Strona 1 z 5 123 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 46

Wątek: płyn chłodniczy

  1. #1
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2012
    Posty
    62
    BMW
    740I
    Skąd
    Małaszewicze

    płyn chłodniczy

    mam takie pytanie, otoz miałem troche mało płynu chłodniczego, dolałem na maxa i sie przejechałem po czym chciałem sprawdzic stan płynu i chciałem odkrecic korek od chłodnicy ale zaczeło wywalac płyn przez korek czy to tak powinno być, czy cos jest nie tak?? chodzi o 740i

  2. #2
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2011
    Posty
    300
    BMW
    728 e38 1999r.
    Skąd
    Ruda Ślaska
    Z tego co mi wiadomo po odkręceniu korka z chłodnici powinno ssyczeć a nie wybijać, ja miałem u siebie podobna sytacje i okazało sie ze zbiorniczek wyrównawczy jest do wymiany. Na forum tu juz był temat poruszany, ponoć warto wymienic sobie korek z chłodnicy bo to ma duzy wpływ na różne problemy związane z płynem (i jego wyciekaniem)

  3. #3
    Początkujący Użytkownik Awatar michuflk
    Dołączył
    Jul 2011
    Posty
    50
    BMW
    E38 728 iA
    Skąd
    Toruń
    Blog
    5
    Kolego, nie odkręca się korka od płynu chłodniczego w momencie gdy jest on rozgrzany.. Zawsze będzie leciał.. Poczekaj aż samochód ostygnie i wtedy odkręć..

  4. #4
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2011
    Posty
    300
    BMW
    728 e38 1999r.
    Skąd
    Ruda Ślaska
    nie odkręcić tylko popuścić powinno ssssssyczeć;)

  5. #5
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    Co odpowiedź to inna.

    To ja napiszę jak powinno być:

    Temperatura w normie, czyli do około 100 stopni, wskazówka mniej więcej w połowie, w zależności od wersji silnikowej, po odkręceniu korka nic się nie dzieje, syczy, bo się wyrównuje ciśnienie i to wszystko.

    Temperatura za duża, czyli od około 110, 120 stopni, wskazówka wychylona na 3/4 w prawo, po odkręceniu wyrzuca, bo płyn po rozprężeniu ulega wrzeniu.

    Wniosek jest taki, jak jest wszystko ok z układem chłodzenia i się odkręci to nic się nie stanie, jeżeli jest jakaś usterka to może wyrzycić.
    pozdrawiam Bartek

  6. #6
    Doświadczony Użytkownik Awatar technics
    Dołączył
    Dec 2009
    Posty
    1,547
    BMW
    octavia 1.9tdi ex e65 745 2002 rok ex e38 735
    Skąd
    Szwecja
    ttrol bzdury piszesz . Uklad chlodzenia w e38 jest cisnieniowy , temperatura pracy to ponad 100 stopni zwykle 104 . Plyn nie gotuje sie w ukladzie wlasnie dlatego ze jest pod cisnieniem , co powoduje ze temperatuta wrzenia jest wyzsza . Po odkreceniu korka odprezamy uklad przez co automatycznie temperatura wrzeznia spada i plyn zaczyna sie gotowac . Wiec normalnym jest ze nawet w sprawnym ukladzie po odkreceniu korka bedzie gejzer . Jesli ktos ma lepsze wytlumaczenie to prosze o sprostowanie ...

    P.S wskaznik temperatuty w bmw to jest smiech na sali . U mnie w starym e38 w pozycji pionowej byl juz przy 75stopniach az do 115 jakie udalo mi sie osiagnac kiedys . Branie go pod uwage wogole nie ma sensu
    Ostatnio edytowane przez technics ; 28-12-2012 o 09:48

  7. #7
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2010
    Posty
    455
    BMW
    e34,e32,e38 740iA 1994r
    Skąd
    szprotawa
    stan płynu sprawdza się prawidłowo na zimnym motorze najlepiej rano szczególnie w e38 gdzie poziom wskazuje pływak z miarką(patykiem)
    sławomir

  8. #8
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez technics Zobacz posta
    ttrol bzdury piszesz . Uklad chlodzenia w e38 jest cisnieniowy , temperatura pracy to ponad 100 stopni zwykle 104 . Plyn nie gotuje sie w ukladzie wlasnie dlatego ze jest pod cisnieniem , co powoduje ze temperatuta wrzenia jest wyzsza . Po odkreceniu korka odprezamy uklad przez co automatycznie temperatura wrzeznia spada i plyn zaczyna sie gotowac . Wiec normalnym jest ze nawet w sprawnym ukladzie po odkreceniu korka bedzie gejzer . Jesli ktos ma lepsze wytlumaczenie to prosze o sprostowanie ...

    P.S wskaznik temperatuty w bmw to jest smiech na sali . U mnie w starym e38 w pozycji pionowej byl juz przy 75stopniach az do 115 jakie udalo mi sie osiagnac kiedys . Branie go pod uwage wogole nie ma sensu
    Niestety mam rację :)

    Pewnie ja w przeciwieństwie do Ciebie trochę BMW naprawiłem, a nie czerpałem wiedzy z forum. To ciśnienie w układzie nie jest zawrotne w poprawnych warunkach pracy, głowy Ci te 2 bary nie urwią :) Jakbym nie wiedział jak jest naprawdę, to byłbym już pewnie wiele razy poparzony.

    Zapominasz, że warunkiem powstania wrzenia jest nie tylko rozprężenie, ale i nieciągłość gradientu temperatury w objętości cieczy( termodynamika cieczy i płynów się kłania ), co występuje tylko w niesprawnych układach chłodzenia. Pomijam fakt, że temperatura wrzenia dobrego płynu chłodniczego na przykład Prestone to 130 stopni celsjusza w ciśnieniu atmosferycznym, a to już jest dawno czerwone pole na wskaźniku.

    Wskaźnik tempratury jest mniej lub bardziej czuły, tak jak napisałem w zależności od silnika i modelu BMW, także nie pisz, że jest jak śmiech na sali. W M73 w e38 jest dużo dokładniejszy jak w M60, rozpoznasz nawet wahania dwóch, trzech stopni, jak jeździsz autem na codzień.


    ----------------------------------------------------------------------------------

    Wracając do tematu, to jak mało miałeś tego płynu, że musiałeś dolać?

    Płyn sam z siebie nie ubywa po dokładnym odpowietrzeniu.

    Jakiego koloru jest płyn jaki jest zalany?

    Czy niedawno ktoś coś naprawiał w układzie chłodzenia, rozłączał wężę?

    Czy masz jakieś niesprawności związane z układem chłodzenia, przegrzewa się, brak ogrzewania itd?
    Ostatnio edytowane przez ttrol ; 28-12-2012 o 10:59
    pozdrawiam Bartek

  9. #9
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jul 2012
    Posty
    442
    BMW
    E38 728iA, E38 740iA
    Skąd
    Manchester
    Cytat Zamieszczone przez hektorek106 Zobacz posta
    stan płynu sprawdza się prawidłowo na zimnym motorze najlepiej rano szczególnie w e38 gdzie poziom wskazuje pływak z miarką(patykiem)
    W E38 nie ma plywaka, przynajmniej w mojej i w tych co widzialem;)!!

  10. #10
    Doświadczony Użytkownik Awatar arturo193
    Dołączył
    Oct 2011
    Posty
    2,178
    BMW
    W planach E38 750i
    Skąd
    Norwegia
    Cytat Zamieszczone przez ttrol Zobacz posta
    że temperatura wrzenia dobrego płynu chłodniczego na przykład Prestone to 130 stopni celsjusza w ciśnieniu atmosferycznym, a to już jest dawno czerwone pole na wskaźniku.
    Dokładnie...sprawdzałem wczoraj w jakiej temp. wrzałby płyn jakim mam zalane E38 i wyszło 129 stopni a temp zamarzania -37...Koncentrat zmieszany 50/50 z wodą destylowaną.
    Volvo V70 T5 2.3 turbo 250KM 2002,Mercedes CLS 500 2005,Honda CRv 2.0 2007,BMW X5 4.4 2001...

Podobne wątki

  1. Jak spuścić CAŁY płyn chłodniczy z układu?
    Przez Kecaj w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 18-10-2012, 14:08
  2. [silnik] E66 745i pobiera płyn chłodniczy
    Przez szatann w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 06-03-2012, 02:10
  3. Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 28-07-2011, 00:49
  4. [ wnetrze] Płyn chłodniczy w układzie wentylacyjnym
    Przez Marcin-e32 w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 01-06-2010, 00:22
  5. Zamarzł płyn chłodniczy!
    Przez Individual23 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 20-12-2009, 22:53

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •