to było do mnie, jako do autora postu;)
posiedziałem troche w necie i znalazłem taki temat http://www.bmw5er.pl/printview.php?t...9dbf4c801085f6 co o tym myslicie??
Witam. Korzystajac z okazji ze tylu tu specow od e38 poradze sie jesli mozna :). Mam e38 4.4 z 96 roku i dwa tygodnie temu wywalilo mi plyn zawarami od ogrzewania. Wyciagnalem je uszczelnilem zamontowalem i okoo 2 tygodnie bylo ok. Dwa dni temu znowu mi wywalilo plyn z nich usczelnilem ponownie. Weze mam dosc twarde ale temeratura w normie 103-107 i ni huhu wyzej. Odpowietrzalem chyba na wszystkie sposoby jakie znalazlem na forach. Ogrzewanie w srodku jest ale na wyzszych obrotach zdecydowanie wieje cieplej. Korek zalozylem nowy sadzac ze weze beda troszke miekksze ale caly czas podobnie. Nie wiem jak u was ale umnie gorny waz jest goracy jak cholera a ten za termostatem letni. I moje pytanie brzmi jak jest to u was jesli chodzi o weze przy temeraturze 107 stopni max. Aha wisko sie zalacza przy 107 i temp. spada do 104 i tak w kolko. Jak zgasze silnik na goraco i odpale po 10 minutach to temp. mi spada z 107 do 97 ale podczas jazdy nie. Termostat do wymiany czy tak ma byc z temperatura tych wezy, a moe jeszcze zle odpowietrzone. I jescze jedno czy termostat otwiera sie konwencjolanie od temp. plynu czy komputer go otwiera? Prosze o jakos pomoc bo mi juz sil na to brak.
Pozdro
Ostatnio edytowane przez adiniuniek ; 30-01-2013 o 10:29
termostat otwiera sie jak zwykly termostat:P
jesli dodajesz gazu i wieje cieplej, to pompka pod elektrozaworami
Skoro sie otwiera od temp. plynu to po co mu grzalka? Pompka pod zaworami dziala bo ja sprawdzalem jak je uszczelnialem.
hmm....zacytuje
zastosowanie w/w termostatu ma za zadanie utrzymanie na niskich i średnich obciążeniach silnika wyższej temperatury (niż tradycyjne 90*C) co ma za zadanie obniżyć zużycie paliwa oraz ekologię czyli zmniejszenie emisji szkodliwych związków. Tak więc praca silnika jest w temp. ok 110*C ale dla wysokich obciążeń jest to złe dlatego że wzrost temperatury zmniejsza masę powietrza zasysanego do komór spalania co za tym idzie obniża moc i moment obrotowy.
Ponadto wzrost temperatury powietrza zassanego do komór spalania powoduje wzrost skłonności do spalania stukowego, co wymusza zmniejszenie wartości kąta wyprzedzenia zapłonu ...." zaobserwowałem że przy 3000obr/min wyrzucało mi na 4 cylindrach stukanie silnika. Stąd też zastosowanie grzałki w termostacie jest po to aby przy maksymalnych obciążeniach ECU podała na nią prąd i dogrzania elementu który pomoże więcej rozszczelnić się termostatowi (oraz załączyć dodatkowo wentylator) i schłodzić silnik
pompke tez swoja rozbieralem, okazalo sie, ze sie zatrzymuje nagle cos tam ja blokowalo, po wymianie na uzywke pomoglo. zle odpowietrzony uklad tez bedzie powodowal taki efekt