Skoro sie otwiera od temp. plynu to po co mu grzalka? Pompka pod zaworami dziala bo ja sprawdzalem jak je uszczelnialem.
Skoro sie otwiera od temp. plynu to po co mu grzalka? Pompka pod zaworami dziala bo ja sprawdzalem jak je uszczelnialem.
hmm....zacytuje
zastosowanie w/w termostatu ma za zadanie utrzymanie na niskich i średnich obciążeniach silnika wyższej temperatury (niż tradycyjne 90*C) co ma za zadanie obniżyć zużycie paliwa oraz ekologię czyli zmniejszenie emisji szkodliwych związków. Tak więc praca silnika jest w temp. ok 110*C ale dla wysokich obciążeń jest to złe dlatego że wzrost temperatury zmniejsza masę powietrza zasysanego do komór spalania co za tym idzie obniża moc i moment obrotowy.
Ponadto wzrost temperatury powietrza zassanego do komór spalania powoduje wzrost skłonności do spalania stukowego, co wymusza zmniejszenie wartości kąta wyprzedzenia zapłonu ...." zaobserwowałem że przy 3000obr/min wyrzucało mi na 4 cylindrach stukanie silnika. Stąd też zastosowanie grzałki w termostacie jest po to aby przy maksymalnych obciążeniach ECU podała na nią prąd i dogrzania elementu który pomoże więcej rozszczelnić się termostatowi (oraz załączyć dodatkowo wentylator) i schłodzić silnik
pompke tez swoja rozbieralem, okazalo sie, ze sie zatrzymuje nagle cos tam ja blokowalo, po wymianie na uzywke pomoglo. zle odpowietrzony uklad tez bedzie powodowal taki efekt
U mnie problem polega na tym ze jak jezdze spokojnie to nic sie nie dzieje. Dopiero jak silnik osiagie okolo 105 C i zaczne bardziej dynamiczniej jechac to mi wtedy wywala plyn a temperatura nie rosnie ani nie spada trzyma 105 C. Zamowilem termostat i mam nadzieje ze to bedzie jego wina.
Witam. Termostat wymieniony i dalej wydaje mi sie ze nie otwiera. Temp w normie co prawda troche wyzsza niz na starym ale nie rosnie powyzej 112 C. Przy jakiej temp powinien sie otworzyc termostat zeby oba weze byly gorace ? Jak ja grzeje na postoju to nie osiagam tej samej temperatury obu wezy. Prosze o jakas rade. I przy okazji szukam zaworow do ogrzewania jakby ktos chcial sie pozbyc bardzo chetnie odkupie.
Pozdrowiam
Ostatnio edytowane przez adiniuniek ; 07-02-2013 o 10:53
Jakie są objawy?
Wywala płyn korkiem, a potem rano jest komunikat, że niski poziom?
Jeśli chodzi o węże chłodnicy, to muszą mieć różną temperaturę, nawet na postoju, bo chłodnica przecież oddaje ciepło do otoczenia.
Musiałbyś owinąć ją grubo izolacją termiczną, ale wtedy szybko przegrzałbyś silnik.
U mnie reguluje, bo widzę na OBD ponad 10X*C i 9X*C jak wyprzedzam. Mam zdechłe pixele, więc nie wiem ile dokładnie.
Skrzynie automatyczne się zużywają! Przy przebiegu 200 kkm nie oczekujcie bezawaryjnej pracy...
Kiedy ludzie przestają wierzyć w Boga, to nie jest tak, że w nic nie wierzą, ale wierzą w cokolwiek.
G. K. Chesterton