Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy ... 2345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 46

Wątek: płyn chłodniczy

  1. #31
    Doświadczony Użytkownik Awatar arturo193
    Dołączył
    Oct 2011
    Posty
    2,178
    BMW
    W planach E38 750i
    Skąd
    Norwegia
    Cytat Zamieszczone przez SIWEK30283 Zobacz posta
    Chlodniczym płynem.
    Wiem...tylko,ze ja nie pisałem ze mam jakieś problemy z płynem :) .Pozdrawiam.
    Volvo V70 T5 2.3 turbo 250KM 2002,Mercedes CLS 500 2005,Honda CRv 2.0 2007,BMW X5 4.4 2001...

  2. #32
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2012
    Posty
    62
    BMW
    740I
    Skąd
    Małaszewicze
    to było do mnie, jako do autora postu;)

  3. #33
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2012
    Posty
    62
    BMW
    740I
    Skąd
    Małaszewicze
    posiedziałem troche w necie i znalazłem taki temat http://www.bmw5er.pl/printview.php?t...9dbf4c801085f6 co o tym myslicie??

  4. #34
    Zaawansowany Użytkownik Awatar SIWEK30283
    Dołączył
    Jan 2012
    Posty
    273
    BMW
    e38 740i
    Skąd
    Wrocław
    He popier... mi się co nie co:D

  5. #35
    Doświadczony Użytkownik Awatar arturo193
    Dołączył
    Oct 2011
    Posty
    2,178
    BMW
    W planach E38 750i
    Skąd
    Norwegia
    Cytat Zamieszczone przez kondzio207 Zobacz posta
    to było do mnie
    Aaaa...to przepraszam:D
    Volvo V70 T5 2.3 turbo 250KM 2002,Mercedes CLS 500 2005,Honda CRv 2.0 2007,BMW X5 4.4 2001...

  6. #36
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2011
    Posty
    6
    BMW
    740i
    Skąd
    gdansk
    Witam. Korzystajac z okazji ze tylu tu specow od e38 poradze sie jesli mozna :). Mam e38 4.4 z 96 roku i dwa tygodnie temu wywalilo mi plyn zawarami od ogrzewania. Wyciagnalem je uszczelnilem zamontowalem i okoo 2 tygodnie bylo ok. Dwa dni temu znowu mi wywalilo plyn z nich usczelnilem ponownie. Weze mam dosc twarde ale temeratura w normie 103-107 i ni huhu wyzej. Odpowietrzalem chyba na wszystkie sposoby jakie znalazlem na forach. Ogrzewanie w srodku jest ale na wyzszych obrotach zdecydowanie wieje cieplej. Korek zalozylem nowy sadzac ze weze beda troszke miekksze ale caly czas podobnie. Nie wiem jak u was ale umnie gorny waz jest goracy jak cholera a ten za termostatem letni. I moje pytanie brzmi jak jest to u was jesli chodzi o weze przy temeraturze 107 stopni max. Aha wisko sie zalacza przy 107 i temp. spada do 104 i tak w kolko. Jak zgasze silnik na goraco i odpale po 10 minutach to temp. mi spada z 107 do 97 ale podczas jazdy nie. Termostat do wymiany czy tak ma byc z temperatura tych wezy, a moe jeszcze zle odpowietrzone. I jescze jedno czy termostat otwiera sie konwencjolanie od temp. plynu czy komputer go otwiera? Prosze o jakos pomoc bo mi juz sil na to brak.

    Pozdro
    Ostatnio edytowane przez adiniuniek ; 30-01-2013 o 10:29

  7. #37
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2011
    Posty
    630
    BMW
    m60b40
    Skąd
    ZGY!
    termostat otwiera sie jak zwykly termostat:P
    jesli dodajesz gazu i wieje cieplej, to pompka pod elektrozaworami

  8. #38
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2011
    Posty
    6
    BMW
    740i
    Skąd
    gdansk
    Skoro sie otwiera od temp. plynu to po co mu grzalka? Pompka pod zaworami dziala bo ja sprawdzalem jak je uszczelnialem.

  9. #39
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2011
    Posty
    630
    BMW
    m60b40
    Skąd
    ZGY!
    hmm....zacytuje
    zastosowanie w/w termostatu ma za zadanie utrzymanie na niskich i średnich obciążeniach silnika wyższej temperatury (niż tradycyjne 90*C) co ma za zadanie obniżyć zużycie paliwa oraz ekologię czyli zmniejszenie emisji szkodliwych związków. Tak więc praca silnika jest w temp. ok 110*C ale dla wysokich obciążeń jest to złe dlatego że wzrost temperatury zmniejsza masę powietrza zasysanego do komór spalania co za tym idzie obniża moc i moment obrotowy.
    Ponadto wzrost temperatury powietrza zassanego do komór spalania powoduje wzrost skłonności do spalania stukowego, co wymusza zmniejszenie wartości kąta wyprzedzenia zapłonu ...." zaobserwowałem że przy 3000obr/min wyrzucało mi na 4 cylindrach stukanie silnika. Stąd też zastosowanie grzałki w termostacie jest po to aby przy maksymalnych obciążeniach ECU podała na nią prąd i dogrzania elementu który pomoże więcej rozszczelnić się termostatowi (oraz załączyć dodatkowo wentylator) i schłodzić silnik

    pompke tez swoja rozbieralem, okazalo sie, ze sie zatrzymuje nagle cos tam ja blokowalo, po wymianie na uzywke pomoglo. zle odpowietrzony uklad tez bedzie powodowal taki efekt

  10. #40
    Zaawansowany Użytkownik Awatar SIWEK30283
    Dołączył
    Jan 2012
    Posty
    273
    BMW
    e38 740i
    Skąd
    Wrocław
    A czy owa pompka ma wpływ na krążenie płynu w układzie bo wymieniłem już korek , uszczelniłem układ nowa pompa , termostat poprostu układ chłodzenia znam już na pamięć!
    Wczoraj zmieniałem olej patrze kapie z pompki zaworów dokręciłem opaskę nie cieknie lecz dalej ubywa płynu k... o co chodzi?

Podobne wątki

  1. Jak spuścić CAŁY płyn chłodniczy z układu?
    Przez Kecaj w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 18-10-2012, 13:08
  2. [silnik] E66 745i pobiera płyn chłodniczy
    Przez szatann w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 06-03-2012, 01:10
  3. Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 27-07-2011, 23:49
  4. [ wnetrze] Płyn chłodniczy w układzie wentylacyjnym
    Przez Marcin-e32 w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 31-05-2010, 23:22
  5. Zamarzł płyn chłodniczy!
    Przez Individual23 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 20-12-2009, 21:53

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •