Strona 5 z 5 PierwszyPierwszy ... 345
Pokaż wyniki od 41 do 46 z 46

Wątek: płyn chłodniczy

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2011
    Posty
    6
    BMW
    740i
    Skąd
    gdansk
    Skoro sie otwiera od temp. plynu to po co mu grzalka? Pompka pod zaworami dziala bo ja sprawdzalem jak je uszczelnialem.

  2. #2
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2011
    Posty
    630
    BMW
    m60b40
    Skąd
    ZGY!
    hmm....zacytuje
    zastosowanie w/w termostatu ma za zadanie utrzymanie na niskich i średnich obciążeniach silnika wyższej temperatury (niż tradycyjne 90*C) co ma za zadanie obniżyć zużycie paliwa oraz ekologię czyli zmniejszenie emisji szkodliwych związków. Tak więc praca silnika jest w temp. ok 110*C ale dla wysokich obciążeń jest to złe dlatego że wzrost temperatury zmniejsza masę powietrza zasysanego do komór spalania co za tym idzie obniża moc i moment obrotowy.
    Ponadto wzrost temperatury powietrza zassanego do komór spalania powoduje wzrost skłonności do spalania stukowego, co wymusza zmniejszenie wartości kąta wyprzedzenia zapłonu ...." zaobserwowałem że przy 3000obr/min wyrzucało mi na 4 cylindrach stukanie silnika. Stąd też zastosowanie grzałki w termostacie jest po to aby przy maksymalnych obciążeniach ECU podała na nią prąd i dogrzania elementu który pomoże więcej rozszczelnić się termostatowi (oraz załączyć dodatkowo wentylator) i schłodzić silnik

    pompke tez swoja rozbieralem, okazalo sie, ze sie zatrzymuje nagle cos tam ja blokowalo, po wymianie na uzywke pomoglo. zle odpowietrzony uklad tez bedzie powodowal taki efekt

  3. #3
    Zaawansowany Użytkownik Awatar SIWEK30283
    Dołączył
    Jan 2012
    Posty
    273
    BMW
    e38 740i
    Skąd
    Wrocław
    A czy owa pompka ma wpływ na krążenie płynu w układzie bo wymieniłem już korek , uszczelniłem układ nowa pompa , termostat poprostu układ chłodzenia znam już na pamięć!
    Wczoraj zmieniałem olej patrze kapie z pompki zaworów dokręciłem opaskę nie cieknie lecz dalej ubywa płynu k... o co chodzi?

  4. #4
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2011
    Posty
    6
    BMW
    740i
    Skąd
    gdansk
    U mnie problem polega na tym ze jak jezdze spokojnie to nic sie nie dzieje. Dopiero jak silnik osiagie okolo 105 C i zaczne bardziej dynamiczniej jechac to mi wtedy wywala plyn a temperatura nie rosnie ani nie spada trzyma 105 C. Zamowilem termostat i mam nadzieje ze to bedzie jego wina.

  5. #5
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2011
    Posty
    6
    BMW
    740i
    Skąd
    gdansk
    Witam. Termostat wymieniony i dalej wydaje mi sie ze nie otwiera. Temp w normie co prawda troche wyzsza niz na starym ale nie rosnie powyzej 112 C. Przy jakiej temp powinien sie otworzyc termostat zeby oba weze byly gorace ? Jak ja grzeje na postoju to nie osiagam tej samej temperatury obu wezy. Prosze o jakas rade. I przy okazji szukam zaworow do ogrzewania jakby ktos chcial sie pozbyc bardzo chetnie odkupie.

    Pozdrowiam
    Ostatnio edytowane przez adiniuniek ; 07-02-2013 o 10:53

  6. #6
    (pre) Neo Katechu Men Vip Awatar hatecraft
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    1,088
    BMW
    735i - E38 FL Aut.
    Skąd
    Warszawa
    Blog
    7
    Cytat Zamieszczone przez adiniuniek Zobacz posta
    Termostat wymieniony i dalej wydaje mi sie ze nie otwiera. Temp w normie co prawda troche wyzsza niz na starym ale nie rosnie powyzej 112 C. Przy jakiej temp powinien sie otworzyc termostat zeby oba weze byly gorace ? Jak ja grzeje na postoju to nie osiagam tej samej temperatury obu wezy. Prosze o jakas rade.
    Jakie są objawy?
    Wywala płyn korkiem, a potem rano jest komunikat, że niski poziom?

    Jeśli chodzi o węże chłodnicy, to muszą mieć różną temperaturę, nawet na postoju, bo chłodnica przecież oddaje ciepło do otoczenia.
    Musiałbyś owinąć ją grubo izolacją termiczną, ale wtedy szybko przegrzałbyś silnik.

    Cytat Zamieszczone przez shebi Zobacz posta
    raczej nie obserwuje żadnych spadków związanych z "regulowaniem charakterystyki"...
    U mnie reguluje, bo widzę na OBD ponad 10X*C i 9X*C jak wyprzedzam. Mam zdechłe pixele, więc nie wiem ile dokładnie.
    Skrzynie automatyczne się zużywają! Przy przebiegu 200 kkm nie oczekujcie bezawaryjnej pracy...

    Kiedy ludzie przestają wierzyć w Boga, to nie jest tak, że w nic nie wierzą, ale wierzą w cokolwiek.
    G. K. Chesterton

Podobne wątki

  1. Jak spuścić CAŁY płyn chłodniczy z układu?
    Przez Kecaj w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 18-10-2012, 13:08
  2. [silnik] E66 745i pobiera płyn chłodniczy
    Przez szatann w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 06-03-2012, 01:10
  3. Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 27-07-2011, 23:49
  4. [ wnetrze] Płyn chłodniczy w układzie wentylacyjnym
    Przez Marcin-e32 w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 31-05-2010, 23:22
  5. Zamarzł płyn chłodniczy!
    Przez Individual23 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 20-12-2009, 21:53

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •