Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 19

Wątek: Kolektor ssący z M73B54 do M70B50

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Zaawansowany Użytkownik Awatar kubosh
    Dołączył
    Aug 2011
    Posty
    858
    BMW
    E46 330xd E53 4.4i E65 730d lift
    Skąd
    Warszawa
    Blog
    9

    Kolektor ssący z M73B54 do M70B50

    Jak w temacie.
    Czy kolektor ssący z M73B54 jest większy niż ori od M70B50 i oczywiście ,czy da radę zrobić przeszczep ?

  2. #2
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez kubosh Zobacz posta
    Jak w temacie.
    Czy kolektor ssący z M73B54 jest większy niż ori od M70B50 i oczywiście ,czy da radę zrobić przeszczep ?
    Uszczelki pod kolektor są te same, czyli od najkważniejszej strony są jednakowe, ALE będzie problem z rozwiązaniem zaślepki od strony czujników temperatury powietrza w dolocie, bo w e32 jest uszczelka kwadratowa papierowa i inny gwint do czujnika, a w e38 jest oring i inny czujnik.

    Poza tym powinno być ok.

    Ale po co robić przeszczep jak kolektory za parę stów można mieć bez problemu.
    pozdrawiam Bartek

  3. #3
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,603
    BMW
    740iA e-32
    Skąd
    Rawicz Wlkp
    Blog
    1
    a po co to w ogóle robić??? jak już to szczepić całe M73 zamiast M70 :)))

  4. #4
    Zaawansowany Użytkownik Awatar kubosh
    Dołączył
    Aug 2011
    Posty
    858
    BMW
    E46 330xd E53 4.4i E65 730d lift
    Skąd
    Warszawa
    Blog
    9
    Oczywiście pytanie było czysto teoretyczne :)
    Kolega chce do swojego E39 wsadzić M70. Poza tym jeżeli są większe kolektory od M73 to będzie się M70 lepiej zbierało :)

  5. #5
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,603
    BMW
    740iA e-32
    Skąd
    Rawicz Wlkp
    Blog
    1
    właśnie o to mi chdzoi podejrzewałem jakies mataczenia swapowe :) także pyta nadal nie lepiej wsadzić całe M73 ????? zwłaszcza znając cene uszczelek pod kolktor dolotwy do V12 to opcja zmiany samego kolektora może nie być taka tania

  6. #6
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    Bez sensu wkładać stare M70. Dużo lepiej kupić M73 po lifcie, jakieś 10 lat młodszy silnik, a co za tym idzie uszczelki głowicy, zaworowe, misek itd.

    Poza tym ważna kwestia to dźwigienki zaworowe w M73 są na łożyskach, co powoduje, że wałek jest bezpieczniejszy. Poza tym zmieniono system smarowania wałka i nie ma możliwości, żeby się śruby rurki olejowej odkręcały i wałek cierpiał na brak oleju.

    Kwestią następną jest wyraźnie mniejsze spalanie w M73, ze względu na pełny sekwencyjny wtrysk.

    Pomijam już moc i moment, są troszkę większe.

    Pompy paliwa w M70 są dwie, ale można dać jedną, żeby tylko dawała te 3 bary i wydajność ponad 200 litrów/h.

    Pewnie jeszcze coś bym wymyślił, ale nie mam teraz czasu :)
    Ostatnio edytowane przez ttrol ; 07-01-2013 o 12:39
    pozdrawiam Bartek

  7. #7
    Zaawansowany Użytkownik Awatar kubosh
    Dołączył
    Aug 2011
    Posty
    858
    BMW
    E46 330xd E53 4.4i E65 730d lift
    Skąd
    Warszawa
    Blog
    9
    Ja też mu mówiłem aby pomyślał o M73 - gdyż są bardziej dostępne niż M70 .

  8. #8
    ULA Vip Awatar tequila1909
    Dołączył
    Nov 2010
    Posty
    3,413
    BMW
    E39 525iA ex. E32 735i, E32 735iAL, E38 728iA
    Skąd
    Jura KC
    Cytat Zamieszczone przez kubosh Zobacz posta
    Ja też mu mówiłem aby pomyślał o M73 - gdyż są bardziej dostępne niż M70 .
    Tutaj nie masz racji, popatrz chociażby na Allegro i zobacz ile jest do kupienia M73 a ile M70, to samo tyczy się auto złomów itp.
    Mr. Perfect 4 x K1 World Champion

  9. #9
    Doświadczony Użytkownik Awatar prezE32s
    Dołączył
    Sep 2008
    Posty
    1,899
    BMW
    Było 750iA, A8 4.2 D2 FL, Phaeton 3.2 V6, E270CDi W211 Avantgarde, jest: Phaeton 5.0 V10 TDi
    Skąd
    Chojnów
    Kubosh o uszczelki kolektora ssącego nie musi się martwić gdyż ma je nowe ;)

  10. #10
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez prezE32s Zobacz posta
    Kubosh o uszczelki kolektora ssącego nie musi się martwić gdyż ma je nowe ;)
    Hej, widzę, że już któryś raz nie czytasz wątków od początku, tylko po łebkach.

    To nie dotyczy auta Kubosha :)
    pozdrawiam Bartek

Podobne wątki

  1. [mechanika] kolektor ssący,łopatki
    Przez lukasz7 w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 24-09-2016, 21:07
  2. [silnik] kolektor ssący!!
    Przez Adus81 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 19-10-2012, 16:43
  3. Kolektor ssący
    Przez Derreg w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 05-01-2011, 08:02
  4. [mechanika] kolektor ssący w E65 3,0d po FL.
    Przez coolx w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 26-05-2009, 14:12

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •