Strona 2 z 9 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 84

Wątek: Podłączenie spryskiwaczy reflektorów i halogenów

  1. #11
    Doświadczony Użytkownik Awatar rodzinabmw
    Dołączył
    Oct 2007
    Posty
    3,221
    BMW
    było 730i V8 manual SATIN CHROME co mnie pokusiło by je sprzedać???
    Skąd
    okolice Sulechowa
    Cytat Zamieszczone przez kal!ber Zobacz posta
    może,lecz tam tez było opisane 2 rodzaje do 91 roku i po 91,nie pisało że np v8 ma taki a r6 taki tylko były takie same
    trzeba numer takiego modułu, może wtedy coś zadziała.

  2. #12
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    Otóż moduł GM ma zasadnicze znaczenie, ponieważ steruje wycieraczkami jak i spryskami, jak i innymi rzeczami. Modułów w e32/e34 się nie uczy, ani programuje, wymienia się na takie, które fabrycznie miały zaimplementowane spryski reflektorów i halogenów, a więc trzeba kupić używkę z rozbiórki z takiego właśnie auta.

    Typową usterką braku pracy wycieraczek w e32 jest uszkodzenie modułu komfortu, przerabiałem w kilku egzemplarzach.

    Ze zbiornikami natomiast jest tak, że każdy sinik ma inny kształt, poza tym w V12 na może być pompka jedno dwubiegunowa, jak i dwie pojedyncze, jak u PawłaM na przykład, wtedy wiązki są inne. Ale zbiornik jest ten sam, ma miejsce pod dwie pompki.

    Kiedyś myślałem, żeby dołożyć spryski do siebie, ale nie bawiłbym się wtedy, tylko podłączyłbym spryski do intensywnego zmywania. Działało by też przez parę sekund i w zupełności by wystarczyło, ale w oryginale zmywa na zmianę światła i halogeny, więc jest trochę inaczej. Ja nie mam wiązki niestety do tych sprysków, więc nie chciałoby mi się jej od nowa ciągnąć. Może kiedyś wrócę do tematu, bo ciągłe mycie świateł na stacji benzynowej czasami mnie wkurza.
    Ostatnio edytowane przez ttrol ; 28-12-2012 o 10:11
    pozdrawiam Bartek

  3. #13
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2009
    Posty
    1,309
    BMW
    było e32 735 1986r lpg e34 535i lpg 1991,730v8 manual 1992_sekwencja jest BMW e32 735is Italian milf
    Skąd
    rogi/krosno
    na taką odpowiedż czekałem:)

  4. #14
    Doświadczony Użytkownik Awatar rodzinabmw
    Dołączył
    Oct 2007
    Posty
    3,221
    BMW
    było 730i V8 manual SATIN CHROME co mnie pokusiło by je sprzedać???
    Skąd
    okolice Sulechowa
    może ktoś zna numer potrzebnego modułu???

  5. #15
    Vip Vip Awatar jarek88
    Dołączył
    Jan 2010
    Posty
    2,905
    BMW
    E32 730i R6 90' , E32 740iA 93'
    Skąd
    Tomaszów Mazowiecki
    Blog
    20
    ehmmm to wiele tłumaczy nie ma znaczenia silnika w e32 z którego będzie ten moduł ???

  6. #16
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    201
    BMW
    e32 730iA V8
    Skąd
    Wałbrzych
    dzięki panowie za cenne informacje,będę teraz musiał upolować zbiornik który jest też pod spryski lamp i halogenów do v8,macie jakiś link do zdjęcia jak on dokładnie wygląda?bo na oem to dziwnie pokazuje:
    http://www.realoem.com/bmw/showparts...&fg=45&lang=pl
    pokazuje do m60 i m30 to samo a m30 ma zbiornik z lewej,akurat mam moduł komfortu z 735i z którego mam spryski,miałem całe auto na części,jutro mogę podać numer tylko nie pamiętam z którego roku była,ale na jutro też będę wiedzieć bo mam jeszcze dowód od niej,jak się okaże że nie mam org. instalacji albo po podmianie modułu nie ruszy to będę kombinować.
    http://www.youtube.com/watch?v=DtSqUTMLsAo
    w tej 5er z linku widać że faktycznie pompa jest dwubiegunowa bo pryska na zmianę lampy i halogeny.
    Plany: zawias -40/-40 + 18"...

  7. #17
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2009
    Posty
    1,309
    BMW
    było e32 735 1986r lpg e34 535i lpg 1991,730v8 manual 1992_sekwencja jest BMW e32 735is Italian milf
    Skąd
    rogi/krosno
    jarek88 nie pojemnośc tylko rok modułu podobno po 91r były inne

  8. #18
    Doświadczony Użytkownik Awatar rodzinabmw
    Dołączył
    Oct 2007
    Posty
    3,221
    BMW
    było 730i V8 manual SATIN CHROME co mnie pokusiło by je sprzedać???
    Skąd
    okolice Sulechowa
    zbiornik ma 5,5 litra, zaraz kliknę fotki.........
    fotki, przypominam, że dotyczy silnika V8, prawa strona komory silnika, widać zbiornik intensywnego mycia szyb, nie mylić z lampami-dokładałem tą opcję u siebie


    widoczne 2 pompki obie identyczne, ta górna od intensywnego mycia, ta na dole od zbiornika wspomnianego w temacie (poj 5.5 litra) na dole ma wejście na pompke


    na dole posiada blachę aluminiową


    Jeśli potrzeba więcej fotek, daj znać
    Ostatnio edytowane przez rodzinabmw ; 29-12-2012 o 17:31

  9. #19
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    201
    BMW
    e32 730iA V8
    Skąd
    Wałbrzych
    dzieki rodzina za zdjęcia,patrzałem dzisiaj i w sumie mam taki sam zbiornik(wielkość plus blaszka na dole)

    Tylko u ciebie w zbiorniku na górze jest jakieś kolanko i wychodzi przewód który idzie gdzieś na dól,po co jest ten przewód?
    Ja mam w tym miejscu zaślepkę,czy takie zbiorniki jak my mamy to są typowo pod spryski i szyby i lamp/halogenów?czy to standard?bo kurcze oglądałem ten zbiornik z każdej strony i tam nie ma nigdzie miejsca na dodatkową pompkę lamp,jest jedynie jedna na dole która pompuje oczywiście na szybę.
    Co do wcześniej wspominanych modułów to mam ogólnie 4 sztuki,jeden jest napewno z 735i gdzie były fabrycznie spryski lamp,tylko nie wiem dokładnie który to bo je podmieniałem i nie zaznaczałem który z którego auta,wszystkie są z e32.
    2 sztuki mają krótkie numery:

    A 2 sztuki mają dłuższy,możliwe że to właśnie takie z rozszerzonymi opcjami np.na spryski,ale to tylko moje przypuszczenia
    Zdjęcie:
    Plany: zawias -40/-40 + 18"...

  10. #20
    Vip Vip Awatar avecezarave
    Dołączył
    Feb 2010
    Posty
    1,614
    BMW
    E32 740iL `93
    Skąd
    Mińsk Mazowiecki
    Blog
    27
    Może mi uda się rozwiać wszelkie wątpliwości.



    Jak widzimy na załączonej fotografii do spryskiwaczy reflektorów i halogenów potrzebny jest jeszcze jeden zbiorniczek mocowany pod prawą lampą. Jest on połączony z tym dużym zbiorniczkiem i tworzy system naczyń połączonych. To właśnie w nim jest zamontowana pompka do tych spryskiwaczy ze zderzaka. Tak jak widać na fotografii na dole dużego zbiorniczka jest kolanko i łączy się ono czarnym przewodem z tym zbiorniczkiem. Na górze zbiorniczka jest drugie kolanko które również łączy się z tym zbiorniczkiem przezroczystym przewodem.
    Reasumując twój duży zbiorniczek został pozbawiony kolanek umożliwiających połączenie go z małym zbiorniczkiem. Co zaś tyczy się modułów to nie wypowiadam się bo nie wiem.
    [IMG]http://img408.imageshack.us/img408/1048/dsc0188v.jpg[/IMG 7er

Podobne wątki

  1. [elektryka] podłączenie pompki spryskiwaczy lamp i halogenów V8
    Przez rodzinabmw w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 27-12-2012, 22:08
  2. Zamiennik halogenów
    Przez x-factor w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 24-11-2011, 07:49
  3. [ pozostale] zalożenie spryskiwaczy reflektorów
    Przez rodzinabmw w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 21-02-2010, 20:42

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •