Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni
Poka¿ wyniki od 1 do 10 z 35

W±tek: Problemy z ci¶nieniem oleju w M30B30

  1. #1
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Jan 2011
    Posty
    34
    BMW
    E32 M30B30 '88
    Sk±d
    Z±bki

    Problemy z ci¶nieniem oleju w M30B30

    Witam.
    Sytuacja wygl±da tak, ¿e samochód kupi³em w lipcu 2010 (przebieg, o ile prawdziwy - 300 000 km). Nie wiem na jakim oleju je¼dzi³ wcze¶niej, wiêc zrobi³em p³ukankê Engine Flush Liqui Moly i w³a³em Valvoline MaxLife 10W40. Wszystko by³o super. Przejecha³em kilkana¶cie tysiêcy km i silnik nie spali³ w ogóle oleju. Po tych du¿ych mrozach jaki¶ czas temu nagle z dnia na dzieñ pojawi³ siê problem. Kontrolka ci¶nienia oleju rano gas³a po ok. 5 sekundach. I tak z ka¿dym dniem gas³a po coraz d³u¿szym czasie. W koñcu zmieni³em czujnik ci¶nienia i wstawi³em now± oryginaln± obudowê filtra oleju (z uwagi na to, ¿e sprawdzi³em, ¿e w mojej zawory zwrotne nie¼le przepuszcza³y). Po zmianie tej obudowy przez kilka dni kontrolka gas³a ju¿ po 2 - 3 sekundach, ale potem znów gas³a d³uzej i w tej chwili sytuacja wygl±da nastêpuj±co:

    - rano po ca³onocnym postoju ga¶nie po kilkunastu sekundach
    - po krótkiej przerwie ga¶nie od razu, a ju¿ po godzinnym postoju potrzebuje nawet 5-6 sekund do zga¶niêcia
    - po d³u¿szej je¼dzie zaczyna na biegu ja³owym migaæ kontrolka ci¶nienia oleju
    - na w pe³ni rozgrzanym silniku ci¶nienie oleju na biegu ja³owym wynosi 0,3 bara (powinno byæ 0,5 bara). Przy maksymalnych obrotach ci¶nienie wynosi 3 bary (powinno byæ 5). Po kilku takich przygazówkach na biegu ja³owym spada do 0,2 bara, a przy maksymalnych obrotach do 2,5 bara.

    We wtorek jestem umówiony z mechanikiem na sprawdzenie pompy olejowej. Co jeszcze do wtorku mogê sprawdziæ? Czy przytkana lub poluzowana magistrala olejowa (podobno czêsty problem w M30) mo¿e dawaæ takie objawy? Czy takie objawy mog± dawaæ zu¿yte panewki? Panewek nie s³ychaæ w ogóle. Zapewne dostanê odpowied¼, ze panewki mog± byæ zu¿yte jak najbardziej, ale d³ugo gasn±ca kontrolka po nocy chyba temu przeczy, bo gêsty olej powinien dawaæ ci¶nienie od razu. Dodam jeszcze, ¿e jak wieczorem po powrocie do domu odczekam 3 godziny a¿ silnik ca³kiem ostygnie i uruchomiê go (kontrolka wtedy d³ugo ga¶nie), i zgaszê go ju¿ po kilku sekundach (w ten sposób nape³niam ca³y obieg oleju zimnym gêstym olejem), to kontrolka nastêpnego ranka ga¶nie po sekundzie.

  2. #2
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Jan 2011
    Posty
    34
    BMW
    e32 735iA
    Sk±d
    Lipno
    kolego czêsto bywa tak ¿e w tych silnikach wina taiego zachowania le¿y po stronie obudowy filtra oleju. polecam stronê http://bmwe32.masscom.net/ potem dzia³ "fixes" nastêpnie "engine" i "oilfilter canister replacment" tam jest dok³adnie opisany Twoj problem.pozdr

  3. #3
    Smerf Czepialski Awatar tuczi77
    Do³±czy³
    Oct 2008
    Posty
    12,311
    BMW
    E32 740iA
    Sk±d
    ONA --> DW
    Blog
    1
    swiezawskipiotr, nastêpnym razem najed¼ na link który chcesz podaæ, kliknij prawym i wybierz "kopiuj adres odno¶nika" ;)

    http://bmwe32.masscom.net/johan/oilf..._canister.html

  4. #4
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Jan 2011
    Posty
    34
    BMW
    e32 735iA
    Sk±d
    Lipno
    y mój b³±d, nie doczyta³em dok³adnie ¿e ju¿ podj±³e¶ ten temat obudowy.w takim razie faktycznie diagnoza mechanika konieczna.pozdr

  5. #5
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Jan 2011
    Posty
    34
    BMW
    E32 M30B30 '88
    Sk±d
    Z±bki
    Koledzy ju¿ mi rêce opadaj±, dzi¶ samochód by³ u mechanika, w pompie olejowej trzeba by³o wymieniæ sprê¿ynê. W smoku by³y te¿ jakie¶ dwie podk³adki nie wiadomo sk±d. A wiêc podsumowuj±c:

    - obudowa filtra oleju nówka sztuka prosto z fabryki z Niemiec
    - mechanik twierdzi, ¿e pompa oleju jest w porz±dku, trzeba by³o tylko wymieniæ sprê¿ynê w zaworze
    - mechanik twierdzi równie¿, ¿e panewki s± ok,

    a po rozbiórce pompy ci¶nienie oleju na ja³owym 0,2 - 0,5 (normalnie 0,5, ale po kilku przygazówkach spada do 0,2 albo i prawie do zera), a na pe³nych obrotach tylko 2,5 bara !! Czyli po rozbiórce pompy, oczyszczeniu smoka i wymianie sprê¿yny w zaworze przelewowym, co wed³ug mechanika mia³o rozwi±zaæ problem zupe³nie nic siê nie zmieni³o...

    Co robiæ?

  6. #6
    Do¶wiadczony U¿ytkownik Awatar prezE32s
    Do³±czy³
    Sep 2008
    Posty
    1,899
    BMW
    By³o 750iA, A8 4.2 D2 FL, Phaeton 3.2 V6, E270CDi W211 Avantgarde, jest: Phaeton 5.0 V10 TDi
    Sk±d
    Chojnów
    Wymieniæ pompê na now±? Ja te¿ kiedy¶ mia³em problen z pompa paliwow±, raz chodzi³a raz nie, po czyszczeniu nadal to samo. Pozdrawiam

  7. #7
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Jan 2011
    Posty
    34
    BMW
    E32 M30B30 '88
    Sk±d
    Z±bki
    Chcia³bym zauwa¿yæ, ¿e temat nie ma nic wspólnego z pomp± paliwa...

  8. #8
    Zaawansowany U¿ytkownik Awatar koNik_N
    Do³±czy³
    Oct 2010
    Posty
    572
    BMW
    1989 E32 750i, 1974 E3 2500, 1976 E12 535i
    Sk±d
    KRK
    a jestes pewny ¿e czujkê masz ok? ga¶niêcie kontrolki po 3-4s po odpaleniu to raczej nic nadzwyczajnego przy takich mrozach...
    '59 GAZ 21 | '66 W108 5.6 | '69 W108 280SEL | '72 BA3 2101 1200s | '74 BMW E3 2500 | '76 BA3 2103 1.8iSk | '76 BMW E12 535i | '79 GAZ 24 | '89 Volvo 740 2.3 GLE | '89 BMW E32 750i | '96 Volvo 960 3.0

  9. #9
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Jan 2011
    Posty
    34
    BMW
    E32 M30B30 '88
    Sk±d
    Z±bki
    Czujnik by³ wymieniony dla pewno¶ci. Poza tym popar³em wszystko dok³adnymi pomiarami ci¶nienia przy pomocy miernika ci¶nienia oleju. Ostatnio zauwa¿y³em, ¿e wyd³u¿y³o siê ¶wiecenie kontrolki po krótkim postoju, np. jak samochód postoi 10 minut, to ga¶nie od razu, a jak postoi godzinê, to ga¶nie nawet 10 sekund. Efekt ten zmierzy³em miernikiem i wygl±da to tak, ¿e po odpaleniu mam zerowe ci¶nienie i przez te kilka sekund ci¶nienie powolutku sobie dobija do ~0,3 bara. Dodam jeszcze, ¿e sprawdzi³em magistralê olejow± w g³owicy i jedna ze ¶rub by³a poluzowana, ale dokrêcenie jej w ¿aden sposób nie wp³ynê³o na ci¶nienie oleju. Magistrala oczywi¶cie jest dro¿na.

  10. #10
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Jan 2011
    Posty
    34
    BMW
    E32 M30B30 '88
    Sk±d
    Z±bki
    Gdzie¶ na pocz±tku tematu pisa³em te¿, ¿e problem d³ugiego ga¶niêcia kontrolki pojawi³ siê z dnia na dzieñ. Przy mrozach -20 gas³a mi po ca³ym weekendzie nieu¿ywania samochodu w u³amku sekundy. I nagle którego¶ dnia odpalam, a kontrolka zgas³a po d³u¿szym czasie.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie mo¿esz zak³adaæ nowych tematów
  • Nie mo¿esz pisaæ wiadomo¶ci
  • Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników
  • Nie mo¿esz edytowaæ swoich postów
  •