyś kupię ;p

    Ex- BMW e28 524td, e38 728i,e66 735LI , e36 316i 1.9 compact ,e46 M3 SMG ;)

Podobne wątki

  1. [silnik] e65 dymi podczas postoju na biało i niebiesko, uszczelniacze ?
    Przez wojtmul w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 312
    Ostatni post / autor: 05-11-2014, 20:02
  2. płyn chłodniczy
    Przez kondzio207 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 45
    Ostatni post / autor: 18-10-2014, 19:23
  3. [silnik] E66 745i pobiera płyn chłodniczy
    Przez szatann w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 06-03-2012, 01:10
  4. [ wnetrze] Płyn chłodniczy w układzie wentylacyjnym
    Przez Marcin-e32 w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 31-05-2010, 23:22
  5. Zamarzł płyn chłodniczy!
    Przez Individual23 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 20-12-2009, 21:53

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •