Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5

Wątek: m60b30 - telepanie na zimnym silniku

Widok wątkowy

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Początkujący Użytkownik Awatar Kuna
    Dołączył
    Apr 2012
    Posty
    32
    BMW
    E38 730i Manual
    Skąd
    Kę3n

    m60b30 - telepanie na zimnym silniku

    Witam.

    Na wstępie dodam, że szukałem odpowiedzi na mój problem, ale nie udało mi się znaleźć satysfakcjonującej odpowiedzi... Mój problem jest trochę specyficzny, jestem w takim punkcie, że nie wiem, gdzie teraz szukać usterki.

    Na wiosnę, kiedy były jeszcze przymrozki, jak codziennie rano odpalałem samochód. Zaraz po odpaleniu silnik zgasł, po ponownym zapaleniu utrzymał obroty. Po kilku dniach oprócz gaśnięcia doszedł fakt, że zamiast potrzymać trochę większe obroty, spadały one od razu do niskich tak, jakby komputer myślał, że samochód już jest nagrzany. Samochodem trzęsło niemiłosiernie, auto straciło moc, przy przyspieszaniu na zimnym silniku występował efekt podobny do tego, jakby samochód się "zapchał", nie chciał ciągnąć i z pod auta dochodziły dziwne i przerażające dźwięki, jakby metaliczny klekot z częstotliwością obrotów silnika. W pewnym momencie problem ustawał, auto nagle dostawało kopa (ok. 2.5 tys obrotów). Działo się tak zarówno na 1 biegu, na 2gim, jak i na pozostałych. Trzeba było trochę wkręcić na obroty, żeby normalnie ruszyć. Po nagrzaniu się auta problem ustępował, auto chodziło równiutko i cicho.

    Komputer wykazał padniętą jedną sondę lambda, która została wymieniona. Problem nie ustąpił. Następna diagnoza to przepływomierz powietrza - po odłączeniu wszystkie problemy z rozruchem na zimnym ustawały, auto odzyskało moc (kosztem spalania oczywiście).

    Dzisiaj wymieniłem przepływomierz: auto odzyskało kopa, ale problem trzęsienia się budy i klekotu zanim się nagrzeje pozostał. Auto również raz zgasło na zimnym. Dodatkowo przy nagrzanym potrafi co sekundę/dwie pojedynczo bardzo delikatnie telepnąć, czego nie było przy starej przepływce.

    Mam kolejną diagnozę: rura prowadząca powietrze od filtra do silnika (w kształcie harmonijki) ma kilka rozcięć i jest zaklejona kilkunastoma warstwami taśmy. Gdy problem wystąpił na początku, próbowałem dodatkowo okleić kilka razy - problem ustąpił na kilka dni.

    Czy jakieś lewe powietrze może być przyczyną wszystkich problemów? A może to czujnik położenia wałka/wału? Tylko dziwne, że po odpięciu przepływki wszystko było ok...

    Silnik to m60b30 w sekwencji.
    Pozdrawiam. Jakub
    Ostatnio edytowane przez Kuna ; 14-12-2012 o 20:06

Podobne wątki

  1. Stukanie w skrzyni na zimnym silniku.
    Przez pablo_k3 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 31-01-2014, 14:05
  2. [wnętrze] Smrodek w środku na zimnym silniku:/
    Przez Roobs w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 02-12-2012, 10:55
  3. [silnik] Lekkie drgania na zimnym silniku?
    Przez lockbud w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 24-12-2011, 10:41
  4. Tragedia na zimnym silniku m60
    Przez przemek22 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 11-04-2011, 16:14
  5. stukanie na zimnym silniku
    Przez dOOm_PL w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 14-11-2010, 11:07

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •