Otóż moduł GM ma zasadnicze znaczenie, ponieważ steruje wycieraczkami jak i spryskami, jak i innymi rzeczami. Modułów w e32/e34 się nie uczy, ani programuje, wymienia się na takie, które fabrycznie miały zaimplementowane spryski reflektorów i halogenów, a więc trzeba kupić używkę z rozbiórki z takiego właśnie auta.
Typową usterką braku pracy wycieraczek w e32 jest uszkodzenie modułu komfortu, przerabiałem w kilku egzemplarzach.
Ze zbiornikami natomiast jest tak, że każdy sinik ma inny kształt, poza tym w V12 na może być pompka jedno dwubiegunowa, jak i dwie pojedyncze, jak u PawłaM na przykład, wtedy wiązki są inne. Ale zbiornik jest ten sam, ma miejsce pod dwie pompki.
Kiedyś myślałem, żeby dołożyć spryski do siebie, ale nie bawiłbym się wtedy, tylko podłączyłbym spryski do intensywnego zmywania. Działało by też przez parę sekund i w zupełności by wystarczyło, ale w oryginale zmywa na zmianę światła i halogeny, więc jest trochę inaczej. Ja nie mam wiązki niestety do tych sprysków, więc nie chciałoby mi się jej od nowa ciągnąć. Może kiedyś wrócę do tematu, bo ciągłe mycie świateł na stacji benzynowej czasami mnie wkurza.
Ostatnio edytowane przez ttrol ; 28-12-2012 o 10:11
pozdrawiam Bartek
na taką odpowiedż czekałem:)
może ktoś zna numer potrzebnego modułu???
dzięki panowie za cenne informacje,będę teraz musiał upolować zbiornik który jest też pod spryski lamp i halogenów do v8,macie jakiś link do zdjęcia jak on dokładnie wygląda?bo na oem to dziwnie pokazuje:
http://www.realoem.com/bmw/showparts...&fg=45&lang=pl
pokazuje do m60 i m30 to samo a m30 ma zbiornik z lewej,akurat mam moduł komfortu z 735i z którego mam spryski,miałem całe auto na części,jutro mogę podać numer tylko nie pamiętam z którego roku była,ale na jutro też będę wiedzieć bo mam jeszcze dowód od niej,jak się okaże że nie mam org. instalacji albo po podmianie modułu nie ruszy to będę kombinować.
http://www.youtube.com/watch?v=DtSqUTMLsAo
w tej 5er z linku widać że faktycznie pompa jest dwubiegunowa bo pryska na zmianę lampy i halogeny.
Plany: zawias -40/-40 + 18"...
jarek88 nie pojemnośc tylko rok modułu podobno po 91r były inne
zbiornik ma 5,5 litra, zaraz kliknę fotki.........
fotki, przypominam, że dotyczy silnika V8, prawa strona komory silnika, widać zbiornik intensywnego mycia szyb, nie mylić z lampami-dokładałem tą opcję u siebie
widoczne 2 pompki obie identyczne, ta górna od intensywnego mycia, ta na dole od zbiornika wspomnianego w temacie (poj 5.5 litra) na dole ma wejście na pompke
na dole posiada blachę aluminiową
Jeśli potrzeba więcej fotek, daj znać
Ostatnio edytowane przez rodzinabmw ; 29-12-2012 o 17:31
dzieki rodzina za zdjęcia,patrzałem dzisiaj i w sumie mam taki sam zbiornik(wielkość plus blaszka na dole)
Tylko u ciebie w zbiorniku na górze jest jakieś kolanko i wychodzi przewód który idzie gdzieś na dól,po co jest ten przewód?
Ja mam w tym miejscu zaślepkę,czy takie zbiorniki jak my mamy to są typowo pod spryski i szyby i lamp/halogenów?czy to standard?bo kurcze oglądałem ten zbiornik z każdej strony i tam nie ma nigdzie miejsca na dodatkową pompkę lamp,jest jedynie jedna na dole która pompuje oczywiście na szybę.
Co do wcześniej wspominanych modułów to mam ogólnie 4 sztuki,jeden jest napewno z 735i gdzie były fabrycznie spryski lamp,tylko nie wiem dokładnie który to bo je podmieniałem i nie zaznaczałem który z którego auta,wszystkie są z e32.
2 sztuki mają krótkie numery:
A 2 sztuki mają dłuższy,możliwe że to właśnie takie z rozszerzonymi opcjami np.na spryski,ale to tylko moje przypuszczenia
Zdjęcie:
![]()
Plany: zawias -40/-40 + 18"...
Może mi uda się rozwiać wszelkie wątpliwości.
Jak widzimy na załączonej fotografii do spryskiwaczy reflektorów i halogenów potrzebny jest jeszcze jeden zbiorniczek mocowany pod prawą lampą. Jest on połączony z tym dużym zbiorniczkiem i tworzy system naczyń połączonych. To właśnie w nim jest zamontowana pompka do tych spryskiwaczy ze zderzaka. Tak jak widać na fotografii na dole dużego zbiorniczka jest kolanko i łączy się ono czarnym przewodem z tym zbiorniczkiem. Na górze zbiorniczka jest drugie kolanko które również łączy się z tym zbiorniczkiem przezroczystym przewodem.
Reasumując twój duży zbiorniczek został pozbawiony kolanek umożliwiających połączenie go z małym zbiorniczkiem. Co zaś tyczy się modułów to nie wypowiadam się bo nie wiem.
7er