Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Wątek: Wymiana lub naprawa baku E38 750 iL

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Początkujący Użytkownik Awatar Bimmer
    Dołączył
    Nov 2012
    Posty
    31
    BMW
    e38 750 il
    Skąd
    Wrocław
    Dziękuję serdecznie za wszystkie rady. Zakupiłem używkę z allegro na wszelki wypadek koszt z transportem 590 PLN. Stan ogólnie oceniam na w miarę, nie nowy no i nie ma rewelacji.

    Uszkodzony bak naprawiłem w sposób następujący. Materiały preparat z USA o nazwie STICKY WELD dostępny w Castoramie dziale samochodowym stosowany do uszczelniania chłodnic, baków itp, koszt 24 PLN. Dwa opakowania Poxiliny koszt 11 PLN sztuka oraz kit dekarski Baumit w cenie 16 PLN.

    Oczyściłem pęknięcie oraz obszar wokół niego w promieniu około 7-8cm. Należy odtłuścić. Zmatowiłem papierem ściernym dla lepszej przyczepności. Sticky Weld nałożyłem na pękniecie, Uwaga należy rozrabiać kawałkami bo szybko wiąże. Około minuty. Ręce polecam zrosić wodą ponieważ lepiej nakłada się materiał. Następnie wokół pęknięcia nałożyłem Poxilinę tutaj wiązanie jest oczywiście dłuższe.

    Po około 4 godzinach na powłoki Sticky Weld i Poxiliny nałożyłem kit dekarski. Masa plastyczna jest wodo-odporna oraz stosowana jest to uszczelnień dachowych.

    Temperatura pracy w garażu około 16 stopni bo inaczej materiały dłużej schną szczególnie Poxilina.

    Rezultat po 200 km: na chwilę obecną trzyma, chociaż wiem że to zabieg doraźny. Nie tankuje pełnego baku lecz maksymalnie 1/4 bo obawiam się, że uszczelnienie może nie podołać. Masa pracuje na ściany zbiornika i może rozerwać nową powłokę.

    Tak jak pisałem na wiosnę jak zrobi się cieplej to wymienię. Za wskazówki dotyczącej demontażu wielkie dzięki. ;) jak również odpowietrzenia. Wiem również, że w okolicy Wrocławia jest człowiek, który spawa pęknięte baki, numer dostępny w necie. Koszt około 200 PLN. Rozważę naprawę klejonego również.

    Pozdrawiam,

    Bimmer
    Uśmiech wędruje daleko.

  2. #2
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2011
    Posty
    171
    BMW
    e38 740i
    Skąd
    berlin
    no to poki zima i masz drugi bak, to polecam operacje taka, jaka przeprowadzilem na swoim baku. tzn. oczyscilem go z rdzy druciakiem na wiertarce, wiec ze ryzykowne ze wzgledu na opary, i bylo mi goraco ze stresu,no ale sie udalo, po lakierem byla masa malych wzerow rdzy 3 dziury wielkosci palca , po oczyszczeniu zabezpieczylem bak preparatem rost burn epoxy cos tam, z castoramy. preparat wyzera resztki rdzy i tworzy powloke zywiczna , gwarantujac spokoj na dlugo. nastepnie po wyschnieciu, wszelkie dziury na okolo potraktowalem cyna i lutownica Kolbowa starej daty (dekarska,elektryczna) i polatalem wszystko zywica z wloknem szklanym , najpierw male latki, po 30 min 2x wieksze i po godzinie 4x wieksze, bak sie rowniez rozdwajal na zgrzewach wiec i tam zastosowalem zywice i wlokno. po 24h odtluscilem calosc i nalozylem 3 warstwy podkladu antykorozyjnego, czarnego i na 2 dzien 4 warstwy bitumexu w sprayu.musze powiedziec ze od sierpnia, bmw stoi z pelnym bakiem, jezdzac od czasu do czasu i wszystko ma sie w jak najlepszym porzadku wiec poki masz bak na wierzchu to proponuje zapobiegawczo, oczyscic go i jesli nie ma dziur, to polozyc kilka warstw podkladu antykorozyjnego i porzadnie zabezpieczyc bitumexem , bo szkoda byloby pracy przy wymianie baku, aby po kilku tysiacach km, znow mialo sie cos dziac. Pozdrawiam

Podobne wątki

  1. wymiana pompy paliwa w baku 740d
    Przez CICHY83 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 25-06-2017, 19:30
  2. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 22-07-2012, 17:49
  3. [silnik] Wymiana bądź naprawa silnika M60b40 Bmw E38 740 proszę o pomoc
    Przez motyl31 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 27-07-2011, 17:58

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •