SWAP m60b30 na m62b44

Wątek: SWAP m60b30 na m62b44

  1. Awatar Marecki7er

    Marecki7er powiedział/a:
    Ok wszystko poszło zgodnie z planem. Zaczęło się od ściągnięcia skrzyni, nie wiedziałem że konwerter w 5hp30 jest przykręcony na 4 śruby a nie na 3 jak w mojej 5hp18, ale ulałem może niecałe 100ml oleju więc nie ma tragedii. Po ściągnięciu skrzyni od drugiej strony widać idealne miejsce po dziurę pod rozrusznik:



    Zakupiłem wiertło o średnicy 76mm + mocowanie do niego, komplet 75zł:



    Samo wiercenie trwało może z 2-3 minuty, potem tylko trochę poprawiłem dremelem żeby otwór był gładki, posprzątałem opiłki i przymierzyłem rozrusznik.



    Potem złożyłem wszystko do kupy i rozrusznik obsiadł idealnie:



    Z drugiej strony mam już wzór zaślepki, muszę tylko to dać tylko do jakiegoś "speca" żeby za flaszke mi wykonał coś takiego z grubszej blachy.

    Teraz czekam na uszczelki do kolektorów wydechowych, magistrali wodnej i pompy wody, bo chyba jednak przechodzi z mojego silnika, chodzi o temperaturę pracy silnika i o to że z pompy z m62 wychodzi wąż bezpośrednio do zbiorniczka wyrównawczego, w e32 do zbiorniczka idzie wąż z trójnika z elektrozaworów i magistrali. Z racji tego że zbiorniczek zostaje ori, trzeba zmienić pompe.

    Po tych zabiegach, jeżeli nic nie wyjdzie nowego, będę montował silnik w aucie.
     
  2. Awatar ManiacDrifting

    ManiacDrifting powiedział/a:
    mysle ze dobrze było by wytoczyć tają tulejke na otwór i żeby miała kołnież żeby nie wpadła do środka i przyłapać kawałkiem płaskownika do oryginalnych otworow na sruby.
     
  3. Awatar dray

    dray powiedział/a:
    Masz kilka fotek e34 z M62 pod maską - może w czymś pomoże. Widać jak rozwiązane jest miedzy innymi gniazdo diagnostyczne od M62.
    Z tego co wiem największym problemem było uruchomienie ASC, z klimą też było trochę zabawy.









    http://7er.pl/signaturepics/sigpic5639_1.gif
    B10 V8 #282
     
  4. Awatar Marecki7er

    Marecki7er powiedział/a:
    Cytat Zamieszczone przez ManiacDrifting Zobacz posta
    mysle ze dobrze było by wytoczyć tają tulejke na otwór i żeby miała kołnież żeby nie wpadła do środka i przyłapać kawałkiem płaskownika do oryginalnych otworow na sruby.
    Nie no żadnych płaskowników przytrzymujących coś tam nie będę montował. W ogóle chyba zamówię taką zaślepkę z silnika N62 bo BMW potem zaczęło robić uniwersalne bloki.

    Cytat Zamieszczone przez dray Zobacz posta
    Masz kilka fotek e34 z M62 pod maską - może w czymś pomoże. Widać jak rozwiązane jest miedzy innymi gniazdo diagnostyczne od M62.
    Z tego co wiem największym problemem było uruchomienie ASC, z klimą też było trochę zabawy.
    Zdjęcia na pewno się przydadzą i to bardzo, u mnie jedyna jest różnica że zostaje automat. Dzięki wielkie !!
     
  5. Awatar dray

    dray powiedział/a:
    Jeszcze kilka wygrzebałem:



    http://7er.pl/signaturepics/sigpic5639_1.gif
    B10 V8 #282
     
  6. Awatar ManiacDrifting

    ManiacDrifting powiedział/a:
    hehe, mozna tez wytoczyc z plastiku czy czegos podobnego czego uzywaja tokarze z kolniezem zeby bylo i lekko wbic,
     
  7. Awatar PiotrekV8

    PiotrekV8 powiedział/a:
    Cały czas uważnie śledzę wątek i nie sądziłem, że z takim swapem jest az tyle roboty i że jest tak dużo różnic między M60 a M62, tym bardziej kibicuje i czekam na finał ;)
    Zobacz moją siódeme http://7er.pl/showthread.php/8202-e3...85-730iA-V8-93

    freshtimer - za młody by być klasykiem, za stary by być platikiem
     
  8. Awatar ManiacDrifting

    ManiacDrifting powiedział/a:
    No i na dodatek tu jest wiele cech wspólnych a pomyśl jak by pakował coś całkiem innego niż było ;p
     
  9. Awatar Marecki7er

    Marecki7er powiedział/a:
    Dzisiaj nabyłem resztę uszczelek i zaślepkę na dziurę po rozruszniku z N62, niestety nie pasowała i trzeba ją było lekko dopasować:



    Założyłem kolektory wydechowe z M60, wymieniłem pompe wody z M60, pozostało mi tylko rozprawić się z czujnikiem który siedział w pompie m62, po tym sprawa pracy silnika w 105 stopniach będzie zakończona. Wisco też zostaje z m60. Wymieniłem przy okazji uszczelki magistrali wodnej wraz z oringami. Na załączonych zdjęciach swapu widzę że przełożono cały ABS z m62, czy to konieczne? Czy może tak łatwiej?

    Weekendowy plan jak pogoda będzie ładna (auto chwilowo musiało opuścić warsztat) to umycie komory silnika po starym m60b30 który trochę tam naniósł oleju..
     
  10. Awatar ManiacDrifting

    ManiacDrifting powiedział/a:
    No marecki zaślepka pierwsza klasa ;) Ja nadal trzymam kciuki żeby wszystko Ci ładnie wychodziło i szło według planu bo to że się uda to jest bezdyskusyjne bo musi ;). A jak przewidujesz że będzie z lewarkiem biegów jak to myślisz że zrobisz?